از بین بردن زردی وسایل سفید

چگونه زردی را از لوازم سفید برداریم؟

از بین بردن زردی وسایل می تواند دردناک باشد، اما ایده های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. لوازم خانگی را هفتگی با یک پاک کننده همه منظوره با مواد سفید کننده، یک پد پاک کن جادویی یا جوش شیرین تمیز کنید. برای زردی شدید، کرم پراکسید را به وسایل مالیده و برای مدت ۳ تا ۴ ساعت در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید تا تغییر رنگ ایجاد شود.

 

روش اول : تمیز کردن اساسی

۱- وسایل را با تمیز کننده همه کاره پاک کنید. برای تمیز کردن وسایل سفید ، از اسپری تمیز کننده همه منظوره که حاوی مواد سفید کننده است استفاده کنید، که باعث ضد عفونی سطوح و سفید شدن لکه ها می شود. محصول را روی پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کرده و سطح را کاملاً پاک کنید. با یک پارچه مرطوب تمیز بشویید.

قبل از خرید، برچسب محصول را بخوانید تا مطمئن شوید برای استفاده در لوازم خانگی بی خطر است.

با انجام تمیزکاری اساسی در هر هفته از سطح سفید محافظت کنید.

۲- از یک پد پاک کن جادویی استفاده کنید. یک پد پاک کننده ی جادویی بخرید تا لکه های لوازم زرد شده خود را پاک کرده و آنها را سفید کند. کافی است اسفنج را خیس کرده و سطح دستگاه را کاملاً پاک کنید. بعد از آن نیازی به آبکشی نیست!

 

پدهای پاک کن جادویی برای استفاده در اکثر سطوح، به غیر از سطح ظریف یا براق، ایمن هستند.

 

۳- سطوح را با جوش شیرین تمیز کنید. مقدار زیادی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب و تمیز بپاشید و سطح دستگاه زرد شده خود را پاک کنید. برای دسترسی سخت به قسمتها یا گوشه ها، از یک مسواک با موی نرم برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید. برای شستشو، از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.

 

۴- از محلول سفید کننده و جوش شیرین استفاده کنید. ۳۲ اونس مایع (۹۵۰ میلی لیتر) آب گرم، ۴ اونس مایع (۱۲۰ میلی لیتر) سفید کننده و ۲ اونس مایع (۵۹ میلی لیتر) جوش شیرین را در یک سطل ترکیب کنید. دستکش دست تان کنید، یک اسفنج تمیز را در مایع فرو ببرید، آن را بیرون آورده و سطح دستگاه خود را پاک کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس دستگاه را یک بار دیگر با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید.

 

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است لازم باشد چند بار این روند را تکرار کنید. مطمئن شوید که هر بار ۱۰ دقیقه کامل صبر کرده اید.

روش دوم : استفاده از کرم پراکسید در وسایل کوچک پلاستیکی

۱- یک بطری کرم پراکسید بخرید. در فروشگاه های لوازم آرایشی به دنبال یک بطری کرم پراکسید بگردید. غلظت پراکسید کرم از ۹ تا ۱۲ درصد متغیر است و باعث می شود که از پراکسید هیدروژن با ۳ درصد موثرتر باشد. این ماده برای سفید کردن و رنگ آمیزی مو در سالن ها استفاده می شود و همچنین ممکن است در کیت های رنگ مو دائمی (در داروخانه ها و فروشگاه های بزرگ فروخته می شود) یافت شود.

۲- وسیله تان را به طور مساوی با کرم پراکسید بپوشانید. برای محافظت از پوست دستکش بپوشید. برای محافظت از آنها، هر نشان یا برچسب روی دستگاه را با استفاده از اسکاچ بپوشانید. با استفاده از مسواک یا برس رنگ، کرم پراکسید را به سطح دستگاه بمالید.

 

۳- وسیله ی خود را مهر و موم کرده و در بیرون در معرض آفتاب قرار دهید. مورد را در یک کیسه بزرگ Ziplock یا کیسه زباله شفاف قرار دهید و آن را محکم ببندید. در طی این فرآیند نباید اجازه دهید کرم پراکسید خشک شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ پارگی و سوراخ در کیسه وجود ندارد. آن را خارج از نور خورشید قرار ندهید.

 

این روش سفید کردن، برای وسایل کوچک و متوسط ​​ایده آل است که می توانید آن را به راحتی بپوشانید و به فضای باز منتقل کنید.

قبل از شروع این کار، از آفتابی بودن هوا مطمئن شوید.

۴- بگذارید وسیله تان بیرون بماند. به دستگاه اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت در زیر آفتاب بیرون بماند. هر ساعت آن را بچرخانید تا تمام قسمت های آن در برابر نور خورشید قرار بگیرند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش باعث ایجاد واکنش با کرم پراکسید می شود و اثر زرد شدن آن را برعکس می کند.

 

۵- وسیله تان را بردارید و آبکشی کنید. وسیله تان را از کیسه خارج کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، تمام سفید کننده های کرم را از سطح پاک کنید. قبل از استفاده ، اجازه دهید چندین ساعت خشک شود.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of