نحوه تعویض فیلتر و رسوب گیر پکیج

تعویض فیلتر پکیج برای جلوگیری از جمع شدن رسوبات گرفته شده از آب شهری در انواع پکیج از اهمیت بالایی برخوردار است. تعویض رسوب گیر پکیج و فلیتر پکیج با هدف پاک کردن این قسمت‌های فیلتر و ممانعت از فشار و آسیب وارد بر پکیج در اثر جمع شدن رسوبات بیش از حد مجاز صورت می‌گیرد.

نحوه تعویض فیلتر پکیج و نحوه تعویض رسوب گیر پکیج از سری اقداماتی است که در صورت آشنایی نسبی می‌توانید در منزل انجام دهید. از آنجایی که دلیل اصلی قرار گرفتن فیلتر در پکیج از بین بردن سختی آب وارد شده به آن بوده بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره ن نحوه تعویض فیلتر پکیج بر افزایش طول عمر استفاده آن تاثیر مستقیم دارد. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین پکیج و همین طور بهترین آبگرمکن دیواری تامین و جریان مطلوب آب و هوای گرم در ساختمان است. 

در کنار اقداماتی بررسی برد پکیج بوتان توجه به وضعیت رسوب زدایی این دستگاه در روند عملکردی و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.برای جلوگیری از رسوب گیری پکیج اولین اقدام آشنایی با مراحل تعویض رسوب گیری پیکج است. در این مقاله از مجله خدمت از ما با معرفی نحوه عملکرد فیلتر پکیج و رسوب گیر پکیج به روش‌های تعویض فیلتر و رسوب گیر پکیج اشاره شده است.

اهمیت تعویض فیلتر پکیج

همانطور که در مقدمه مطلب نحوه تعویض فیلتر پکیج و جلوگیری از رسوب گیری پکیج اشاره شد، وجود فیلتر در پکیج برای جلوگیری از ورد املاح و رسوبات آب شهری به داخل لوله‌ی آب متنهی به پکیج و آسیب رساندن به آن ضرورت دارد. فیلتر پکیج با انجام این کار بر طول عمر استفاده از این دستگاه افزوده و در بهینه سازی مصرف انرژی نقش موثری دارد.

از آنجایی که مدت زمان مناسب برای استفاده از یک فلیتر پکیج و رسوب گیر پیکج وابسته به آب و هوای یک منطقه متغییر بوده بنابراین آشنایی با علائم نیاز به تعویض فیلتر پکیج و تعویض رسوب گیر پکیج  همانند دیگر قطعات مثل پرشر سوئیچ هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی سریع پیکج، از بین رفتن لوله‌ها در اثر رسوب املاح و مواد شیمایی در آنها و همین طور مصرف بیش از حد انرژی و مشکلاتی مثل صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور به تعویض فیلتر پکیج و تعویض رسوب گیر پکیج در موعد مقرر توجه داشته باشید.

 

آشنایی با انواع فیلتر پیکج

برای داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه تعویض فیلتر پکیج اولین و موثرترین اقدام آشنایی با انواع فیلتر پکیج است. در این قسمت به معرفی انواع فیلتر پکیج می‌پردازیم.

 

فیلتر پکیج از نوع مغناطیسی

فیلتر پکیج مغناطیسی با جذب یون‌های فلزی موجود در آب از ورود رسوبات حل شده در آب به دستگاه جلوگیری می‌کند. این مدل فیلتر پکیج با از بین بردن رسوبات قبلی موجود در لوله کشی پکیج در افزایش بازده عملکردی این دستگاه تاثیر مثبت دارد.

 

فیلتر پکیج از نوع پلی فسفات

این مدل فیلتر پکیج از نوع رزین بوده که با حل کردن فسفات موجود در آب به جذب کلسیم و منزیم موجود در آب ورودی به پکیج و جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه مشغول است.

 

بهترین زمان تعویض فیلتر پکیج

زمان تعویض و نحوه تعویض فیلتر پکیج تا حد زیادی به نوع و مدل آن بستگی دارد. بعنوان مثال فیلتر پلی فسفات پکیج بهتر است هر شش ماه یک بار تعویض شود. بهترین راهکار برای افزایش طول عمر و بهبود کارایی پکیج تعویض فیلتر پکیج هر مدت زمان یک بار و رسوب زدایی از لوله‌های آن با استفاده از افراد متخصص در این زمینه است.

اصلی ترین علائم نیاز به تعویض فیلتر پکیج

در این میان برای اینکه بدانید چه زمانی نیاز به تعویض فیلتر پکیج می‌باشد، چندین نکته مهم و علائم مشاهده شده در هنگام نیاز به تعویض فیلتر پکیج در این قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرد. از بازرترین علائم نیاز به تعویض فیلتر پکیج سرد و گرم شدن مداوم آب خروجی از پکیج می‌باشد.

علاوه بر این مورد تامین آب گرم مصرفی به دلیل علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری و پکبج در لوله‌های رسوب گرفته به سختی انجام می‌شود. علاوه بر این مورد مصرف گاز پکیج نیز افزایش پیدا کرده و دیگر خبری از بهینه سازی مصرف انرژی در عملکرد این دستگاه نیست.

قبل از اینکه این مشکلات را به لیست معایب پکیج اضافه کنید، بهترین کار اقدام یادگیری نحوه تعویض فیلتر پیکج و یا سپردن انجام این کار به یک سرویس کار متخصص است. در این شرایط حتما به تفاوت پکیج و آبگرمکن در ساختار و تجهیزات نصب شده توجه داشته باشید. 

 

نحوه تعویض فیلتر پکیج

قبل اقدام به تعویض فیلتر پکیج در منزل توجه داشته باشید انجام کار رسوب گیری فیلتر پکیج یک امر کاملا تخصصی بوده که بهتر است تحت نظارت یک سرویسکار متخصص انجام شود. علاوه بر این مورد عدم اطلاعات کافی در خصوص نحوه تعویض صافی برگشت پکیج و رسوب گیری مداوم پکیج بدون تجربه کافی ممکن است با خسارات جدی بر سیستم پکیج همراه باشد.در این قسمت با مراحل رسوب گیری فیلتر پکیج و تعویض آن در دونوع مختلف آشنا می‌شویم.

 

نحوه تعویض فیلتر پکیج از نوع مغناطیسی

برای تعویض فیلتر مغناطیسی پکیج به ترتیب زیر عمل کرده و در صورت نداشتن تخصص و دانش در این زمینه از افراد متخصص راهنمایی بخواهید.

  • قاب پکیج با احتیاط را باز کنید.
  • سنسورهای وابسته به مبدل اولیه و ثانویه را جدا کرده و خود مبدل را نیز خارج کنید.
  • با استفاده از دستگاه پاورفلو (دستگاهی است برای شستشوی مبدل های حرارتی مانند پکیج و آبگرمکن) که مخصوص رسوب زدایی آبگرمکن دیواری و پکیج است اقدام به جرم‌گیری نماید.
  • ابتدا باید مسیر وارد شدن و خارج شدن آب را مشخص نمایید.
  • مسیر ورود و خروج آب را مشخص کنید.
  • قسمتی از لوله ورودی را برش داده و قبل از آن آب سرد را از مدار خارج و شیر کنترل فشار آن را نصب تا میزان فشار آب را تنظیم کنید.
  • یک والو و دو عدد سه راهه به همراه یک شیر را به لوله وصل کرده و مسیر بای پاس را برای هدایت آب در صورت لزوم ایجاد کنید.
  • در مرحله آخر باید با دقت فیلتر پلی‌فسفات را در محل مناسب نصب نمایید و سختی گیر آب را بر روی پایه‌های آن در دیوار محکم نمایید.

 

ضرورت تعویض رسوب گیر پکیج

رسوب گیر پکیج که از آن تحت عنوان سختی گیر آب در پکیج یاد می‌شود، وظیفه مهم کنترل سختی آب و جلوگیری از ورود مواد معدنی، نمک و ترکیبات مختلف آب به داخل لوله‌های پکیج را برعهده دارد. رایج‌ترین انواع سختی‌گیرها معمولا انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی هستند و نوع نیمه اتوماتیک بیشتر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع پیشرفته‌تر آن در پکیج‌ها به دو نوع مغناطیسی و رزینی تقسیم می‌شود.

مراحل تعویض رسوب گیر پکیج

یکی از پر اهمیت ترین موارد در بالارفتن عمر استفاده بهینه از انواع پکیج داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه تعویض رسوب گیر پکیج و نحوه نصب آن می‌باشد. روش نصب این قطعه در هنگام تعویض رسوب گیر پکیج به صورت زیر قابل مشاهده است:

  • برای شروع نصب به چهر عدد شیلنگ مخصوص تعویض رسوب گیر پکیج نیاز است.
  • ابتدا باید در مسیر ورود و خروج آب در هر شیلنگ یک والو نصب کنید.
  • سختی‌گیر باید دقیقا قبل از اتصال شیلنگ به والو و در مسیر آب سرد نصب شود.
  • قسمت خروجی سختی‌گیر باید در سمت پکیج قرار بگیرد و شیلنگ مخصوص نیز روی همین قسمت نصب گردد. در واقع سختی گیر روی والو نصب میشود.
  • اگر شیلنگ کوتاه باشد و نتوانید سختی گیر را روی والو نصب کنید، می‌توانید آن را قبل از شیلنگ ورودی مربوط به آب سرد وصل کنید.

 

آشنایی با تعویض صافی برگشت پکیج

صافی برگشت پکیج به وسیله‌ای گفته می‌شود که در مسیر بازگشت رادیاتورها و در قسمت پایین پکیج قرار گرفته است و از وارد شدن آب رادیاتور به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. این صافی به رسوبات و ذرات موجود در آب اجازه نمی‌دهد تا وارد پکیج شوند.

این قطعه معمولا از جنس برنجی است و برای اینکه عملکرد مطلوبی داشته باشد، باید باکیفیت و محکم باشد. عدم استفاده از صافی برگشت پکیج می‌تواند موجب شود تا گرمایش رادیاتورها کاهش یابد و سر و صدای اضافی در پکیج به وجود بیاید.

صافی برگشت پکیج یک وسیله ضروری و هم بوده که در مسیر بازگشت رادیاتورها و در قسمت پایین پکیج نصب شده و از ورود آب رادیاتور به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. از مهمترین ویژگی صافی برگشت پکیج جلوگیری از ورود ذرات و رسوب آب به درون پکیج است.

کیفیت بالا و محکم بودن صافی برگشت پکیج در نحوه عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد. عدم نصب صحیح این قطعه در هنگام تعویض صافی برگشت باعث کاهش گرمایش رادیاتورها و افزایش صدای پکیج می‌شود.

برای نصب صافی برگشت در هنگام تعویض فیلتر پکیج و رسوب گیر پکیج باید شیلنگ برگشت رادیاتورها را از زیر پکیج بازکرده سپس فیلتر را در قسمت زیر پکیج بسته و سپس دوباره شیلنگ را روی صافی برگشت نصب کنید.

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of