برای پیشگیری از صدمات خانه تکانی

معمولا اهل خانه در هفته‌های پایانی سال، مشغول خانه تکانی و زدودن ناپاکی‌ها از محیط خانه هستند و تلاش می‌كنند تا كارها را در حداقل زمان ممكن به پایان رسانند؛

 

 

غافل از آن كه این سنت زیبا و پسندیده گاه در اثر عدم رعایت نكات ایمنی كه اغلب زنان، آنها را نادیده می‌گیرند، ممکن است دردسرهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

 

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، برای پیشگیری از آسیبها و صدمات خانه تکانی، ۱۳راه‌حل ارائه شده است كه عبارتند از:

 


 در انجام فعالیت‌های خانه تكانی بیش از حد به بدن فشار وارد نشود . فشار به اندام‌ها علیرغم احساس درد، آسیب دیدگی بیشتر اندام‌ها را به دنبال دارد.

 


– بلند كردن اجسام سنگین بیش از حد توان بدن، آسیب رساندن به دست، كمر و گردن را به دنبال دارد.

 


– فعالیت‌های خانه تكانی را در روزهای مختلف تقسیم كنید. عجله در به پایان رساندن خانه تکانی، ممکن است عواقب نافرجامی داشته باشد.

 

 

 افراد هنگام خانه تكانی، احساس خستگی را جدی گرفته و به خود استراحت دهند؛ چرا كه این احساس خستگی، زنگ خطری است برای سلامتی بدن.

 


– تغذیه نامناسب و خستگی، آسیب پذیری عضلات را افزایش می‌دهد.

دانستنی های خانه و خانه داری

 

 

 خانه تكانی با سرعت متوسط انجام شود . سرعت زیاد در كاركردن ، شانس آسیب پذیری را افزایش می‌دهد.

 


 مراقب کودکان باشید و از شیطنت‌های آنها در این ایام غافل نشوید.

 


 مراقب فعالیت بیش از حد برخی بیماران ، نظیر دیابتی‌ها باشید. به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، بیمار و خانواده وی باید در جریان خانه ‌تكانی با استفاده از دستگاه‌های تست قند خون معتبر(دارای کد بیمه مسئولیت و نیز هولوگرام وزارت بهداشت) از وضعیت قند خون فرد دیابتی اطلاع داشته باشند.

 به منظور پیشگیری از کمر درد و کشیدگی عضلات بدن هنگام جابجایی وسایل سنگین ، تمیز کردن شیشه و پنجره بدن باید فرم خاص و مناسبی داشته باشد.

 


– در ایام خانه ‌تکانی ، زنان مدت طولانی ایستاده مشغول به کار هستند و فشار زیادی به ستون فقرات و کمر وارد می‌آورند. به همین دلیل باید به طور متناوب تغییر حالت و موقعیت داده و برخی فعالیتها را نشسته انجام دهند.

 


 از استرس و فشار عصبی دوری كنید و با آرامش ، نشاط و شادی کارها را دنبال نمایید

 


 استراحت روزانه و شبانه كافی ، هنگام فعالیت‌های خانه تكانی لازم است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of