چگونه راحت تر اتو کنیم ؟

حرارت مناسب برای پارچه‌های مختلف

هم یک پارچه‌ی ابریشم و هم پارچه‌ی پلی استر هر دو به مراقبت‌های خاصی در حین اتو کشیدن نیاز دارند و فراموش نکنید اگر آن‌ها را رعایت نکنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن لباس خود را از بین می‌برید. اگر جنس پارچه را درست نمی‌دانید به تگ پشت لباس مراجعه کنید و اگر آن را هم پیدا نکردید، بهتر است اتو ار روی کمترین درجه‌ی ممکن قرار دهدی و در صورت امکان روی آن را با یک پارچه‌ی کتان بپوشانید. در مورد لباس‌هایی که طرح چاپی روی آن به کار رفته است پارچه‌ی کتان را فراموش نکنید، قرار دادن اتو به صورت مستقیم روی طرح چاپی باعث شکسته شدن و از بین رفتن طرح می‌شود.

پارچه‌ی نخی: اتو را با کمی رطوبت روی پارچه پرس کنید، بهتر است از حرارت بالای اتو استفاده کنید.

پارچه‌ی کتان: بهتر است لباس را پیش از اتو کشیدن پشت و رو کنید.

پلی استر: حرارت اتو را روی دمای کم یا متوسط قرار دهید و مطمئن شوید که پارچه‌ی لباس کمی مرطوب باشد و اتو را از بالا به پایین روی پارچه بکشید.

ابریشم مصنوعی: حرارت اتو را روی کم قرار دهید و لباس را پشت و رو اتو بزنید. از کشیدن پارچه در حین اتو کردن بپرهیزید.

پارچه‌ی ساتن: لباس را پشت و رو کنید، آن را مرطوب کنید و به هیچ عنوان از بخار استفاده نکنید.

پارچه‌ی ابریشم: لباس یا شال و یا کراوات ابریشم خود را پشت و رو قرار دهید و اتو را روی کمترین حرارت ممکن تنظیم کنید و البته از هیچ بخاری استفاده نکنید.

پارچه‌ی پشمی: برای اتو کردن لباس پشم از یک پارچه‌ی مرطوب بین لباس و اتو استفاده کنید و اتو را روی کمترین حرارت ممکن قرار دهید و از بخار استفاده کنید.

پارچه‌ی مخمل: برای اتو کردن شلوار مخمل یا ژاکت مخمل به یک حوله‌ی سفید نیاز دارید که زیر لباس قرار بگیرد. لباس مخمل را پشت و روی اتو کنید و از دستتان برای مرتب کردن خواب پارچه در حین اتو کشیدن استفاده کنید.

روش های برای اتو کردن صحیح لباس

نکات زیر در بهتر و راحت تر اتو کردن به شما کمک می کنند.

۱- اتو را در اتاق خواب انجام دهید تا بتوانید از تخت برای قرار دادن لباس ها استفاده کنید و به کمد و چوب لباسی ها دسترسی داشته باشید.

۲- زمان اتو کردن را با قرار دادن یک تکه فویل زیر پارچه میز اتو کاهش دهید. فویل گرما را منتقل کرده گویی از دو طرف اتو می کنید.

۳- از لباس هایی که به گرمای کم تر نیاز دارند، شروع کنید. لباس هایی که گرمای زیادی لازم دارند را آخر بگذارید.

۴- در صورتی که رویه میز اتو را شسته اید، بگذارید نم دار روی میز اتو خشک شود.

۵-برای جلوگیری از چروک، قبل از اتو کردن یک حوله را لوله و داخل آستین ها فرو کنید.اتو کردن

۶- همچنین قسمت های اتو شده را آن طرف میز اتو و از خود دور نگه دارید.

۷- برای جلوگیری از چروک شدن یقه، سجاف و سرآستین؛ آن ها را از پشت اتو کنید.

۸- لباس های خیلی ضخیم را یک بار از تو و بار دوم از رو اتو کنید.

۹- کشباف های آکریلیک اگر زمانی که گرم و خیس هستند، حرکت داده شوند، کش آمده، شکل و فرم خود را از دست می دهند. با فشار دادن اتو روی قسمت های مختلف آن را خشک کنید و بعد از آن که قسمت های اتو شده کاملا سرد شدند، آن را روی میز اتو حرکت دهید.

 ۱۰- در مورد لباس های مخمل راه راه که بدجور چروک خورده اند، ابتدا اتو را بالای پارچه نگه دارید تا بخار به همه جای آن برسد، سپس در حالی که هنوز نم دار است با کف دست بدون آن که بسوزید آن را صاف کنید.

۱۱- در صورتی که برای آستین ها تخته مخصوص ندارید، از حوله لوله شده استفاده کنید یا می توانید مقوای لوله شده را با پارچه بپوشانید و داخل آستین ها کنید تا چروکی روی آن ها باقی نماند.

۱۲- می توانید برای آهار، خود اسپری مخصوصی را با اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت به ۲ پیمانه آب تهیه نمایید. تا زمان حل شدن آرد خوب هم بزنید سپس آن را داخل یک بطری اسپری تمیز بریزید. هنگام اتو کردن، کمی از آن را روی پارچه بپاشید.

۱۳- برای حفظ براقی چیت های گل دار، هنگام اتو آن ها را روی کاغذ مومی قرار دهید و از پشت اتو کنید.

۱۴- برای برق نیفتادن لباس، آن را از پشت اتو کنید.

۱۵- برای رفع چروک کراوات، یک تکه مقوا به اندازه آن ببرید و داخل آن فرو کنید. روی آن را با پارچه تنظیف بپوشانید و به آرامی اتو بخار را فشار دهید.

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] خشکشویی لباس، پرده و پتو […]