باز هم تابستان: راهنمای گام به گام سرویس کولر آبی

 

پوشش کولر را بردارید

پوشش یا روکش کولر را از روی آن بردارید. این بهترین زمان برای بازرسی پوشش کولر است. درصورت سالم بودن می توانید یک سال دیگر هم از آن استفاده کنید. درصورت وجود سوراخ یا پارگی، پوشش جدیدی تهیه کنید که با شروع فصل سرما و آماده کردن کولر برای این فصل، تجهیزات لازم محیا باشد.

پنل کولر را جدا کنید

برای باز کردن پنل های اطراف کولر، باید ابتدا گیره یا چفت های آن را باز کنید، سپس پنل را کمی به سمت بالا حرکت داده و به بیرون بکشید. پنل ها را به صورت برعکس روی زمین قرار دهید

نکته: برای صرفه جویی در زمان، به خاطر بسپارید که هر پنل به کدام سمت تعلق دارد. گاهی پنل ها با هم متفاوت اند. بنابراین ممکن است پنل تنها درصورت قرار گرفتن در قاب خودش، به یونیت چفت شود.

داخل کولر را تمیز کنید

فضای داخل کولر ، گردو خاک و مواد معدنی رسوب یافته را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. برای تمیز کردن گرد و غبار از گوشه ها و قسمت های دور از دسترس، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. در صورت زیاد بودن رسوبات، از یک جرم گیر مخصوص کولر استفاده کنید.

پوشال را تعویض کنید

پوشال ها را در صورت نیاز عوض کنید. کولرهای آبی به پنل پوشالی ای مجهز هستند که آب سرد را روی خود نگه میدارند. یک فن هوا را به سمت پوشال های خیس رانده و آب را بخار می کند. این پنل ها،با توجه به سیستم کولر، در انواع مسطح و متصل به استوانه ی دوار وجود دارند. با گذشت زمان و رسوب مواد معدنی، این پوشال ها سفت شده و قابلیت نگهداری آب را از دست می دهند. درصورتیکه با شروع سرما، پوشال ها را تعویض نکردید، حالا وقت آن رسیده است. زمان تعویض پوشال ها به خودتان بستگی دارد. فقط به خاطر بسپارید که این پوشال ها باید سالی یکبار تعویض شوند. این پوشال ها در اندازه های متفاوتی وجود دارند،بنابراین قبل از خرید، پنل کولر خود را اندازه بگیرید.

لوله ی آب را متصل کنید

لوله ی آب را به بست کولر وصل کرده و پیچ آن را با انبردست یا آچار سفت کنید. از قرار داشتن مجرای آب در تشتک کولر اطمینان حاصل کرده و سپس شیر آب را باز کنید

نشتی لوله ها را چک کنید

لوله ی آب و تشتک کولر را چک کنید. بعضی از نشتی ها،مثل شکستن یا سوراخ شدن لوله،به راحتی دیده می شوند. اما بعضی از نشتی ها فشار آب نداشته و قابل دیدن نیستند. بنابراین لوله ها را چک کرده و در صورت نیاز ترمیم کنید. می توانید در همین زمان، کارکرد شناور را هم چک کنید. صبر کنید تشتک کولر از آب پر شده و شناور جریان آب را قطع کند. در صورت نیاز و با پر شدن بیش از حد تشتک، خودتان وارد عمل شوید. درصورتیکه شناور درست کار نکرد،آن را تعویض کنید.

پمپ و فن موتور را تست کنید

کولر را روشن و از درست کار کردن پمپ و فن موتور اطمینان حاصل کنید. وقتی پمپ درست کار کند، جریان آب از طریق لوله ی عنکبوتی روی پنل پوشالی پخش می شود. کند بودن این جریان، نشان دهنده ی نقص عملکرد پمپ و یا گرفتگی لوله ی عنکبوتی یا دیگر لوله هاست. از کارکرد موتور و چرخش فن اطمینان حاصل کنید.

پنل ها را نصب کنید.

همه ی پنل ها را در جای خود نصب کرده و با بست و گیره سفت کنید. حالا کولر آبی شما برای یک تابستان گرم آماده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket