تمیز کردن مبلمان روشن

پیشگیری از تمیز کردن مبلمان سفید

قبل از پرداختن به مساله تمیز کردن مبلمان سفید شما را با نکاتی در مورد چگونگی تمیز نگهداشتن مبلمان سفید آشنا می‌کنیم. همانطور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است سعی کنید قبل از فکر کردن در مورد تمیز کردن مبلمان سفید به فکر راهکارهایی برای تمیز نگهداشتن مبلمان سفید خود باشید.

استفاده از روکش مبل

یکی از این راهکارها استفاده از روکش مبل است. روکش مبل یکی از وسیله‌های بسیار کارآمد هنگام استفاده از مبلمان سفید است. در صورت ایجاد هر گونه لکه روی آن به راحتی می‌توانید روکش مبلمان را برداشته و در لباسشویی بشویید بدون آنکه دیگر نگران تمیز کردن مبلمان سفید خود باشید

دور نگهداشتن مبلمان از نور مستقیم خورشید

قرار داشتن مبلمان سفید در معرض نور مستقیم خورشید باعث تغییر رنگ تدریجی آن می‌شود و شما را ملزم به تمیز کردن مبلمان سفید خود به صورت مداوم می‌کند. سعی کنید مبلمان سفید خود را به صورت چند مدت یکبار جا به جا کنید یا اگر قرار است برای مدت طولانی به مسافرت بروید حتما از کاور مبل استفاده کنید.

استفاده از غبارروبی برای تمیز کردن مبلمان سفید

رول‌های چسب‌داری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برداشتن کرک و موی حیوانات خانگی و همچنین برداشتن گرد و خاک از روی مبلمان خود استفاده کنید. همچنین استفاده از چسب شیشه‌ای پهن هم می‌تواند به جای رولر در تمیز کردن مبلمان سفید شما مفید باشد.

تمیز کردن مبلمان سفید

لکه ممکن است در هر صورت و حتی با وجود پیشگیری‌های فراوان باز هم به وجود بیاید. در ادامه مطلب می‌خواهیم نکات مهم و روش‌های تمیز کردن مبلمان سفید به تفکیک هر نوع جنس پارچه را به شما عزیزان ارائه دهیم.

سرعت عمل در تمیز کردن مبلمان سفید

سرعت عمل یکی از نکات مهم در مورد تمیز کردن تمام لکه‌ها از جمله در تمیز کردن مبلمان سفید است. سعی کنید در از بین بردن لکه و تمیز کردن مبلمان سفید خود سرعت عمل داشته‌باشید. قطعا لکه‌ای که مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند نسبت به لکه‌ای که تازه به وجود آمده سخت‌تر پاک خواهد شد.

قبل از تمیز کردن مبلمان سفید آن را جارو برقی کنید

فارغ از نوع پارچه قبل از اینکه دست به تمیز کردن مبلمان سفید خود بزنید حتما آن را جاروبرقی کنید. با این کار ذرات و موادی را که در صورت باقی ماندن روی مبل آن را لکه می‌کنند جمع آوری می‌کنید.

 

تمیز کردن مبلمان سفید پارچه‌ای با جوش شیرین

پس از جاروبرقی کردن سطح مبل، با استفاده از یک برس نرم تمام سطح آن را تمیز کنید این کار باعث می‌شود که هر نوع مو از سطح مبلمان پاکسازی شود. پس از آن مراحل زیر را برای تمیز کردن مبلمان سفید پارچه‌ای خود طی کنید.

جوش شیرین را روی سطح مبل بپاشید

جوش شیرین را روی تمامی سطح مبل بپاشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی سطح مبل باقی بماند. این ماده می‌تواند بوی ناخوشایند مبل را از بین برده و لکه‌ها را برای تمیز کردن نرم کند.

دوباره سطح مبل را جارو کنید

با استفاده از جارو برقی، جوش شیرین سطح مبل را دوباره جارو کنید. در این مرحله شاهد پیشرفت قابل توجهی در وضعیت مبل خواهید بود.

محلول تمیز کردن مبلمان سفید را آماده کنید.

۲ الی ۳ قطره صابون مایع را در حدود ۴ فنجان آب بریزید. سپس لکه‌های پارچه مبلی را با استفاده از محلول پاک کننده و یک پارچه کتانی به صورت کامل از بین ببرید. هنگامی که کارتان تمام شد رطوبت پارچه مبلی خود را با استفاده از یک پارچه خشک بگیرید.

محلول تمیز کردن مبلمان سفید را آماده کنید

برای تمیز کردن مبلمان سفید مقداری آب لیمو به آب اضافه کرده و آن را با جوش‌شیرین در ظرفی مخلوط کنید. اگر می‌خواهید سطح بیشتری از مبل را تمیز کنید و به کف بیشتری نیاز دارید مقدار بیشتری از این محلول را آماده کنید. سپس یک پارچه نرم و تمیز را به مایع کف آلود به دست آمده آغشته کرده و به آرامی روی محلی که لکه‌دار شده بمالید. سعی کنید پارچه را روی مبل نکشید چون این کار به بافت مبل آسیب جدی می‌زند. فقط با حرکات آرام دست پارچه مرطوب را در طول محل لکه‌دار بمالید. کف اضافی را با جای خشک پارچه بردارید. پس از تمیز کردن مبلمان سفید اجازه دهید تا مبل خشک شده و به آرامی آن را برس بکشید تا خواب مبل به حالت اول خود برگردد.

تمیز کردن مبلمان سفید چرمی

برای تمیز کردن مبلمان سفید چرمی مقدار مساوی آب و سرکه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. بهتر است از آب با دمای اتاق برای این کار استفاده کنید. یک دستمال را با محلول به دست آمده مرطوب کرده و مبل را تمیز کنید. توجه کنید که مبل خیس نشود پاک کردن آن‌ها تنها با دستمال مرطوب برای تمیز کردن مبل چرم کافی است. مبل را از بالا به پایین و به آرامی تمیز کنید. در نهایت پس از تمیز کردن مبلمان سفید چرم با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز قسمت‌های مرطوب را پاک کنید.

از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس می توانید جهت مبل شویی و خدمات نظافت منزل و محل کار شستشو و تنظیف ثبت درخواست کنید و با متخصصین مربوط ارتباط بگیرید.

Tags: No tags

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of