برق انداختن طلا و جواهر در منزل

طلا برخلاف نقره تیره و سیاه نمی شود، ولی به مرور زمان به واسطه استفاده از آن جرم و تیرگی را جذب خواهد نمود. اگر می خواهید انگشتر، دستبند، گوشواره و سایر جواهرات خود را براق و درخشان کنید کارشناسان چی بپوشم شما را با سه روش کاربردی برای تمیز کردن طلا و جواهرات آشنا خواهند نمود.

نظافت منزل در شیراز

روش اول – استفاده از مایع ظرفشویی

۱- چند قطره مایع ظرفشویی را در کاسه آن گرم (نه داغ) بیاندازید؛ سپس جواهرات خود را در آن قرار دهید. بهتر است به جای آب معمولی از آب سدیم استفاده نمایید. همچنین هرگز از آب داغ استفاده نکنید به خصوص زمانی که جواهرات شما از سنگ های قیمتی مانند اپال ساخته شده باشند، چرا که وجود آب داغ سبب ترک خوردن آن ها خواهد شد.
 
نظافت منزل در شیراز

۲- اجازه دهید ۱۵ دقیقه جواهرات درون مایع باقی بماند تا محلول تهیه شده به جرم های موجود در جواهرات رسوخ کند.

 

نظافت منزل در شیراز

۳- به آرامی با مسواکی که دارای برسی نرم است بر روی نقاط مختلف جواهر بکشید تا جرم از بین برود. دقت داشته باشید که چنانچه برس مسواک زبر باشد باعث ایجاد خراشیدگی برروی جواهر شده و از زیبایی آن خواهد کاست.

نظافت منزل در شیراز

۴- در این مرحله جواهر را زیر شیر آب  گرم (نه داغ) بگیرید و به شستن آن بپردازید تا جرم ها به خوبی شسته شوند. در این مرحله نیز دقت داشته باشید که آب داغ نباشد.

نظافت منزل در شیراز

۵- بعد از آبکشی جواهر آن را بر روی یک پارچه نرم و یا یک هوله قرار دهید تا به خوبی خشک شود. تا مادامی که جواهرات خشک نشده اند از آن ها استفاده نکنید زیرا باعث حساسیت های پوستی خواهند شد.

نظافت منزل در شیراز

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of