بخار شویی مبلمان با شیراز سرویس

روش شستن مبل با بخارشو

شستن مبل با بخارشو در کنار تمامی موارد گفته شده، این نکته مهم است که با جنس مبل باید درجه بخار متفاوتی استفاده شود؛ مثلا در روش شستن مبل مخمل، توجه به درجه بخار متعادل؛ به دلیل حساسیت پارچه مخمل امر مهمی در تمیز کردن مبل با بخارشو است. رعایت مراحل زیر در شستن مبل با بخارشو و تمیز کردن مبل با بخارشو بسیار موثر می باشد.

تمیز کردن مبلمان

قبل از استفاده از بخارشو؛ ابتدا تمام سطح مبل را با سری مخصوص جارو برقی از گردغبار، ذرات ریز و همین طور موی حیوانات خانگی پاک نمایید، این کار در تمیز کردن مبل با بخارشو بسیار موثر است.

شستن مبل با بخارشو در منزل

برای پاک کردن لکه های چربی و جوهر استفاده از بخارشو به تنهایی کفایت نمی کند؛ و حتما قبل از استفاده از بخار شو، لکه روی مبل را با مواد ضدعفونی کننده مخصوص کم رنگ کنید. نفوذ بخار آب به داخل مبل خیلی از مواد آلرژی زا و همین طور آلودگی هایی که با چشم دیده نمی‌شوند را از بین می‌برد. در استفاده از بخارشو برای مبل به نوع پارچه مبلمان توجه داشته باشید؛ این دستگاه با بیشتر پارچه مبل‌ها سازگار است؛ اما برای احتیاط حتما در مبلمانی که روکش ابریشمی و حساس دارند، قبل از شستن مبل با بخارشو اطلاعات مربوط به جنس مبلمان را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از بخارشو برای شستن مبل

بخارشوی خانگی دارای یک محفظه نگهداری آب و یک شلنگ مخصوص می‌باشد. برای شستن مبل با بخارشوی حتما به کاتالوگ و دفترچه راهنما توجه کنید. درب محفظه آب دستگاه بخارشوی را باز کرده و با قیف مخصوص آب تمیز را وارد آن کنید؛ هیچگاه محفظه را لبریز از آب نکنید؛ بخارشوی نیاز به مواد شوینده و پاک کننده ندارد و با ایجاد بخار آب کار تمیز کاری را انجام می دهد. سری مخصوص تمیز کردن مبل با بخارشو را وصل کرده و با برداشتن کوسن و پشتی مبلمان کار شستن مبل با بخارشو را شروع کنید.

برای از بین بردن لکه های سخت بعد از بخارشویی کلی مبل؛ لکه ها را با آب و صابون از بین ببرید و سپس با بخارشو مجدد جای لکه ها را تمیز کنید. در ادامه نحوه استفاده از بخارشو در شستن مبل بر اساس جنس پارچه روکش مبل توضیح می دهیم:

روش شستن مبل مخمل

استفاده از بخار و یا آب در شستن مبلمان مخمل خیلی توصیه نمی گردد. پارچه این نوع مبلمان به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارند، باید به نرمی و با مواد پاک کننده ای که آسیبی به بافت اصلی پارچه وارد نمی کند؛تمیز شود. بنابراین شستن مبل با بخارشو در این نوع مبل ها مستلزم رعایت دقت بالاست.

روش شستن مبل پارچه ای

بیشترین کاربرد شستن مبل با بخارشو؛ در مبلمان پارچه ای است. استفاده از بخارشو در مبلمان پارچه ای به صورتی است، که ابتدا سطح مبلمان با جاروبرقی از گرد وغبار و آلودگی پاک کرده؛ سپس در صورت امکان عمل لکه بری را از روی مبل در صورت کثیفی انجام دهیم ،و بعد از آن تمیز کردن مبل با بخارشو را شروع می‌کنیم.

روش شستن مبلمان چرمی

عدم نفوذ آب به داخل مبلمان چرمی تمیز کردن و پاک کردن لکه از روی این نوع مبلمان را ساده کرده؛ اما به دلیل اینکه دمای بالا و همین طور مواد شوینده ممکن است؛ به ترکیبات چرمی آسیب وارد کند؛ بهتر است برای تمیز کردن این نوع مبلمان تمیز کننده های مخصوص استفاده شود؛ بنابراین شستن مبل با بخارشو در این نوع مبلمان یا باید بیسار اصولی صورت گیرد یا بهتر است، روش های دیگر شستن مبل؛برای تمیز کردن این نوع مبلمان جایگزین شود.

شستن فرش با بخارشوی خانگی

قابلیت شستن مبل با بخارشو و یا تمیز کردن مبل با بخارشو بسیار کاربردی است و در صورت استفاده اصولی از دستگاه بخارشوی می تواند؛ کار تمیز کردن مبل را تا اندازه زیادی راحت تر کند. کاربردهای بخارشوی فقط به شستن مبل با بخارشو ختم نمی شود؛ در واقع شستن فرش با بخارشوی خانگی هم از مزیت های کاربردی این دستگاه است، که امروزه خیلی مورد توجه افراد قرار گرفته است. شستن فرش با مواد شوینده و بخارشویی آن با آب از طریق دستگاه بخارشو اگر چه کاربردی به نظر می آید؛ اما در صورت اصولی انجام نشدن این کار فرش نسبت به قبل کثیف تر می شود

استفاده از ابزاراتی مثل بخارشوی برای پاک کردن لکه های مبل و فرش اگر چه کارساز است؛ اما در مواقعی که لکه ها عمیق تر و سخت تر است؛ ممکن است، در شستن مبل با بخارشو و تمیز کردن مبل با بخارشو خیلی تاثیر گذارنبوده و حتی در بعضی مواقع شدت لکه و کثیفی را بیشتر کند؛ در این حالت بهتر است، از شرکت های مخصوص این کار و یا قالیشویی درشستن مبل کمک بگیرید.

جهت دریافت خدمت مبل شویی با بخار و شستشوی مبل با بخار یا پولیشر در شیراز از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس ثبت درخواست کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of