چطور جای سوختگی اتو را از روی لباس پاک کنیم؟

در زمان اتو کشیدن ممکن است به دلایل مختلفی جای اتو به صورت براق روی لباس بماند که اصطلاحا به آن برق اتو می‌گویند. این مشکل ممکن است در اثر حرارت زیاد اتو نسبت به جنس پارچه یا ماندن بیش از حد اتو روی لباس پیش آید. برای از بین بردن برق اتو روی لباس و رفع اثر سوختگی اتوکاری راه حل‌هایی را به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لباس خود را دوباره سالم و قابل پوشیدن کنید.

اتو کشیدن
روش‌های از بین بردن برق اتو روی لباس

۱. یک پارچه نرم برداشته و آن را مرطوب نمایید سپس قسمت برق افتادگی لباس را با پارچه بپوشانید و با اتوی کمی داغ روی آن را اتو کنید. قبل از اینکه لباس خشک شود در جهت برعکس خواب پارچه روی لباس را خوب برس بکشید.

۲. اغلب لباس‌های مشکی و تیره رنگ بعد از مدتی استفاده و کشیدن اتوی داغ روی آن، برق می‌افتد و باعث می‌شود لباس، کهنه و بور به چشم آید. برای از بین بردن برق افتادگی روی لباس‌های تیره ابتدا مقداری سرکه را درون یک قابلمه کوچک داغ کنید و سپس یک حوله نخی نرم را در سرکه داغ فرو کنید. حوله را خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس آن را محکم روی قسمتی از لباس که برق افتاده است بکشید، با این کار برق روی لباس رفع خواهد شد.

۳. برای از بین بردن برق اتوی لباس‌های ابریشمی نباید از سرکه استفاده کنید. به جای آن می‌توانید نصف قاشق غذاخوری آمونیاک را با چهار قاشق غذاخوری الکل مخلوط کنید. سپس یک اسفنج تمیز را درون محلول ساخته شده فرو ببرید و روی محل برق افتادگی لباس به آرامی بمالید.

۴. این روش فقط برای پارچه‌های به رنگ سفید به کار می‌رود. یک تکه پارچه سفید تمیز را به آب اکسیژنه آغشته کنید. سپس آن را روی قسمت براق لباس پهن کنید و روی آن اتو بکشید. پارچه را از روی لباس بردارید، اگر هنوز اثر لکه باقی مانده بود این کار را تا از بین رفتن کامل آن ادامه دهید.

۵. برای رفع برق افتادگی لباس‌هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند، می‌توانید مقدار نیم لیتر آب و یک و نیم قاشق آمونیاک را با هم مخلوط نموده و سپس یک حوله نرم بردارید به محلول آغشته کرده و در جهت طول پارچه روی محل برق افتادگی بکشید.

۶. گفته شد که لباس‌های مشکی خیلی زودتر از دیگر لباس‌ها برق می‌افتد. راهکار دیگری برای رفع برق افتادگی لباس مشکی این است که ۳ قاشق سوپ خوری سرکه را درون یک سطل ریخته و یک لیتر آب به آن اضافه کنید. بعد یک فرچه یا برس نرم را با آن خیس کرده و از راه پارچه به آرامی روی لباس بکشید.

برای جلوگیری از برق افتادن لباس در اثر اتو کشیدن این نکات را رعایت کنید

۱- همیشه لباس را آرام و با حوصله اتو بکشید، با این کار از برق افتادن لباس جلو گیری می‌کنید.
۲- یک پارچه نرم و نازک بردارید بر روی لباس‌ها بیندازید و سپس اتو نمایید.
۳- لباس را پشت و رو کرده و سپس اتو بکشید.
۴- درجه حرارت اتو را متناسب با نوع پارچه تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید از دفترچه راهنمای اتو کمک بگیرید.

از بین بردن اثر سوختگی اتو بر روی لباس

ممکن است در زمان اتو کشیدن لباس حواستان پرت شده و لباس را کمی بسوزاندید طوری که لکه‌ای قهوه‌ای یا زرد رنگ روی لباس بیفتد. با استفاده از راهکار‌های زیر تا حد زیادی امکان رفع کردن لکه سوختگی از روی لباس وجود دارد.

۱. شستشو محل سوختگی با آب لیمو تازه. برای شروع، یک لیمو را برش دهید و روی قسمت سوختگی لباس فشار دهید تا آب آن قسمت سوختگی لباس را کاملا خیس کند. سپس قسمت لکه دار لباس را درون یک ظرف آب گرم بگذارید و اجازه دهید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بماند. بعد لباس را از ظرف در بیاورید و مانند شستشوی معمولی آن را خوب بشویید و خشک کنید.

توجه: این روش را برای لباس‌های ابریشمی، پشمی و مانند آن به کار نبرید، زیرا ممکن است آب لیمو به پارچه لباس آسیب برساند. هرچند که آب لیمو در مقایسه با سفید کننده‌های تجاری بسیار ضعیف‌تر است.

۲. شستشو با سرکه سفید. یک ترفند دیگر برای از بین بردن اثر سوختگی از لباس، این است که یک اسفنج یا دستمال نرم را در سرکه سفید خیس کنید و روی قسمت سوختگی لباس بکشید. اجازه دهید که سرکه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لباس بماند. سپس با آب سرد آن را خوب بشویید و بگذارید به صورت طبیعی خشک شود.
توجه: دقت داشته باشید که فقط از سرکه سفید استفاده کنید. ممکن است استفاده از انواع دیگر سرکه مثل سرکه قرمز یا سرکه سیب باعث ایجاد لکه‌های جدید شود که از بین بردن جای آن کار دشواری است.

اگر می خواهید خشکشویی لباس، پرده و پتوهای خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت خشکشویی لباس، پرده و پتو  در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه خشکشویی لباس” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] خشکشویی لباس، پرده و پتو […]