با رعایت این ۵ نکته دیگر نیازی به نظافت استخر نیست!

نظافت فضای بیرون از خانه مانند نظافت داخل خانه اهمیت دارد و در این میان نظافت استخر یکی از سخت‌ترین کارهای نظافتی است که باید به آن رسیدگی شود. با رعایت این نکات استخر شما برای مدت زمان بیشتری تمیز خواهد ماند.

آخرین باری که سراغ نظافت استخر خانه رفتید، چه زمانی بوده است؟ منظورمان از نظافت، یک نظافت واقعی و اساسی است. بگذارید صادق باشیم، نظافت استخر به هیچ‌عنوان به اندازه آب‌تنی در آن لذت‌بخش نیست. مگر نه؟
اگر فکر می‌کنید استخر شما به یک نظافت اساسی نیاز دارد، شاید زمان آن رسیده که ازخدمات کفسابی یا خدمات نظافت شیراز سرویس کمک بگیرید. اما در این مطلب از نکاتی خواهیم گفت که با رعایت آن، استخر شما برای مدت بیشتری تمیز خواهد ماند.

نظافت لبه‌های استخر را به صورت هفتگی انجام دهید

معمولا تمیز کردن لبه‌های استخر را به تعویق می‌اندازیم، چرا که کاری بیهوده و وقت‌گیر به نظر می‌آید. اما همان‌طور که می‌دانید آب استخر، به هیچ عنوان آب خالصی نیست و همین موضوع در طول زمان باعث نشست رسوبات آب در کناره‌های استخر خواهد شد. بنابراین هرچقدر نظافت لبه‌های استخر را به تعویق بیندازید، از بین بردن رسوبات نیز سخت‌تر خواهد شد.

از مواد شفاف‌کننده آب استخر استفاده کنید

اگر از آب استخر برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، غلظت آلاینده‌ها و چربی موجود در آب افزایش پیدا می‌کند. با افزایش درصد موادی مثل کلسیم، آهن، مس و… در آب حتی ممکن است لکه‌های قهوه‌ای رنگ در آب استخر ظاهر شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید سراغ شفاف‌کننده‌ها برویم.
مواد شفاف‌کننده آب استخر، از نوعی پلیمر آلی تشکیل شده‌اند که باعث انعقاد چربی‌ها، گرده گیاهان، مواد آلی و سایر آلاینده‌های آب استخر می‌شوند. به این ترتیب با لخته شدن آلودگی‌ها، آب استخر دوباره تمیز و شفاف خواهد شد.

از جاروی استخر کمک بگیرید

انواع خاصی از جارو وجود دارد که برای نظافت استخر پر از آب می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این جاروها که در دو دسته‌بندی کلی برقی و دستی طراحی شده‌اند، به شما برای نظافت استخر کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید نظافت استخر در زمان کمتر و با کیفیت بهتری انجام شود، بهتر است سراغ انواع برقی این جاروها بروید. کیفیت بالای آن‌ها در برابر قیمتی که دارند، کاملا به صرفه است.

آب استخر را مدام بررسی کنید

اگر استخر شما در فضای باز قرار دارد، باید بدانید افتادن برگ‌ها هم روی کیفیت آب استخر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل هر روز استخر را چک کنید و اگر برگ درختان در استخر افتاده است، به کمک توری مثل تور ماهیگیری آن را در سریع‌ترین زمان ممکن از استخر خارج کنید.
اگر تور ماهیگیری ندارید، می‌توانید از یک سطل بزرگ کمک بگیرید و دسته آن را به یک طناب محکم وصل کنید.

آب استخر را در فواصل زمانی مشخص عوض کنید

اضافه کردن آب تازه به آب استخر باعث می‌شود غلظت بعضی نمک‌ها و فلزات مانند کلرید، آهن و مس کاهش پیدا کند. زمان تعویض آب استخر بستگی به نوع استخر شما و سیستم تصفیه آن دارد. مثلا در مورد استخرهای پر و خالی شونده، حداکثر هر هشت ساعت یکبار آب آن‌ها باید عوض شود و در مورد استخرهای مداربسته، به صورت گردشی آب استخر عوض خواهد شد. به هر صورت دقت کنید که آب استخر به صورت اصولی و در زمان‌های لازم عوض شود.

اما با رعایت تمام این نکات، هر چند وقت یکبار لازم است نظافت استخر با به صورت اساسی و جدی انجام دهید. اگر وقت یا انرژی این کار را ندارید می‌توانید از خ

دمات کفسابی شیراز سرویس برای نظافت کف استخر و خدمات نظافت برای شستشوی کلی استخر استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of