نکات ضروری هنگام اسباب کشی

کات لازم و ضروری هنگام اسباب کشی
نکته هایی که در اسباب کشی باید رعایت نمود :

۱) ابتدا لیستی از کارهایی که باید انجام گیرند،با حفظ ترتیب و زمان بندی و همچنین لوازمی که باید جا به جا شوند، بر روی کاغذ یادداشت کرده، سپس مرحله بسته بندی را آغاز کنید.

۲)بدانید برای بسته بندی به چه موادی نیاز است:طناب، جعبه های ضخیم مقوایی در اندازه های مختلف (شما می توانید این قبیل جعبه ها را از فروشگاه هایی مانند سوپرمارکت ها به مبلغ اندک خریداری کنید)، جعبه های پلاستیکی یا چوبی مخصوص میوه، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، برچسب، بند، پلاستیک های حباب دار مخصوص بسته بندی شکستنی ها، روزنامه های باطله، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز برای بسته بندی نیاز است.

۳) پیش از بسته بندی، لوازم را شسته و یا پاک کنید.البته این مسئله در مورد ظروف مصرفی، لیوان ها، آئینه، کریستال ها و امثال اینها باید به صورت مجدد در محل جدید نیز انجام گیرد.

۴) اگر جعبه های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آنها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. در غیر این صورت با بسته بندی محکم تر هر یک از آنها به صورت جداگانه، در نهایت همه را در کنار هم در جعبه ای بزرگ با دقت بچینید.


۵)پیش از قرار دادن لوازم در جعبه های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید.
۶)هر چه در بسته بندی وسایل شکستنی بیشتر دقت کنید، اجناس خود را سالم تر تحویل خواهید گرفت.


۷) خرده ریزهای شکستنی را در پارچه یا روزنامه پیچیده و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری به عنوان جعبه آنها استفاده کنید.

۸)به هنگام چیدن لوازم، درون هر نوع جعبه ای به خصوص مقوایی، میزان تحمل وزن لوازم توسط جعبه و اتصالات آن را در نظر بگیرید تا در حین جابه جایی مشکلی پیش نیاید. (به منظور محکم تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می توانید از چسب های نواری پهن استفاده کنید).


۹) برای حمل راحت تر و استحکام بیشتر جعبه ها، کاربرد طناب های ضخیم نیز بسیار مناسب است.اسباب کشی همواره از جمله امور مشکل، به ویژه برای خانم های خانه است. لذا به منظور انجام هر چه راحت تر، سریع تر و بدون خسارت آن و همچنین رفاه بیشتر خودتان به ارائه نکاتی می پردازیم که توجه به آنها شما را در انجام این پروژه یاری خواهد داد


۱۰) پس از بسته بندی وسایل و قرار دادن آنها در جعبه ها، تعداد آنها را شمارش کنید تا در این میان جعبه ای گذاشته نشود.


۱۱) در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت بر روی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه ها به محض انتقال به مکان جدید، در آن فضای اشاره شده قرار گیرد. با این روش، نظم بیشتر و سریعتر در محیط حاکم می شود.

۱۲) به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه های آن به هنگام جا به جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.


۱۳) داخل هر یک از کشوهای پاتختی و میز آرایش را تمیز کرده و لوازم داخل آن را به طور مرتب بچینید. سپس کشوی حاوی وسایل را در داخل کیسه زباله بزرگ و ضخیمی قرار دهید. به منظور جلوگیری از ریختن لوازم به بیرون، در پلاستیک را با چسب محکم کنید (اگر کشو بزرگ باشد از دو کیسه زباله استفاده کنید).


۱۴)به هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده کنید.
۱۵)هنگامی که برای محکم کردن پوشش های حفاظتی برای لوازم، چسب های نواری را به کار می برید، مراقب باشید که چسب به طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.


۱۶) به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آنها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.

۱۷) برای بسته بندی لوازم و خرده ریزهای شکستنی می توانید از لباس های نخی منزلتان نیز استفاده کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان خواهید زد.


۱۸)اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید.

۱۹)جعبه های بزرگ را تنها با کتاب و لوازم سنگینی مانند آن پر نکنید زیرا حمل آن برای باربران بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین نیمی از آنها را با کتاب و نیمی دیگر را با خرده ریزهای دیگر پر کنید.

۲۰)برای حمل گیاهان به خصوص گلدان های بزرگ و سنگین ، چاره ای به جز جا به جایی به همان صورت موجود نیست ولی در مورد گلدان های کوچک، می توانید مجموعه ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و در داخل هریک از گلدان ها، چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه مجموعه فرو کنید. سپس کیسه زباله ای بزرگ و یا پلاستیکی نازک را بر روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه های چوبی فرو رفته در گلدان ها قرار داده و با چسب محکم کنید( منافذی را برای تنفس گیاه باقی بگذارید).


۲۱) لباس های آویز را با همان چوب لباس به صورت مجموعه ای در یک پلاستیک بزرگ و یا در میان یک ملافه پیچیده و حمل کنید.


۲۲)برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه های مخصوص آنها و یا یک جعبه دیگر با بسته بندی محکم در محل های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کرده و در صورت امکان با وسیله نقلیه شخصیتان حمل کنید.


۲۳) اجناس گرانقیمت مانند طلا، پول، نقره، فرش و همچنین شکستی ها را نیز در صورت امکان یا وسیله نقلیه شخصی حمل کنید.


۲۴)پیش از اسباب کشی به محل جدید، آنجا را به طور کامل تمیز کرده ، سپس سمپاشی کنید.به این ترتیب با وجود هر نوع حشره احتمالی مبارزه می شود.


۲۵) لوازم ضروری را که در طول اسباب کشی و روزهای جابه جایی نیاز دارید در دسترس قرار دهید ، مانند پوشاک، لوازم بهداشتی وغیره.
۲۶) اگر کف خانه جدیدتان با موکت پوشیده شده است، روی سطح موکت را پلاستیکی ضخیم و بزرگ پهن کنید تا به هنگام اسباب کشی و جابه جایی کثیف نشود.


۲۷) تا حد امکان هیچ وسیله ای را – اعم از بزرگ یا کوچک – بدون جعبه و یا لااقل بسته بندی و ایجاد پوشش با مقوا و یا هر چیز دیگری مانند آن جابه جا نکنید؛ زیرا قرار گرفتن آنها به خصوص لوازم بزرگ در کنار هم در وسیله نقلیه مخصوص اسباب کشی بدون هرگونه پوششی ، احتمال آسیب رسیدن به ظاهر وسایل را افزایش می دهد.


۲۸) کلیه اسباب و اثاثیه خانه، حتی لوازمی که در محل قبلی همواره در جعبه های مخصوص بسته بندی بوده اند را باز کرده و پس از تمیز کردن و زدودن خاک و غبار و بازدید آنها( به لحاظ وجود حشراتی مانند سوسک و غیره) به طور مجدد بسته بندی کرده و به محل جدید حمل کنید. زیرا ممکن است در غیر این صورت، با همه تمهیداتی که برای مبارزه با حشرات در خانه جدید اندیشیده اید، حشرات و یا تخم آنها را از طریق وسایل به این محل منتقل کنید.

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of