انواع چراغ های LED، نسل جدید روشنایی ها

نورپردازی: وقتی LEDها به بازار آمدند مردم کمتر از آن‌ها در خانه‌هایشان استفاده می کردند زیرا رنگ نور این نوع چراغ‌ها سفید متمایل به آبی بود. امروز این مسئله به کلی تغییر کرده است. توسعه تکنولوژی که باعث تولید LEDهایی شده است که می‌توانند نورهای گرم و زرد تولید کنند باعث شده است که بسیاری از مالکان استفاده از این نوع چراغ‌ها را در خانه خود ترجیح دهند.
اگرچه قیمت آن‌ها از لامپ‌های سنتی بیش‌تر است، اما مصرف کم آن‌ها، دوام بیش‌تر، و کیفیت نوری بهتر این قیمت بیش‌تر را در قبض‌های برق جبران می‌کند.
LEDها تا ۲۵۰۰۰ ساعت کار می‌کنند و ۷۵ درصد انرژی کم‌تری نسبت به لامپ‌های سنتی مصرف می‌کنند.
اما بهترین ویژگی این نوع چراغ‌ها تطبیق‌ پذیری آن‌هاست. LEDها نورهای مختلفی تولید می‌کنند، از گرم و ملایم گرفته تا ترد و خنک، و در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید نورپردازی درستی در خانه خود داشته باشید.
حباب‌ها، قوطی‌ها، ریسمان‌ها، هالوژن‌ها، پنل‌ها، و نوارهای LED در نورپردازی از پایین، نورپردازی از بالا، و نورپردازی تزئینی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.   

در این مطلب به چراغ‌های LED مختلفی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید از آن‌ها در  نورپردازی داخل منزل خود استفاده کنید:

  • ریسه شلنگی و نوار LED
  • انواع پنل های LED
  • انواع لامپ LED
  • LED های تغییر دهنده رنگ
  • انواع ریسمان های LED
  • لامپ های LED سقفی
  • لامپ های LED هوشمند

ریسه شلنگی و نوار LED

نوار LED شلنگی این آشپزخانه را با دو درجه نوری روشن کرده است. بالای کابینت‌ها یک نوار LED یک جریان نوری سفید رنگ را خلق کرده و یک نوار نوری زرد رنگ زیر کابینت‌ها را روشن‌ کرده است.

نوار LED یک مدار مدور است که تراشه‌های LED به آن متصل شده است و می‌توان آن را از هر جایی برید.
تراشه‌ها نقاط نوری هستند که در فاصله‌ای ۱٫۵ سانتی‌متری از هم قرار می‌گیرند. این نوع چراغ‌ها در سطوح نوردهی مختلفی تولید می‌شوند. این نوارها دارای یک ماده چسبنده در پشت خود هستند که نصب آن‌ها را ساده و راحت می‌کند.

نوارهای منعطف با روشنایی زیاد بسیار مناسب قسمت‌های زیرین کابینت‌ها هستند و استفاده از آن‌ها در شرکت‌ها و دیگر فضاهایی که نیازمند نور زیادی هستند توصیه می‌شود.
 نوارهای با روشنایی کم مناسب فضاهایی هستند که به نور خیلی زیادی احتیاج ندارند.
نوارهای با روشنایی نرمال مناسب نورپردازی تزئینی، مانند روی کابینت‌ها، درون کابینت‌ها، نوارهای پایینی کابینت‌ها، و نورپردازی هنری، هستند.

در این آشپزخانه نوار LED با نور سفید روشن در زیر پیش‌خان و کابینت نصب شده است و یک فضای سیلوئت زیبا خلق کرده است.
اگر می‌خواهید از نوارهای LED در آشپزخانه و حمام خانه خود استفاده کنید حتما نوع روکش‌دار آن را انتخاب کنید. در این نوع فضاها تراشه‌ها در معرض گرما، رطوبت، و غذاها هستند و به همین دلیل نوع روکش‌دار آن‌ها ماندگاری بیش‌تری دارد. نوارهای بدون روکش مناسب فضاهایی مانند درون کابینت‌ها هستند که تراشه‌های آن‌ها در معرض هیچ نوع عنصر آسیب‌زننده‌ای نیستند.

نورپردازی با نوار LED در زیر این سینک دستشویی جلوه‌ای زیبا و شناور به آن داده است. نوارهای LED بسیار مناسب روشن‌کردن فضاهایی کوچک مانند طاقچه‌ها، فضای زیرین پیش‌خان‌ها، و حاشیه بین دیوار و سقف هستند. این نوع چراغ‌ها از LEDهای ریسمانی نور بیش‌تری تولید می‌کنند. 

نوارهای LED لبه بالایی پله‌های این راه‌ پله را روشن کرده‌اند. چنین نورپردازی بسیار مناسب شب است؛ با داشتن چنین نورپردازی می‌توان بدون روشن کردن چراغ‌های دیگر شب‌هنگام از پله‌ها بالا و پایین رفت. 

انواع پنل های LED

پنل‌های نوری بالا و پایین این آینه را روشن کرده‌اند و یک جلوه ملایم و دیدنی را خلق کرده‌اند.
پنل‌های LED دارای روکش هستند و به همین دلیل در برابر رطوبت مقاومند و بسیار مناسب استفاده در آینه حمام‌ها و دستشویی‌ها هستند.

با کمک چراغ های  LED می توان سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده داشت.

پنل‌ها دارای تراشه‌های LED چندگانه هستند که در درون یک محفظه فلزی با یک محافظ پلاستیکی قرار گرفته‌اند.
پنل‌های LED تراشه‌های بیش‌تری نسبت به نوارهای LED دارند و به همین دلیل نور بیش‌تری تولید می‌کنند. این پنل LED بیش از ۳۶۰ لومن (واحد تابش) در فوت تولید می‌کند و نور آن قابلیت کم و زیاد شدن دارد.
پنل‌های LED در اندازه‌های ۲۵، ۵۰، ۱۰۰ سانتی‌متری تولید می‌شوند و قیمتی آنها بستگی به اندازه و کیفیت آن‌ها دارد.

پنل‌های LED تورفتگی موجود در سقف این خانه را روشن کرده‌اند. پنل‌های نوری می‌توانند هم به عنوان نور تزئینی و هم به عنوان نور روشن‌کننده عمل کنند.

در سطح زیرین کابینت‌های این آشپزخانه شش چراغ LED نصب شده‌اند که فضای روی پیش‌خان را روشن می‌کنند و در عین حال سنگ کوارتز موجود در دیواره پشتی آن‌ها را برجسته می‌کنند. هالوژن‌های LED جایگزین‌های بسیار خوبی برای هالوژن‌های زنونی هستند که گرمای زیادی تولید می‌کنند.

هالوژن‌های نوری بسیار مناسب سطح زیرین و درون کابینت‌ها و نیز طاقچه‌ها هستند. دیسک‌های موجود در این هالوژن‌ها که هم به صورت باتری‌خور و هم اتصال به پریز برق تولید می‌کنند به صورت جداگانه به فروش می‌رسند .

هالوژن‌های نوری در زیر قفسه‌ها کار گذاشته شده‌اند و فضایی جذاب و سیال را به وجود آورده‌اند.
هالوژن‌ها فضاهای روشن و تاریک خلق می‌کنند در حالی نوارهای LED و پنل‌های LED یک نور یکدست تولید می‌کنند.

LED های تغییر دهنده رنگ

نوارهای LED تغییردهنده رنگ در تورفتگی سقف این خانه کار گذاشته شده‌اند و نورهای رنگی  را در هر متر از این خانه خلق می‌کنند. این نورها از سفید به کهربایی گرم تغییر رنگ می‌دهند و مانند نور خورشید از یک طلوع تا یک غروب عمل می‌کنند.

نوارهای تغییردهنده رنگ با یک کنترل از راه دور کار می‌کنند. شما می‌توانید به این نوارها  برنامه دهید و به این طریق رنگ‌های مختلفی را در فضای خانه خود ایجاد کنید.

نوارهای تغییردهنده رنگ در این آشپزخانه یک جریان نوری آبی‌رنگ را در پشت دیوارها و سقف شیشه‌ای آشپزخانه ایجاد کرده‌اند. این نورها در طول روز رنگ‌های مختلفی به خود می‌گیرند.

LEDهای تغییردهنده رنگ در حاشیه بیرونی این آینه نصب شده‌اند. از چنین نورهایی در تمامی فضاهای خانه به ویژه فضاهایی که می‌خواهید در آن از یک طراحی خلاقانه بهره ببرید می‌توان استفاده کرد.

ریسمان‌های LED در پشت دیوار ها و سقف های کاذب به صورت نور مخفی به کار می روند.
ریسمان های LED در تصویر بالا سقف اتاق نشیمن این خانه را روشن کرده‌اند.

ریسمان یک لوله لاستیکی است که تراشه‌های LED در آن قرار می‌گیرند و معمولا قطر آن‌ها حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ سانتی‌متر است. ریسمان‌ها به روشنی نوارها و پنل‌ها نیستند و نور آن‌ها کمی متمایل به رنگ آبی است.

ریسمان‌های LED بسیار مناسب نورپردازی در فضای بیرونی خانه هستند، زیرا در درون یک لوله پلاستیکی محصور شده و دوام زیادی دارند. این ریسمان‌ها کاربردهای بسیار خوبی در پاسیو، مسیرهای ورودی، پله‌ها، و غیره دارند.

لامپ های LED سقفی

این نوع LEDها دارای یک جعبه هستند که چراغ‌ها در درون این جعبه‌ها ساخته می‌شوند. در درون این جعبه‌ها یک موتور تعبیه شده که از گرم شدن چراغ آن جلوگیری می‌کند و به همین دلیل این نوع چراغ‌ها از دیگر چراغ‌های LED کیفیت نوری بهتر و دوام بیش‌تری دارند.

لامپ های LED هوشمند

آخرین نوع چراغ LED که به بازار آمده است با نام لامپ هوشمند شناخته می‌شود، زیرا می‌توان آن را از طریق تلفن همراه هوشمند، تبلت، و یا شبکه Wi-Fi کنترل کرد. با نصب اپلیکیشن‌هایی می‌توان این چراغ‌ها را کنترل کرده و نور و روشنی آن‌ها را تغییر داد. هوشمند سازی ساختمان فواید و امکانات زیادی دارد که این مورد یکی از آن هاست.
از آن‌جایی که چراغ‌های LED در انواع رنگ‌ها و شکل‌ها تولید می‌شوند می‌توانند سلیقه هر فردی را تامین کنند.

برای نورپردازی حرفه ای منزل یا محل کار خود می توانید ازاهالی فن نورپردازی در شهر سرویس کمک بگیرید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of