برق انداختن شیرآلات با ۷ روش معجزه کننده

از آنجایی که شیرآلات بخش مهمی از دکوراسیون منزل به شمار می‌روند، براق بودن آنها هم باعث جلوه‌ی زیبای دکور و هم باعث تمیزی و بهداشت هر چه بیشتر خانه می‌شود. در برق انداختن شیرآلات به خصوص شیرهای استیل نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت کرد تا پوشش رویی شیر آسیب نبیند و از بین نرود. در این مقاله به معرفی روش‌های صحیح و موثر برق انداختن شیرآلات می‌پردازیم.

چرا شیرآلات کدر می‌شوند؟

با مدت کوتاهی استفاده از شیرآلات، رنگ و روی آنها کدر می‌شود. این کدر شدن ممکن است بر اثر عوامل مختلفی مثل باقی ماندن لک انگشتان و باقی ماندن لکه آب ایجاد شود. کربنات کلسیم نیز ماده‌ای است که در اثر تماس مداوم با آب روی شیرآلات رسوبات و جرم ایجاد کرده و باعث کدر شدن آنها می‌شود. اشتباه رایجی که اکثر افراد انجام می‌دهند استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس یا استفاده از سیم‌های ظرفشویی برای برق انداختن شیرآلات است. اما راه درست تمیز و براق کردن شیرهای مختلف چیست؟

چگونه شیرآلات را برق بندازیم؟

شما می‌توانید برق انداختن شیرآلات را با مواد شیمیایی یا مواد طبیعی انجام دهید. همانطور که گفتیم مواد پاک کننده شیمیایی مانند جوهرنمک و وایتکس و … باعث از بین رفتن آبکاری شیرآلات می‌شوند. پس بهتر است روش‌های تمیز کردن شیرآلات با مواد سالم و طبیعی را بررسی کنیم.

نگهداری درست و مراقبت‌های روزانه و هفتگی نیز بسیار مفید بوده در اینصورت دیگر نیازی به استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی پیدا نخواهید کرد. در وب سایت چارسو مقاله راهنمای جامع نگهداری از شیرآلات خانگی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

تمیز کردن شیرآلات
تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

جوش شیرین بهترین ماده برای از بین بردن رسوب و شستشوی شیرآلات است؛ به خصوص شیرآلات و سینک آشپزخانه که به علت قرار گرفتن در محیط آشپزخانه جرم زیادی به خود می‌گیرد. کافیست روی یک مسواک به اندازه کافی جوش شیرین ریخته و روی سطح شیرهای جرم گرفته بمالید. در مرحله بعدی باید شیرآلات را آبکشی کرده و با دستمال تمیز خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

سرکه (مخصوصا سرکه سفید) یکی از بهترین مواد طبیعی برای براق کردن شیرآلات است. برای تمیز کردن شیرآلات، دستمال حوله‌ای را به سرکه سفید آغشته کرده و دور شیرهای خود بپیچید. ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس به کمک یک دستمال لکه‌ها و رسوبات را به راحتی پاک کنید.

نکته: سرکه خاصیت اسیدی دارد به همین دلیل در برخی از شیرآلات نظیر شیرهای برنجی می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ بشود. ولی برای شیرآلات بی‌رنگ سرکه سفید بهترین انتخاب است.

شستشوی شیرآلات با آب و صابون

آب و صابون از بهترین مواد برای برق انداختن شیرآلات است. این محلول بدون اینکه باعث از بین رفتن رنگ شیرها شود آنها را به خوبی تمیز و براق می‌کند. یک ترفند جالب این است که مقداری صابون رنده کنید و در ظرفی نگهداری کنید. هر بار به سادگی مقداری از این رنده را روی شیرآلات بریزید و در کمترین زمان آنها را برق بیندازید!

براق کردن شیرآلات با روغن بچه

شیرهای استیل سریع لک می‌شوند و نیاز به پاک کردن روزانه دارند. محلول‌های شیمیایی زیادی در بازار برای لکه گیری شیرهای استیل وجود دارد. اما بهترین روش استفاده از روغن بچه است. روغن بچه هم ارزان است و هم به پوست و شیرآلات شما آسیب نمی‌زند. کافیست مقداری روغن بچه را روی دستمالی تمیز ریخته و سطح شیر را به آن آغشته کنید. دوباره با یک دستمال دیگر سطح شیرآلات را تمیز کنید.

استفاده از آرد

ترکیب سرکه، نمک و آرد معجزه می‌کند! کافی است از هر کدام یک قاشق غذاخوری برداشته و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس به کمک یک اسفنج و با حرکات دایره وار این مخلوط را روی شیرآلات بمالید و سپس آبکشی و خشک کنید.

برق انداختن شیرآلات ساختمان
استفاده از آبلیمو

لیمو خاصیت اسیدی دارد و همین موضوع باعث می‌شود یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی برای شیرهای بهداشتی باشد. برای بردن رسوب و لکه، یک لیمو را از وسط نصف کرده و روی سطح شیر بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبرکنید، سپس شیر را با آب بشویید و با حوله خشک کنید تا لکه آب باقی نماند. اگر لیمو در دسترستان نیست می‌توانید یک اسفنج را به آبلیمو آغشته کرده و شیرآلات را جرم‌گیری کنید.

استفاده از نوشابه

نوشابه خاصیت اسیدی دارد به همین دلیل به راحتی می‌تواند جرم و رسوبات روی شیرهای خانه را از بین ببرد. مقداری نوشابه را در یک بطری اسپری دار ریخته و روی شیر ظرفشویی ، روشویی و … اسپری کنید. کمی صبر کنید تا نوشابه اثر کند سپس توسط آب یا یک اسفنج نرم سطح شیرآلات را پاک کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.

برق انداختن شیرهای کروم، برنجی و مسی

روش تمیز کردن شیرآلات بسته به جنس آلیاژ و آبکاری آنها متفاوت خواهد بود. پس بهتر است ابتدا از جنس شیرآلات منزلتان آگاهی داشته باشید.

برق انداختن شیرآلات ساختمان
تمیز کردن شیرهای کروم

برای شیرآلات کروم بهترین پاک کننده سرکه است. سرکه شیرهای منزل شما را ضد عفونی کرده و ظاهری براق به آنها می‌بخشد. برای این کار مقداری سرکه را در بطری اسپری بریزید و بر روی شیرآلات خود اسپری کنید. بین ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب شسته و با پارچه‌ای تمیز خشک کنید.

تمیز کردن شیرهای برنجی

برای شیرآلات برنجی بهترین راه حل این است که یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. یک دستمال تمیز را به مخلوطی که تهیه کردید آغشته کرده و سطح شیرآلات را تمیز کنید. در آخر نیز با یک دستمال شیرها را خشک کنید.

تمیز کردن شیرهای مسی

تمیز کردن شیرهای مسی بسیار راحت است. کافی است مقدار نوشابه را در بطری اسپری‌دار ریخته و روی شیرآلات مسی خود اسپری کنید. اندکی صبر کرده سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب سطح شیرها را پاک کنید.

برق انداختن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی ظاهری زیبا و لوکس به محیط خانه شما می‌بخشند برای حفظ این ظاهر زیبا، براق کردن آنها بسیار مهم است. اما باید از روش‌های اصولی این کار را انجام داد زیرا شیرآلات طلایی به علت وجود برخی مواد شیمیایی در پاک کننده‌های تجاری به این مواد واکنش نشان می‌دهند در اینصورت آبکاری شیرهای زیبا و مجلل شما از بین رفته و رنگی مایل به سیاه باقی خواهد ماند. از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن این شیرآلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به صورت روزانه شیرآلات خود را با دستمالی مناسب و لطیف تمیز کنید.
حداقل هفته‌ای یکبار از آمونیاک و دستمال برای تمیز کردن شیر استفاده کنید.
اسپری مخصوص شیرآلات طلایی بهترین گزینه برای تمیز کردن این رنگ از شیرها است. به اندازه کافی از این محلول روی شیرهای منزلتان اسپری کرده و حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس شیر را تمیز کرده و با پارچه خشک کنید.

برق انداختن شیرآلات ساختمان
برق انداختن شیرآلات قدیمی

تمیز کردن شیرآلات قدیمی به نسبت سختتر بوده و تلاش بیشتری را می‌طلبد. در ادامه روش‌هایی را برای از بین بردن رسوب و جرم و برق انداختن شیرآلات قدیمی بیان خواهیم کرد:

برای از بین بردن رسوبات سری شیر یک نایلون را از سرکه پر کنید و آن را دور سری شیر ببندید به طوریکه سر شیر درون سرکه قرار بگیرد. بگذارید یک شب تا صبح سری شیر درون سرکه بماند. روز بعد ۵ دقیقه شیر آب را باز گذاشته و سپس شیر را با دستمال پاک کنید.
برای پاک کردن اهرم شیرآلات از آب گرم، صابون و یک اسفنج استفاده کنید. به علاوه هفته‌ای سه بار استفاده از سرکه برای براق و ضد عفونی کردن شیرهای خانه بسیار مفید است.
به کمک نخ دندان شکاف‌های موجود در شیرآلات را تمیز کنید.
چند وقت یکبار سرپوش یا پلاتور را از شیر جدا کرده و به کمک یک مسواک آن را تمیز کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.

اگر می خواهید تعمیر یا نصب شیرآلات ساختمان خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت تعمیر و نصب شیرآلات ساختمان در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه تعمیر و نصب شیرآلات ساختمان” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of