اشتباهات رایج در خانه تکانی

فراموش کردن تهویه مناسب در نظافت
محصولات پاک کننده ای که به درستی استفاده می شوند، گازهای قدرتمندی تولید می کنند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما پدید آورده و یا چشم ها و ریه های شما را بازارد. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره را باز نگه دارید یا تهویه را روشن نگهدارید.

اشتباه گرفتن مواد شیمیایی در نظافت
ممکن است بخواهید روغن گریس را پاک کنید یا جرم ها را از بین ببرید، بسیاری از وظایف مربوط به پاکیزگی شامل نوعی عکس العمل شیمیایی می شوند. برخی از مهمترین اشتباهات رایج در هنگام پاک کردن زمانی اتفاق می افتد که به خواص شیمیایی نوعی از محصول پاک کننده توجه نمی شود.

اختصاص ندادن زمان کافی برای تاثیر گذاری ماده پاک کننده
به سادگی خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!، بسیاری از داروهای ضدعفونی کننده به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم ها را از بین ببرند. اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم ها از بین نخواهند رفت. حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان گفته شده را منتظر بمانید و سپس جرم زدا را از رو سطح مورد نظر پاک کنید

اجرای پروژه های علمی خطرناک در نظافت
بیشتر پاک کننده ها هنگامی ایمن هستند که به دستور العمل آن ها عمل شود. هنگامی که شما دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب کنید، ممکن است نتیجه ی حاصل خطرناک باشد و گاهی گازهای سمی تولید کند. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک کننده های مشابه خود داری کنید و به این ترتیب خود و اطرافیان را از خطر حفظ کنید.

آسیب رساندن به پوست با نظافت
مواد پاک کننده ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، زنگ، گریس و جرم ها را دارند، قدرت آسیب رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش های لاستیکی یا لاتکسی از دستان تان محافظت کنید.

عوض نکردن کیسه های جارو برقی
شاید جارو کردن به طور مرتب امر خوبی باشد، اما پس از چه مدت کیسه های جاروبرقی را عوض می کنید؟ انواع جرم ها در جاروبرقی رشد می کند، برای دور نگه داشتن آن ها از خانه، کیسه ی جاروبرقی را به طور مرتب عوض کنید یا از مدل های بدون کیسه استفاده نمایید. البته در این روش هم باید به طور مرتب محفظه ی جاروبرقی را خالی کرده و تمیز کنید.

برای پاک کردن هر لکه آبلیمو یا سرکه به کار نبرید!
در این نقاط هر گز از سرکه استفاده نکنید! هرچند این دو ماده تاثیر خارخ العاده ای دارند و پاک کننده های طبیعی و ماندگار هستند، اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه ها نیستند. پاک کردن لکه ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

کامل نکردن نظافت یا بدتر کردن لکه ها
گاهی اوقات بهترین تلاش ها برای پاکیزگی بی فایده است یا اینکه تاثیری معکوس دارد. برخی از معمول ترین اشتباه ها که سبب می شود وقت مان تلف شود یا اوضاع را خراب کنیم با هم مرور می کنیم:

ساییدن لکه های روی فرش: پس از پاشیدن ماده ای روی فرش، ساییدن آن را شروع می کنید! متاسفانه این امر سبب می شود دزات لکه در فرش یا پارچه عمیق تر شوند. لکه را بردارید، آن را خشک کنید و سپس از فرمول خاص لکه برداری استفاده کنید تا به نتیجه برسید. با شستن فرش ؛ به استقبال نوروز بروید!
تمیز کردن پنجره ها زیر نور مستقیم: شاید یک روز آفتابی و روشن موقعیت مناسبی برای تمیزکردن پنجره ها به نظر بیاید، اما واقعیت این است که شما نمی توانید در نور مستقیم آفتاب شیشه ها را کاملا تمیز کنید. احتمال دارد ذرات گرد و غبار به چشم نیاید و مجبور شوید در یک روز ابری دوباره شیشه ها را تمیز کنید.۷ روش آسان و ارزان برای تمیز کردن هر چیزی در خانه همان مطلبی است که خواندن آن را نباید از دست بدهید.
خراشیدن سطوح: استفاده از ابزار پاک کننده اشتباه مانند اسفنج ها یا پودرهای تمیز کننده، ممکن است به برخی سطوح آسیب برساند.برای جلوگیری از این موضوع تمیزی از جنس طبیعت را برای خانه ی خود امتحان کنید.

تصحیح چند اشتباه معمول مربوط به نظافت کمک می کند خانه ی زیبای شما برای زندگی لذت بخش تر شود. کف، فرش ها، دستگاه ها و ملحفه ها و… را از جرم ها دور نگه دارید و به یاد داشته باشید که چه مواد پاک کننده و فرآیند هایی را باید استفاده شوند.

جهت دریافت خدمات آنلاین نظافت منزل از شیراز سرویس کمک بگیرید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of