آیا کولر گازی تان باد گرم بیرون می دهد؟

 

آیا کولر گازی تان باد گرم بیرون می دهد؟

در فصل گرما نیاز ما به کولرهایمان بیشتر از قبل می‌شود. در این روزهای بلند تابستانی کولرها دائم روشن هستند. اما مشکلی که ممکن است این روزها زیاد دیده شود خروج باد گرم از کولر گازی است. 

حل مشکل باد گرم کولر

ترموستات

در این شرایط اولین چیزی که باید بررسی شود ترموستات. اگر کولر گازی شما باد گرم خارج می‌کند شاید ترموستات تصادفاً روی حالت گرما قرار گرفته. در این صورت باید خودتان مشکل را حل کنید. فقط کافی است تنظیمات خنک کننده را برگردانید تا دوباره هوای سرد خارج شود. همچنین باید از سالم بودن باتری‌ها مطمئن شوید و بررسی کنید که مبادا دما بیش از حد بالا باشد. یادتان باشد فن‌ها ممکن است در حالت گرم یا سرد شدن هوا به صورت خودکار فعال شوند. کلید روشن به این معناست که حتی در صورت خاموش بودن حالت گرمایشی یا کولر فن روشن می‌ماند. بهتر است فن را در حالت خودکار بگذارید و فقط در صورت نیاز آن را در حالت روشن قرار دهید.

حل مشکل: ترموستات را بررسی کنید و مطمئن شوید در حالت خنک کننده قرار دارد و تنظیمات آن صحیح است. در صورت نیاز به باتری جدید آن را تعویض کنید. در فصل گرما ترموستات را روی ۷۸ درجه فارنهایت قرار دهید. اگر از خانه بیرون هستید آن را روی ۷ تا ۱۰ درجه بیشتر تنظیم کنید. 

سرویس کولر

مدارشکن

بعد از بررسی باتری‌های ترموستات و تنظیمات آن مدارشکن را بررسی کنید تا ببینید دستگاه برق دارد. یونیت‌های کولر برای کارایی نیروی زیادی نیاز دارند. در این شرایط ممکن است فیوز بپرد. 

حل مشکل: مدارشکن را بررسی کرده‌اید و ببینید فیوز نیفتاده باشد. برای اتصال مجدد آن کلید را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اگر فیوز سوخته باید آن را تعویض کنید. الان فرصت خوبی است تا تمام کلیدها را برچسب گذاری کنید تا بعداً به مشکل برنخورید. اگر باز هم فیوز پرید باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

کویل تبخیرکننده و فیلتر هوا

گرچه فیلترهای هوا به دما ربطی ندارند اما فیلتر کثیف می‌تواند کویل را هم کثیف کند. وقتی گرد و خاک کویل را بپوشانید دیگر هوای کافی وجود ندارد و کول یخ می‌بندد. شاید فکر کنید یخ بستن کویل به معنای خنک شدن هواست اما کویل یخ بسته مانع جریان هوا شده و از موتور روشن هوای گرم خارج می‌شود. بسته به آب و هوا، نوع فیلتر و میزان مصرف باید هر ۳۰ تا ۶۰ روز یک بار فیلتر هوا را تعویض کنید. بهتر است برای این منظور یادآور ماهانه داشته باشید. اگر چراغ قوه را روی فیلتر نگه داشتید و نور خوب از آن عبور نکرد باید فیتلر را تعویض کنید.

حل مشکل: اگر کویل تبخیرکننده یخ بسته دستگاه را خاموش کرده و فیلتر هوا را تعویض کنید. بگذارید یخ کویل آب شود. اگر کویل دوباره منجمد شد، باید یونیت را خاموش کرده و از متخصص استفاده کنید. چون ممکن است گاز نشتی کند یا کمپرسور خراب شود.

 

نصب کولر آبی با چه قیمتی در بازار ارائه می شود؟

کویل کندانسور (یونیت خارجی)

اگر ترموستات، مدارشکن، فیلتر هوا و کویل داخلی را بررسی کردید حالا وقتش رسیده یونیت بیرونی را بررسی کنید. کویل های بیرونی هم مثل کویل داخلی به جریان هوا نیاز دارند. به همین دلیل باید دورتادور یونیت باز باشد.

حل مشکل: اگر یونیت بیرونی مسدود شده آن را خاموش کنید و با شلنگ آن را خوب بشویید. می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا یونیت خارجی را مرتب سرویس کند. 

گاز کولر

یکی از دلایل عدم کارکرد صحیح کولر کم بودن گاز آن است. در صورت خراب بودن فلکه، پیچ و مهره یا اتصال ضعیف ممکن است گاز کم یا زیاد شارژ شود. 

حل مشکل: این مشکل می‌تواند خطرناک باشد، مگر این که از یک تکنسین کمک بگیرید، چون از دست شما کاری برنمی آید. بهتر است در درجه اول نگذارید گاز نشتی کند و قبل از شروع فصل گرما کولر را سرویس کنید. اگر هوای گرم، صدای هیس مانند یا یخ دیدید، فوری از یک متخصص کمک بگیرید تا هر چه زودتر دست به کار شود.

نکته: به متخصصی که فقط می‌خواهد با افزودن گاز مشکل را حل کند اعتماد نکنید. چون کمبود گاز می‌تواند نشانه نشتی هم باشد و اول باید مشکل نشتی حل شود. اگر نشتی حل نشود این مشکل ادامه پیدا می‌کند.

خراب بودن کولر

نکاتی برای نگهداری از کولر گازی در فصل تابستان

  • وقتی در خانه هستید ترموستات را در ۷۸ درجه و وقتی بیرون هستید در درجه بالاتر بگذارید.
  • پنکه سقفی را روشن کنید تا هوا خنک‌تر شود.
  • با عایق بندی سطحی از ایجاد رطوبت پیشگیری کنید.
  • مرتب کولر را سرویس کنید.
  • هر ۳۰ روز یک بار فیلتر هوا را بررسی کنید.
  • حین روشن بودن کولر در و پنجره‌ها را ببندید.

تعمیر کولر گازی

ما در اینجا نکاتی را به شما گفتیم تا در صورت خروج باد گرم از کولر مشکل را حل کنید. در صورتی که برای سرویس یا تعمیر کولر گازی به متخصص نیاز دارید از خدمات شهر سرویس استفاده کنید

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket