تعویض ترموستات و تعمیر یخچال فریزر در شیراز

تعویض ترموستات یخچال فریزر :

در این مقاله به تعویض ترموستات یخچال فریزر خواهیم پرداخت . البته یخچال ها ترموستات های مختلفی دادند اما به دلیل پر مصرف بودن این یخچال ها این کقاله را در اختیار شما قرار داده ایم . نگاه کوتاهی به کار ترموستات ، تنطیم و عیب یابی ترموستات خواهیم پرداخت  

ترموستات یخچال فریزر چگونه کار می کند :

این تصور غلطی است که یخچال ها سرمای خود را با چرخش هوای سرد در داخل خود حفظ می کنند ، و هوای جدیدی را وارد یخچال نمی کنند  . اما از وسیله به نام ترموستات استفاده میکنند تا دما را کنترل کند تا هوای گرم به هوای سرد در مدت زمانی مشخص تبدیل شود . برای اینکه از ترموسات یخچال استفاده درست کنید ان را روی دمای مناسب تنطیم کنید . بیشتر توموسات ها در سقف کنار و دسته ای در بیرون یخچال در بالا قرار دارند . هنگامی که ترموستات هوای گرمی را دورن یخچال احساس میکند کمپرسور را فعال کرده و هوای سرد جایگزین هوای گرم میشود .

تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس
تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس

ترموستات یخچال را چگونه تنظیم کنیم ؟

در یخچال هایی که با ترموسات های میکانیکی از نمادهایی برای تنطیم ترموستات استفاد میشود . هرچه این عدد بیشتر شود معنای ان بیشتر کار کردن کمپرسور در مدت طولانی تری است . دمای پیشنهادی بین ۲ و ۳ می باشد  . اما در یخچال هایی که با برد دیجیتال کار میکنند قضیه کمی متفاوت است این یخچال ها دمای تقریبی میگیرند و هرچه این دما به صفر نزدیک باشد به معنای بالا رفتن کار کمپرسور و در نتیجه سرمای بالاتری است در این یخچال ها مثلا سایدبای سایدها دمای پیشنهادی برای یخچال ۵ تا ۷ و در فریزر -۱۸ تا -۲۰ می باشد .

خرابی ترموستات :

در واقع ترموسات مانند کلیدی است که در صورت تنطیم شدن دما به حد معین برق را از کمپرسور میگیرد . این کلید ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و خرابی خود را به شکلی مانند  از کار افتادن ناگهانی یخچال و یا در مواردی دیگر به هم خوردن ساعت کار واستراحت یخچال بروز دهد .

تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس

تست ترموستات خراب :

۱ ) اگر ترموستات از کار افتاده باشد بعد از اینکه ازسیم های برق مطمئن شدید ، کمپرسور یخچال را لمس کنید اگر داغ بود احتمال کمی بر خرابی ترموستات وجود دارد و اگر سرد بود احتمال تعویض ترموستات بیشتر میشود .

۲) سیم های اصلی ترموستات را از جدا کرده و به هم متصل کنید اگر کمپرسور روشن شد مشکل از ترموستات می باشد .

 

تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس
تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس

مراحل تعویض ترموستات یخچال فریزر :

  • ابتدا یخچال را از برق کشیده
  • قاب روی ترموسات را باز کنید
  • سیم سنسور ترموسات که به بدنه یخچال متصل است را جدا کنید
  • مهره ای ترموسات را به قاب متصل کرده آنرا باز کنید تا ترموسات جدا شود
  •  سپس با توجه به رنگ سیم ها انها را جایگزاری کنید . دقت داشته باشید که ترموسات +۳٫۵ مخصوص یخچال فریزرها میباشد . ( این عدد درپشت ترموسات نوشته شده)
  • حال پس از جا زدن سیم های برق و المت به ترموسات جدید مهره نگه دارنده ترموسات را ببندید
  • قاب ترموسات را بسته
  • و در نهایت سیم سنسور را به بدنه متصل نماید(حتما سیم سنسور را به بدنه بسته و یادر جای مناسب خوب قرار دهید)
تعمیر یخچال و فریزر در شیراز سرویس

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of