از بین بردن لکه انار از روی لباس

وقتی آب انار روی لباس تان می ریزد تمام جذابیت و شیرینی خوردن انار را تلخ می کند. علاوه بر آن ممکن است دست تان در هنگام تماس با پوست انار سیاه شود.

 

چگونه لکه انار را از روی لباس پاک کنیم؟

وقتی روی لباس تان آب انار ریخت نگران نباشید زیرا برای از بین بردن این لکه راهکار آسانی وجود دارد. نکته ی مهمی که درباره لکه آب میوه های رنگی مانند انار وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه اقدام سریعی صورت گیرد، زیرا وجود لکه برای مدت طولانی روی لباس باعث تثبیت آن روی ساختار پارچه می شود و در این صورت لکه برای همیشه باقی خواهد ماند.

 

روش اول برای از بین بردن لکه آب انار

بعد از ریختن لکه آب انار روی لباس سریعا از آب سرد به منظور رقیق نمودن لکه استفاده کنید.

روی لکه مایع ظرفشویی یا مایع شوینده بریزید و با دست تان شوینده را روی لکه بمالید.

بعد از نیم ساعت لباس را در آب و شوینده رها کنید و پس از آن لباس را با آب سرد بشویید.

 

بعد از این که لکه از بین رفت، لباس را کنار بگذارید تا خشک شود. در صورتی که با این کار لکه آب انار از بین نرفت باید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

 

در صورتی که پراکسید هیدروژن تاثیر مخربی روی پارچه نداشته باشد، مقداری از پراکسید هیدروژن روی لکه بریزید و برای ۳ دقیقه لباس را کنار بگذارید.

در آخر لباس را خوب بشویید و آبکشی کنید

لکه انار

پراکسید هیدروژن ممکن است روی پارچه ها لکه سفید گری رنگ ایجاد کند و لازم است قبل از استفاده از آسیب نزدن به پارچه اطمینان پیدا کنید.

 

روش دوم برای از بین بردن لکه آب انار

متخصصان پیشنهاد می کنند روی لکه های سمج نمک آشپزخانه بپاشید. به این صورت که روی لکه یک لایه نمک بریزید و با پنبه مالش دهید و با آب ولرم بشویید. اما برای این که نتیجه بهتری بگیرید از  آب گرم و آب ژاول استفاده کنید. ( یک قاشق چای خوری آب ژاول را در یک لیتر آب مخلوط کنید ). برای پارچه های رنگی آب ژاول را در آب سرد مخلوط کنید.

 

برای پارچه های مصنوعی که با آب میوه لکه دار شده اند، باید لکه را با آب و آمونیاک از بین برد.

 

چگونگی پاک کردن لکه انار از روی دست ها

برای این که لکه های سیاه انار را از روی دست پاک کنید، دستان تان را در یک ظرف آبلیموی تازه خیس کنید و دست تان را برای ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. با این کار می توانید سیاهی دستان تان به طور کامل از بین ببرید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of