بهترین روش‌های شستشوی کوسن در منزل

شستشوی کوسن‌ها به اندازه شستشوی مبل اهمیت دارد. در کنار خدمات مبلشویی، روش‌های شستشوی ساده‌ای وجود دارند که ظاهری تمیز و مرتب به کوسن‌های شما می‌بخشند!

کوسن‌های آماده‌ای که در بازار آماده فروش هستند بر دو نوع‌اند. گاهی بالشتک کوسن داخل یک کاور زیپ‌دار پارچه‌ای قرار دارد و گاهی خبری از این کاور پارچه‌ای نیست. مزیت این کاورهای پارچه‌ای در این است که موقع شستشوی کوسن دیگر نگران خیس شدن و از بین رفتن حجم و بافت کوسن نیستید. چرا که روکش به راحتی از کوسن جدا شده و می‌توان آن را جداگانه شست. اما برای شستشوی کوسن‌هایی که روکش و بالشتک از هم جدا نیستند، به جز خدمات مبلشویی روش‌های دیگری هم برای شستشوی کوسن در خانه وجود دارد.

نظافت کوسن با جاروبرقی

گاهی کوسن‌های شما فقط به یک گردگیری ساده نیاز دارند. بهترین وسیله برای از بین بردن گرد و غبار روی کوسن‌ها، جاروبرقی است. بیشتر جاروبرقی‌ها یک سریِ مخصوص برای نظافت مبل و گوشه‌ و کنار دیوارها دارند که می‌توانید برای نظافت کوسن‌ها از آن استفاده کنید. جارو زدن هفتگی کوسن‌ها کمک می‌کند گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و هر نوع آلودگی دیگری از بین برود.
در انتها می‌توانید یک اسفنج کهنه را با مقدار بسیار کمی آب و مایع شوینده خیس کنید و روی کوسن‌ها را با اسفنج تمیز کنید. دقت کنید مقدار آب باید به قدری کم باشد که رطوبت به داخل کوسن نفوذ نکند.

شستشوی کوسن با دستگاه بخارشوی

در کنار روتین نظافت هفتگی با جاروبرقی، ممکن است هر چند ماه یکبار احساس کنید کوسن‌ها به نظافت اساسی‌تری نیاز دارند. در چنین مواقعی یک دستگاه بخارشوی خانگی و با کیفیت به شما کمک می‌کند. مزیت شستشو با بخار در این است که دمای بالای آب باعث می‌شود تمام جرم و آلودگی‌ها کاملا از بافت پارچه کوسن خارج شوند و در کنار آن شکل و فرم کوسن نیز حفظ شود.

روش لکه‌زدایی کوسن‌ها

همان‌طور که می‌دانید احتمال لک شدن کوسن‌ها از خود مبل بسیار بیشتر است. لکه‌های چربی مانند لکه غذا، جای دست، لکه نوشیدنی‌های شیرین و… همه ظاهر ناخوشایندی به کوسن‌های شما می‌دهند. برای تمیز کردن این لکه‌ها هر چه سریع‌تر اقدام بکنید، احتمال از بین رفتن لکه نیز بیشتر خواهد بود.

مراحل پاک کردن لکه از روی کوسن

  • باقیمانده لکه را به محض ایجاد آن، با لبه قاشق یا یک چاقوی کُند خارج کنید.
  • یک دستمال پارچه‌ای تمیز را با آب سرد خیس کنید
  • به کمک دستمال، لکه را از بیرون به سمت داخل تمیز کنید. با این‌کار لکه روی کوسن پخش نخواهد شد
  • برای لکه‌های چربی از صابون جامد، مقدار کمی آب جوش کتری و یک اسکاچ استفاده کنید
  • حدود ده دقیقه صبر کنید
  • در انتها، مجدد با لبه قاشق باقیمانده لکه و رطوبت را از پارچه کوسن خارج کنید.

اگر لکه ایجاد شده روی کوسن با این روش از بین نرفت و یا مدت زمان زیادی از ایجاد لکه می‌گذرد، ممکن است روش‌های شستشوی کوسن در منزل دیگر کارساز نباشند. در چنین شرایطی شستشوی کوسن با دستگاه‌های مبلشویی می‌تواند در رفع لکه موثر باشد. با ثبت سفارش مبلشویی در محل، نیروی حرفه‌ای مبلشویی به کمک شوینده‌ و دستگاه مخصوص مبلشویی می‌تواند آلودگی‌های کوسن را از عمق بیشتری بیرون بکشد و تمیز کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of