برای خرید اتوی مو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اتوی مو

تنوع مدل‌های اتوی مو آن‌قدر زیاد است که انتخاب را مشکل می‌کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا درباره نکاتی که باید هنگام خرید مدنظر داشته باشید برای‌تان بگوییم.

در گذشته صاف‌کردن موها عذابی الیم بود. مثل حالا نبود که انواع‌واقسام مواد صافی و اتوهای مو وجود داشته باشد. اگر کسی خیلی طالب موهای صاف و لخت بود، نهایتا به همین اتوهای معمولی لباس متوسل می‌شد که آن هم نتیجه خیلی دلچسبی نداشت (بسیار هم صحنه عجیب و خنده‌داری خلق می‌کرد). دنگ‌وفنگ‌هایش که دیگر بماند! اما حالا روزگار عوض شده است و دنیای محصولات آرایشی مو برای هر نیازی چیزی در چنته دارد. فقط کافی است خودتان را به یک عدد اتو مو ناقابل مجهز کنید تا هر زمان که اراده کردید، در چشم‌برهم‌زدنی صاحب صاف‌ترین موهای دنیا شوید.

 اتو مو تا چه حدی می‌تواند به موها آسیب بزند؟

قبل از اینکه به معرفی انواع اتوهای مو بپردازیم، اول بیایید ببینیم که اصلا اتو مو تا چه حدی می‌تواند به موها آسیب بزند.

راستش اتو مو به‌خودی‌خود وسیله مضری نیست، اما اگر بیش ‌از حد و غلط استفاده شود، قطعا می‌تواند به مو آسیب بزند. ساقه مو از لایه‌ای محافظ به‌اسم کوتیکول تشکیل شده است که به حفظ رطوبت داخلی مو و محافظت از مو در برابر عوامل آسیب‌زا کمک می‌کند. اما استفاده مکرر از اتو مو، آن هم با حرارت کنترل‌نشده، می‌تواند به کوتیکول مو آسیب بزند. کشیده‌شدن موها بر اثر اتوکشی غیرحرفه‌ای عامل دیگری است که این وسیله را به دشمن سلامتی موها تبدیل می‌کند. اتوکشی با حرارت بالا هم که باعث خشکی و پوسته‌دادن پوست سر می‌شود.

اما اینها را نگفتیم که کلا قید اتو مو را بزنید. استفاده از اتو مو با حرارت مطلوب و رعایت جوانب احتیاط چندان نگران‌کننده نیست. برای اینکه از آسیب‌های احتمالی استفاده از اتو مو ضرر نبینید، حالا می‌خواهیم شما را با انواع اتوهای مو و اینکه هرکدام‌شان به‌درد چه کسانی و چه نوع موهایی می‌خورند، آشنا کنیم.

اتوی مو

 اتوهای مو بسته به جنس صفحات‌شان تأثیر متفاوتی روی مو می‌گذارند. بیشتر مدل‌های موجود در بازار برحسب جنس روکش صفحات‌شان در یکی از انواع سرامیکی، تیتانیومی و تورمالینی جای می‌گیرند:

۱. اتوهای مو سرامیکی

اتوهای مو سرامیکی به‌نسبت مدل‌های تیتانیومی و تورمالینی ارزان‌ترند و برای بیشتر انواع مو، هم نازک و هم زمخت، می‌توانند مناسب‌ باشند. صفحات سرامیکی به‌آسانی روی مو سُر می‌خورند و توزیع گرمای یکنواختی دارند.

البته اتوهای مو تیتانیومی نتیجه به‌مراتب بهتری از اتوهای سرامیکی به‌دست می‌دهند، اما اگر در استفاده از اتو مو چندان کاربلد نیستید، ما به شما همین مدل‌های سرامیکی را پیشنهاد می‌دهیم که اگرچه در مقایسه با انواع تیتانیومی کمی آرام‌تر داغ می‌شوند، اما برای مصارف روزمره و حتی موهای نسبتا آسیب‌دیده قابل‌اطمینان‌ترند.

دلیل هم دارد، چراکه با اتوهای مو سرامیکی احتمال سوزاندن موها کمتر است. ضمنا اتوهای سرامیکی حرارت مادون قرمز تولید می‌کنند. یعنی مو از سمت داخل به خارج گرما می‌بیند و درنتیجه در معرض آسیب کمتری قرار می‌گیرد. بنابراین اتوهای مو سرامیکی برای موهای ظریف و نازک یا حتی شکننده گزینه مناسبی‌اند.

در خرید اتوهای مو سرامیکی حتما به کیفیت جنس صفحه دقت کنید. در مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت، روکش سرامیکی صفحات به‌قدری نازک است که در اثر استفاده از بین می‌رود و مو را در معرض مستقیم فلز نامرغوب زیرین قرار می‌دهد. این را هم بگوییم که صفحات سرامیکی نیاز به مراقبت زیادی دارند، چون در مقایسه با تیتانیوم و تورمالین به‌شدت شکننده‌اند و زودتر تَرَک می‌خورند.

۲. اتوهای مو تیتانیوم

اتوهای مو تیتانیومی بیشتر به‌درد حرفه‌ای‌ها و مصارف آرایشگاهی می‌خورند. تیتانیوم عنصر فلزی درخشنده‌ای است که در سنگ‌های آذرین یافت می‌شود و به استحکام و دوام بالا، سبک‌وزنی و رسانش گرمایی سریع شهرت دارد. به‌همین دلیل است که اتوهای مو تیتانیومی زودتر از اتوهای سرامیکی داغ می‌شوند و دوام بیشتری هم دارند. ضمنا توزیع یکنواخت حرارت بالای اتوهای تیتانیومی کمک می‌کند که زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

اتوهای مو تیتانیومی مثل مدل‌های سرامیکی‌ با حرارت مادون قرمز کار می‌کنند و بعضی‌هاشان هم از فناوری تولید یون‌های منفی برخوردارند که به‌ویژه باعث حفظ رطوبت مو و افزایش درخشندگی موها و جلوگیری از وزشدگی می‌شود. بنابراین اتوهای مو تیتانیومی در آب‌وهوای مرطوب صافی ماندگارتری به موها می‌بخشند.

اما اگر غیرحرفه‌ای هستید، در استفاده خانگی از این اتوها بسیار محتاط باشید، چراکه اتوهای مو تیتانیومی خیلی زود داغ می‌شوند و حرارت فوق‌العاده بالایی هم دارند و می‌توانند درصورت بی‌احتیاطی باعث سوختن موها شوند. پس اگر نابلد هستید، حداقل مدلی را انتخاب کنید که دارای آپشن کنترل حرارت باشد.

ناگفته نماند که اتوهای مو تیتانیومی بیشتر برای موهای پرپشت و ضخیم توصیه می‌شوند و چون موها را از سمت خارج به داخل حرارت می‌دهند، برای موهای ظریف و نازک به‌دلیل احتمال بالای آسیب‌رسانی انتخاب چندان مناسبی نیستند.

۳. اتوهای مو تورمالینی

تورمالین یا کهربا، سنگی نیمه‌قیمتی است که شاید تابه‌حال نمی‌دانستید در ساخت اتوهای مو هم کاربرد دارد. پودر تورمالین را طی مراحل ساخت روی صفحات سرامیکی یا تیتانیومی (البته بیشتر سرامیک) روکش می‌کنند. اما حتما می‌پرسید که تورمالین چگونه باعث افزایش کارایی اتوهای مو می‌شود؟ تورمالین چندین برابر سایر انواع اتوهای مو قادر به تولید طبیعی یون‌های منفی است. یون‌های منفی، یون‌های مثبت موجود در موهای خشک و آسیب‌دیده را بی‌اثر می‌کنند و گفتیم که باعث حفظ چربی و رطوبت طبیعی موها و جلوگیری از وزشدگی می‌شوند.

اساس کار اتوهای مو تورمالینی هم حرارت مادون قرمز است. اما جالب‌تر اینکه روکش تورمالینی صفحات سرامیکی به‌محض تماس با موها باعث بسته‌شدن فولیکول‌های مو و درنتیجه کاهش احتمال آسیب‌دیدن موهای ضعیف بر اثر اتوکشی‌های مکرر می‌شود. ضمنا سطح اتوهای مو تورمالینی به‌قدری صاف و صیقلی است که به‌نسبت سایر انواع اتوها فشار و کشش بسیار کمتری به موها وارد می‌کنند و درکل برای موهای آسیب‌دیده مناسب‌اند.

نکات مهم برای خرید اتوی مو

علاوه‌بر جنس صفحه که در بالا توضیح دادیم سایر نکاتی که باید هنگام خرید اتو مو مدنظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • اندازه صفحه: برای انتخاب اندازه صفحه باید به بلندی و ضخامت موهایتان نگاه کنید. برای موهای کوتاه و نازک بهتر است از اتوهایی که صفحات باریک‌تری دارند استفاده کنید. با صفحات باریک امکان حالت‌دادن به موها هم وجود دارد. اما اگر موهای بلند و پرپشتی دارید، اتوهای دارای صفحات بزرگ‌تر را انتخاب کنید که سطح بیشتری از موها را در مدت‌زمان کمتری پوشش می‌دهند.
  • شکل صفحه: شکل لبه‌های صفحه اتو می‌تواند دامنه کارایی این وسیله را افزایش دهد. اتوهای لبه‌گرد علاوه‌بر صاف‌کردن موها برای حالت‌دادن هم کاربرد دارند. این درحالی است که اتوهای لبه‌تیز موها را نسبتا صاف‌تر می‌کنند.
  • تنظیم حرارت: آیا می‌دانید که مناسب‌ترین دما برای اتوکشی موها چه دمایی است؟ تحقیقات نشان داده است که دمای حداکثر ۳۶۵ درجه فارنهایت (۱۸۵ سانتی‌گراد) می‌تواند بسته به شرایط موها دمای مطلوبی باشد و بالاتر از آن موجب سوختن و آسیب‌دیدن موها می‌شود. البته برای موهای آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر دمای پایین‌تری توصیه می‌شود. پس برای اینکه بتوانید دما را برحسب شرایط موهای خودتان تنظیم کنید، بیشتر دنبال اتوهای دارای آپشن تنظیم دما باشید.
  • خاموش‌شدن خودکار: وسایل برقی حرارتی ازجمله اتو مو اگر روشن رها شوند، می‌توانند خانه را به‌آتش بکشند. اما راه‌حلش چیست؟ ما به شما خرید اتویی را پیشنهاد می‌کنیم که دارای آپشن خاموش‌شدن خودکار باشد تا اگر یادتان رفت اتو را از برق بکشید، به‌خاطر چند تار مو خانه و زندگی‌تان روی هوا نرود.
  • متعلقات: حتما می‌دانید که اتو داغ را نباید بی‌هوا روی هر سطحی بگذارید. بعضی از مدل‌های اتو مو همراه زیراتویی عرضه می‌شوند. زیراتویی صفحه سیلیکونی کلفتی است که می‌توانید اتوی داغ را با خیال راحت رویش بگذارید.
اگر می خواهید نصب و تعمیر لوازم برقی منزل خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت نصب و تعمیر لوازم برقی در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه نصب و تعمیر لوازم برقی” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

3
دیدگاه بگذارید

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
eitovamonavoxaexumiefuludu Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
umiefuludu
Guest
navoxaex
Guest

http://mewkid.net/when-is-xuxlya/ – Buy Amoxicillin Buy Amoxicillin abq.ehsd.mag.shahr-service.ir.jxe.hd http://mewkid.net/when-is-xuxlya/

eitovamo
Guest

http://mewkid.net/when-is-xuxlya/ – Amoxicillin 500mg Amoxicillin 500mg Capsules uwg.xraw.mag.shahr-service.ir.pde.ii http://mewkid.net/when-is-xuxlya/