با لکه‌های آب روی لیوان برای همیشه خداحافظی کنیم

لکه‌های مات و کدر آب روی ظروف شیشه‌ای، از جنس لکه‌هایی هستند که خودشان را تا موقع استفاده و پذیرائی کردن از مهمان‌ها نشان نخواهند داد و با این‌که ظرف‌ها تمیز هستند اما چه کسی هست که داشتن ظروف شیشه‌ای براق و درخشان را ترجیح ندهد؟

این لکه‌ها از کجا می‌آیند؟

آبِ سخت، دارای مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم و منیزیم است و در واقع همین مواد معدنی هستند که باعث می‌شود ردپای آب روی ظروف شیشه‌ای بماند. اگر میزان همین مواد معدنی در آب زیاد باشد، کار پاک کردن این لکه‌ها را می‌تواند به چالشی بزرگ تبدیل کند.

چگونه این لکه‌ها را پاک کنیم؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از شر این لکه‌ها خلاص شوید. در ادامه چند تکنیک به شما خواهیم گفت که فقط باید امتحانشان کنید.

یک. از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید. به ظاهر ساده است اما برندهای مختلف مواد شوینده، هر یک مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند که باید به آن توجه کنید.

دو. یکی از ترفندهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از روزنامه است. در واقع جوهر روی صفحات روزنامه باعث می‌شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند. برای این کار هم می‌توانید روزنامه را کمی خیس کنید و هم می‌توانید بدون خیس کردن، سطح شیشه را با آن تمیز کنید تا لکه‌ها از بین بروند.

سه. روش دیگر استفاده از سرکه‌ی سفید است. سرکه یک شوینده‌ی خوب خانگی است که این‌جا هم به کمک شما می‌آید. برای رایحه‌ی بهتر کمی سرکه را با آبلیمو ترکیب کنید و سپس آن را روی سطح مورد نظر اسپری کنید و دستمال بکشید.

چهار. اگر لکه‌ها سرسخت بودند و با روش‌هایی که گفتیم، از بین نرفتند باید سراغ ترکیب قوی‌تری بروید. کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی حاصل شود. سپس با آن سطح شیشه را تمیز کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب گرم ظروف را تمیز کنید. با این روش حتما این لکه‌ها از بین خواهند رفت.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!

خشک کردن سریع ظرف‌ها، بعد از شستشو تنها راهی‌ست که از ایجاد این لکه‌ها جلوگیری می‌کند. عادت کنید بعد از شستشن ظرف‌ها با یک دستمال تمیز پارچه‌ای آن‌ها را خشک کنید و سپس در جای خودشان بگذارید. این کار نوید داشتن ظرف‌هایی درخشان و عاری از لک را در هر موقع از روز به شما خواهد داد.

چند نکته‌ی تکمیلی:

حتما در نظر داشته باشید که هر چه بیش‌تر این لکه‌ها روی شیشه بمانند، پاک کردنشان هم سخت‌تر خواهد شد. پس به محض دیدن لکه‌ی آب، به فکر راه چاره باشید. اگر شاغل هستید و یا فرصت کافی برای تمیز کردن آن‌ها با شیوه‌هایی که گفته شد ندارید، آخرین راهکار استفاده از شویند‌ه‌های مخصوص است که باید در بازار به دنبال آن بگردید. اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، حتما از مایع جلادهنده استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of