چه زمانی برای سرویس کولر آبی مناسب است؟

کسانی که از کولر آبی برای شرکت و منزل خود استفاده می کنند باید سرویس کولر آبی را به صورت سالانه و هر بار قبل از راه اندازی آن در تابستان، انجام دهند.

هر وسیله برقی زمانی که یکبار مورد استفاده قرار می گیرد، کارایی اولیه خود را ندارد و جرم گیر شدن و کثیف شدن آن، تاثیر بیشتری بر افت عملکرد دستگاه دارد. این شرایط برای کولر آبی نیز صدق می کند لذا باید بهترین زمان سرویس کولر آبی را در نظر گرفت. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه زمانی برای سرویس کولر آبی مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید.


ضرورت انجام سرویس کولر آبی

شاید این سوال برای شما پیش آمده است که چه ضرورتی دارد سرویس کولر آبی را انجام دهیم وقتی قرار است تنها در تابستان از این وسیله استفاده کنیم و از طرفی، کولر آبی در محیط بیرون از خانه قرار دارد. در نتیجه کثیف شدن آن به چشم نمی آید. ما در این قسمت از مقاله دلایلی را بیان خواهیم نمود که ضرورت انجام سرویس کولر آبی را برای شما توضیح می دهد:

    افزایش خنک کنندگی کولر
    آلوده شدن هوای داخل منزل
    افزایش عملکرد ایده آل کولر آبی

سرویس کولر آبی در شیراز سرویس

۱- افزایش خنک کنندگی کولر

کولر آبی از پوشال و یا پد تشکیل شده است که هر چه این دو قسمت تمیزتر و مرطوب تر باشد، قدرت خنک کنندگی کولر هم بیشتر خواهد شد.

حال شما تصور کنید که در طول سال، کولر در محیط بیرون قرار داشته و گرد و غبار هوا بر روی پوشال ها نشسته است. این ذرات مانعی هستند که کارایی پوشال را کم کرده و در نتیجه باید سرویس کولر آبی انجام شده و پوشال ها تعویض و یا تمیز شوند.

۲- آلوده شدن هوای داخل منزل

از طرفی کثیف بودن پوشال، پد و محیط داخلی کولر باعث می شود که هوای ورودی به داخل ساختمان، پر از آلاینده بوده و مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد. این مسئله، سرویس کولر آبی قبل از راه اندازی کولر را تاکید می کند.

۳- افزایش عملکرد ایده آل کولر آبی

اما سرویس کولر آبی تنها مختص تمیز کردن آن نیست. بلکه روغن کاری موتور، تعویض پمپ آب و.. را نیز شامل می شود تا بتوان عملکرد ایده آل را از کولر شاهد بود.


تحویل به موقع کار، تضمین کیفیت در ارائه خدمت و قیمت مناسب از جمله ویژگی های یک سرویسکار ماهر است.

بهترین زمان سرویس کولر آبی

با توجه به مطالبی که بیان کردیم، لازم است در صورت نیاز سرویس کولر آبی را قبل از راه اندازی آن، انجام دهید. اما سوالی که اغلب توسط کاربران و مشتریان مطرح می شود این است که بهترین زمان سرویس کولر آبی چه وقت است؟

ما باید بدانیم زمان سرویس کولر آبی چه زمانی بوده تا بتواند منجر به بهبود عملکرد کولر گردد. به طور کلی شما باید سالانه، یکبار قبل از این که گرمای تابستان به حدی برسد که استفاده از کولر لازم گردد و یکبار با اتمام تابستان، سرویس کولر آبی را انجام دهید.

سرویس کولر آبی در شیراز سرویس

در ادامه به مواردی جهت پی بردن به بهترین زمان سرویس کولر آبی اشاره نموده ایم:

    مشاهده ی املاح بر روی پوشال ها
    عدم تخلیه اب کف کولر و آلوده شدن آن
    ورود آلاینده های موجود روی پوشال به داخل خانه
    وجود جسد جانوران موذی درون کانال کولر
    حضور جانور، درون کولر و یا موتور آن

 
۱- مشاهده ی املاح بر روی پوشال ها

آب در تمام مناطق کشور، دارای املاح است ولی مقدار آن با هم متفاوت است. هر بار که آب وارد کولر آبی می شود، املاح آن بر روی پوشال ها، پد و قطعات کولر که با آب در تماس هستند قرار می گیرد.

حال اگر بعد از تمام شدن تابستان، کولر را تمیز نکنید این املاح به صورت گچ باقی مانده و در سال بعد تمیز کردن آن ها بسیار مشکل می شود. از طرفی این املاح منجر به پوسیده شدن قطعات کولر خواهد شد. لذا هر زمان که قصد استفاده از کولر را ندارید، زمان سرویس کولر آبی فرا رسیده و باید قبل از این که کاور بر روی کولر بکشید، نظافت آن را انجام دهید.


۲- عدم تخلیه آب کف کولر و آلوده شدن آن

از طرف دیگر در طول مدتی که آب داخل کولر وارد می شود، آب کف کولر شناور می ماند. حال اگر بعد از تمام شدن فصل گرما، این آب تخلیه نشود کم کم جلبک گرفته و منجر به بو گرفتن و آلوده شدن محیط داخلی کولر می گردد.


به زمان سرویس کولر آبی خود دقت نمایید تا علاوه بر کاهش هزینه ها عمر مفید دستگاه را نیز افزایش دهید.

۳- ورود آلاینده های موجود روی پوشال به داخل خانه

اما همان گونه که بیان کردیم شروع تابستان، بهترین زمان سرویس کولر آبی است. در فصل پاییز و زمستان به دلیل وزش باد، باریدن باران و برف، ذرات معلق وارد کولر می شوند.

از طرفی آلاینده هایی که در جو معلق هستند به راحتی می توانند وارد کولر شده و بر روی پوشال ها بنشیند. حال اگر قبل از روشن کردن کولر، سرویس کولر آبی را انجام ندهید، این حجم از آلودگی وارد محیط ساختمان شده و سلامتی شما را به خطر می اندازد. این مسئله به ویژه برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند، خطرناک تر خواهد بود. لذا این زمان سرویس کولر آبی نباید فراموش گردد.

۴- وجود جسد جانوران موذی درون کانال کولر

ممکن است موجودات موذی از درزهای کولر وارد محیط داخلی آن شده باشد و به دلیل این که راه خروج نداشته اند، مرده باشند. اگر سرویس کولر آبی را قبل از راه اندازی آن انجام ندهید، وجود جسد این حیوان منجر به بو گرفتن کولر می شود.

در برخی از موارد مشاهده شده که کولر آبی به دلیل این اتفاق به حدی بو گرفته است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده نداشته و افراد مجبور به تعویض کولر بوده اند. به همین دلیل است که اکیدا سفارش می کنیم به زمان سرویس کولر آبی دقت نمایید.

۵- حضور جانور، درون کولر و یا موتور آن

از طرفی ممکن است همین موجودات موذی، در قسمت موتور کولر افتاده باشند که بلافاصله بعد از روشن شدن کولر، به موتور فشار آورده و منجر به سوختن کولر گردد. در زمان سرویس کولر آبی باید تمامی قسمت ها را با دقت بررسی نمود و در صورت وجود عیوبی همانند مورد ذکر شده، قبل از استفاده از کولر این مشکل را رفع نمود.

چند نکته در زمان سرویس کولر آبی

در زیر با مطالعه ی چند نکته در زمان سرویس کولر آبی، کولر خود را در بهترین زمان سرویس کولر آبی انجام دهید:

    به هیچ عنوان کودکان به دکمه های روشن و خاموش کردن کولر دسترسی نداشته باشند چرا که ممکن است همان زمان که دست شما داخل موتور کولر است، کودک شما کولر را روشن کرده و دست شما آسیب ببیند.
    محیط داخلی کولر را در زمان سرویس کولر آبی با ماده شوینده ای بشویید که بوی ماندگار نداشته و در زمان استفاده از کولر، منجر به پخش شدن بو داخل محیط ساختمان نشود.
    قبل از این که سرویس کولر آبی را انجام دهید از خاموش بودن کولر مطمئن شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of