آموزش کامل تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور از موارد نگهداری وسایل گرمایشی است که باعث افزایش کارایی و عمر مفید آنها می‌شود. شرکت ایران رادیاتور از دیرباز همراه خانواده‌های ایرانی بوده و با تولید محصولات مرغوب توجه بسیاری از خریداران را به محصولات خود جلب کرده است. با رسیدن فصل سرما تصمیم داریم آموزش تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور را در این مقاله توضیح دهیم تا خودتان بتوانید به راحتی تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور را در خانه انجام دهید.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور

برخی از وسایل گرمایشی مانند پکیج و رادیاتور، حالت سرمایشی هم دارند. در آغاز فصل سرما باید تنظیمات آنها را  تغییر داد و حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور را فعال کرد تا بتوان از سیستم گرمایشی آنها نهایت استفاده را برد. حتما لازم است با شروع فصل سرما و پیش از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور، تمام تجهیزات گرمایشی بررسی شوند تا در صورت وجود هر گونه مشکل، تعمیرات و سرویس‌های لازم انجام شود.

پکیج ایران رادیاتور هم چون ۲ حالت تابستانی و زمستانی دارد، از این قاعده مستثنی نیست. با سرد شدن هوا باید با اطلاع از نحوه تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور، حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور l24ff (یا سایر مدل‌های آن) را فعال کرد تا بهترین کارایی را داشته باشد.

 

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور چگونه است؟

حالت اول: اگر پکیج ایران رادیاتور شما به تازگی نصب شده و روی حالت خاصی تنظیم نشده است، برای تنظیم حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور خود باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پکیج را در حالت خاموش یا غیر فعال قرار دهید.
  2. هر کدام از شیرهای قسمت زیر پکیج (شیرهای اتصال داده شده به کانال لوله کشی خانه) که نسبت به شیرهای دیگر ابعاد بزرگتری دارند و بعنوان شیرهای رفت و برگشت آب شوفاژها شناخته می‌شوند را باز کنید.
  3. در ادامه برای فعال کردن حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور، همه شیرهای مربوط به رادیاتور را باز کنید.
  4. در این مرحله از تنظیم حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور، عمل هواگیری رادیاتورها را انجام دهید.
  5. بعد از هواگیری رادیاتورها، فشار پکیج‌ را کنترل کنید. (میزان فشار مناسب برای پکیج، حدود ۱.۵ بار است که باید چک شود. برای تنظیم فشار روی این مقدار از شیرپرکن. استفاده کنید.)
  6. برای تنظیم پکیجی که فشار آن کمتر از محدوده ۱.۵ باشد، باید شیر قسمت زیرین دستگاه را باز کنید. این شیر معمولا آبی رنگ است و یا به رنگی متفاوت از سایر قطعات، قابل تشخیص خواهد بود. اگر دست خود را زیر پکیج ببرید، نخستین شیر یا پیچی که پیدا می‌کنید، همان شیر تنظیم بار آب است. شیر را به اندازه‌ای بچرخانید که فشار بار آب بالا آمده و در محدوده ۱٫۵ تا ۲ قرار بگیرد. سپس دوباره شیر را کاملا سفت نمایید.
  7. در آخریم مرحله تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور دستگاه را روی حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور تنظیم کنید. برای این منظور ولوم بزرگ را روی حالت زمستانه یعنی روی تصویر کریستال برف قرار دهید

 

 

 

حالت دوم: اگر دستگاه شما روی حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور تنظیم شده است و می‌خواهید حالت زمستانی را برای آن فعال کنید (تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور)، باید مراحل زیر را طی نمایید. توجه داشته باشید که این روش برای تمام مدل‌های m، Bm، e و eco ساخت این شرکت استفاده می‌شود.

  1. برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور ابتدا از خاموش بودن پکیج دیواری اطمینان حاصل کنید؛ تا در اثر چرخش پمپ سراسری هوا وارد سیستم نشود.
  2. سه عدد شیر در قسمت زیرین دستگاه قرار دارند که یکی از آن‌ها کوچک و دو تای دیگر بزرگ هستند. شیر کوچک مربوط به وارد شدن آب سرد به سیستم دستگاه بوده و همیشه باز است. باید با باز کردن دو شیر بزرگ که شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها محسوب می‌شوند، شرایط را برای حالت زمستانه پکیج ایران رادیاتور مهیا سازید.
  3. باید تمام شیرهای رادیاتورها را باز کنید؛ برای این کار لازم است شیرهای رادیاتور را به سمت چپ یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.
  4. در این مرحله و در ادامه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور لازم است تمام رادیاتورها کاملا و به بهترین نحو هواگیری شوند. استفاده از آچار مربوط به هواگیری، برای هواگیری رادیاتورهای قدیمی ضرورت دارد.
  5. از آنجا که بعد از هواگیری رادیاتورها، فشار کاهش پیدا می‌کند، لازم است فشار آب پکیج را کنترل و تنظیم کنید‌.
  6. در آخرین مرحله تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور کافی است ولوم سمت چپ رادیاتور که تصویر خود رادیاتور روی آن است و ولوم زمستانی محسوب می‌شود را روی درجه مورد نظر بگذارید تا محیط کم کم گرم شود، به عبارت دیگر لازم است دکمه انتخاب شرایط بر روی حالت زمستانی (عکس کریستال برف) قرار داده شود و دمای مورد نظر هم توسط کلید مربوط به آن تنظیم شود. همه این کلیدها و دکمه‌ها روی پنل پکیج موجود هستند.

نکات مهم در تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور

شما در چند مرحله کوتاه توانستید تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور را خودتان انجام دهید. البته نباید نکات زیر را در تبدیل پکیج به حالت زمستانی فراموش کرد:

  • بعد از انجام تمام مراحل تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور مطمئن شوید در هیچ قسمت از مدار نشتی آب وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که تمام قسمت‌های رادیاتورها یکنواخت و هماهنگ گرم می‌شود. برای این کار از حس لامسه خود استفاده کنید.
  • برای تنظیم دمای محیط از ولوم سمت چپ روی پنل استفاده کنید و شیرهای رادیاتور را باز و بسته نکنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد رسوب در رادیاتور در فصل تابستان به جای بستن شیر رادیاتورها نظیمات پکیج را تغییر دهید.
  • اگر به جای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور قصد خاموش کردن پکیج را دارید، حتما قبل از آن تمام آب موجود در آن را تخلیه نمایید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of