ترفندهایی برای طراحی و نصب روشنایی خانه به توصیه طراحان داخلی

 
ترفندهایی برای طراحی و نصب روشنایی خانه به توصیه طراحان داخلی

نورپردازی روشن و کافی خانه‌تان را دلباز و راحت نشان می‌دهد و فضای آرامش بخشی به وجود می‌آورد. یادتان باشد هر دکور داخلی بدون روشنایی مناسب بی فایده می‌شود. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم ترفندهایی برای طراحی و نصب روشنایی خانه را به شما معرفی کنیم. با سنجاق همراه باشید.

نکات و ترفندهایی برای طراحی و نصب روشنایی خانه

۱٫ برای نورپردازی خانه برنامه ریزی داشته باشید

اگر از صفر شروع می‌کنید یا تازه می‌خواهید اتاقی را تغییر دکوراسیون دهید، بهتر است یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. ببینید در هر اتاق چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید (اعم از خوردن، استراحت کردن، کار کردن)، جنبه‌های اصلی خانه که می‌خواهید به نمایش بگذارید و محدودیت‌های معماری را در نظر بگیرید. سبک، مقیاس و حتی میزان نوری که می‌خواهید در خانه‌تان وجود داشته باشد را در نظر بگیرید. در صورتی که برنامه ریزی مناسب داشته باشید از سردرگمی‌ها و مشکلات آتی پیشگیری می‌شود.

نورپردازی خانه

۲٫ نورپردازی چند لایه داشته باشید

با وجود داشتن منابع نور مختلف می‌توانید نورپردازی چند لایه داشته باشید تا فضایی راحت و دلباز خلق شود. با استفاده از نورپردازی مناسب می‌توانید از شکل و اندازه خانه حداکثر استفاده را ببرید تا اتاقتان بزرگ‌تر دیده شود. با نصب لوستر و چراغ‌های مناسب می‌توانید ارتفاع سقف را کمتر یا بیشتر نشان دهید.

۳٫ اطمینان حاصل کنید که نورپردازی مؤثر است

ببینید در یک اتاق می‌توانید چه کارهایی انجام دهید و نورپردازی مناسب به شما کمک می‌کند یا نه. آشپزی به نورپردازی متمرکز نیاز دارد، بنابراین می‌توانید در زیر سقف، کابینت و بالای اجاق لامپ‌های پنهان بگذارید. برای مطالعه هم می‌توانید نورپردازی و چراغ‌های جهت دار را انتخاب کنید. در اتاق خواب می‌توانید برحسب سلیقه خود نور را کم و زیاد کنید. در صورتی که فضای تاریک را ترجیح می‌دهید نور را کم کنید تا اتاق خواب دنج و راحتی داشته باشید.

نصب دوربین مدار بسته با چه قیمتی در بازار ارائه می شود؟

۴٫ حباب لامپ را با دقت انتخاب کنید

به جای این که با سوختن یک لامپ به سراغ لامپ جدید بروید بهتر است با برنامه ریزی و دقت این کار را انجام دهید. باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دوست دارید فضا چقدر روشن باشد
  • دوست دارید به چه فضایی دست یابید (از لحاظ دمای رنگ، که مثلاً مشابه نور شمع باشد یا مشابه نور فضای باز)
  • لامپ‌های کم مصرف انتخاب کنید (مخصوصاً برای لامپ‌هایی که زیاد روشن می‌شوند)
  • آیا می‌خواهید برای یک طرح خاص نورپردازی خاص داشته باشید؟ (با شکل و رنگ خاص؟)

نورپردازی و دکور داخلی

۵٫ با نورهای نقطه‌ای لوازم مورد علاقه خود را به رخ بکشید

می‌توانید با نورهای نقطه‌ای لوازمی مثل یک اثر هنری و تابلو یا حتی دیوار خاصی را در مرکز توجه قرار دهید (حتی شده مبل و صندلی مورد علاقه‌تان را). نورهای دیواری بالای آینه و شومینه هم می‌توانند فضا را شیک و زیبا نشان دهند.

۶٫ با نورپردازی مناسب از مهمان خود پذیرایی کنید

مثلاً می‌توانید در وسط میز غذاخوری یک شمعدانی زیبا قرار دهید یا بالای میز یک لوستر نصب کنید.

۷٫ طراحی و نصب روشنایی در شب را در نظر بگیرید

حتماً میدانید وقتی نصف شب از اتاق خواب بیرون بیایید و با خانه‌ای تاریک مواجه شوید چه وحشتی دارد. برای جلوگیری از این شرایط حتماً در راهرو، پلکان و سرویس بهداشتی لامپ و کلیدهای مناسب قرار دهید تا فضا را دنج و گرم نشان دهند.

طراحی روشنایی

۸٫ نورپردازی یکدست داشته باشید

تم و رنگ و جنس‌های به کار رفته در خانه باید با هم یکدست باشند، مخصوصاً در رابطه با نورپردازی. سبک‌های مختلف نورپردازی می‌تواند بیننده را گیج و سردرگم کند و دکور یکدست خانه را از بین ببرد. نورپردازی خنثی و طبیعی خانه  را بزرگ و یکدست نشان می‌دهد. پس با انتخاب نورپردازی مناسب خانه‌ای لوکس و دیدنی داشته باشید. 

ما در این مقاله ترفندهایی برای طراحی و نصب روشنایی خانه به توصیه طراحان داخلی را به شما معرفی کردیم تا با کمک آنها نورپردازی خانه را با موفقیت انجام دهید. در صورتی که برای این کار به کمک متخصصین نیاز دارید از خدمات شهر سرویس استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket