توصیه ها و نکته های مهم قبل از بستن چمدان مسافرت

بسته بندی یک هنر است یا بهتر بگوییم علم و ضرورتی است که همه ی مسافران قبل از عزیمت به سفر میباشد ؛ اما همه ی مسافران نمیتوانند این کار را به درستی انجام دهند تاجایی که حتی بیشتر ماها نیز درانجام آن به مشکل برمیخوریم و اصول اصلی آن را نمیدانیم ، در این بخش  میخواهیم این مساله را تغییر دهیم و مواردی را در غالب نکات کاربردی به هنگام بستن چمدان مسافرتی ارائه دهیم. نیازی به کوه درست کردن از لباس ها نیست ، از کنار آن چمدانی که به سختی در تلاش برای بستن درب آن هستید ،کنار بروید و با خواندن این راهنما ذهن و چمدان خود را آسوده کنید

بستن چمدان مسافرت

نکاتی که باید هنگام بستن چمدان مسافرت رعایت کنیم:
۱- سبک سفر کنید :
مهمترین دلیل اصلی در عدم چیدمان صحیح وسایل مورد نیاز در چمدان و آماده کردن وسایل سفر، این است که افراد اغلب از جاگذاشتن وسایل ضروری خود هراس دارند.شلختگی و ناهماهنگی معمولا ریشه دراتفاقات گذشته ی افراد دارد برای بستن چمدان به نحو احسنت ، شما ابتدا نیاز دارید خودرا از ترس انجام این کار رهایی بخشید. به محض اینکه خودتان را از این حس آزاد کنید ، شما احساس زنده بودن خواهید کرد و تاحدی از سفر خود بیشتر لذت خواهید برد.
۲- قوانین مربوط به بار در خطوط هواپیمایی خود را چک کنید؛
بادرنظر گرفتن اینکه شما قصد سفر با هواپیما را دارید ، باید قوانین مربوط به کیف دستی و چمدان های مسافرتی مربوط به خطوط هوایی خود را بدانید ، اینکه وسایلی از شمارا در گیت های امنیتی پرواز مورد بازرسی قرار دهند که شما فکر میکردید مجاز به حمل به داخل هواپیما هستید، بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده خواهد بود . هم چنین قوانین مربوط به حمل بار در خطوط هوایی مختلف بایکدیگر متفاوت است ؛ حتما میزان بار مجاز قابل حمل و همچنین نوع بار مجاز را از قبل بررسی کنید .
۳٫ کیف مناسب را انتخاب کنید:
اندازه کیف سفر شما قطعا اهمیت دارد. ابعاد کیفی قابل حمل ،بصورت استاندارد ۲۲x14x9 اینچ است اگر کیف شما بزرگتر از این باشد، ممکن است لازم باشد که آن را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید . هرچه از خطوط هوایی ارزان تری استفاده کنید ، محدودیت های بیشتری درباره بار خواهید داشت درحالی که مشغول بسته بندی کیف خود هستید ، وزن چمدان خالی را نیز حساب کنید . چمدان خالی شما نیز دارای یک وزن میباشد پس از کوله پشتی های چرخ دار سبک به جای چمدان های بزرگ و سنگین استفاده کنید .
۴٫ بصورت لایه ای بسته بندی کنید:
این بهترین راه برای بسته بندی یک چمدان برای به حداکثر رساندن فضا است اگر شما به کشور سرد سفر می کنید، بسته بندی بصورت چند لایه ای و نازک را جایگزین لایه های بزرگ مانند کت و ژاکت ها کنید. دو تی شرت گرم اما نازک و دو یا سه لایه ، فضای کمتری از یک ژاکت ضخیم را می گیرند.
۵٫ لباس های بزرگ و سنگین خود را بپوشید:
حتی اگر سردتان نیست ، لباس های سنگین و بزرگ خود را برتن کنید ،شما همیشه می توانید آن را در مخزن سربار نگه دارید اگر شما در یک کشور گرم زندگی می کنید و به یک کشور سرد سفر می کنید، ممکن است قبل از بازگشت به فروش لباس گرم زمستانی فکر کنید.
۶٫ قوانین برای کفش:
اگر شما مایل به حداکثر رساندن فضا در چمدان خود هستید، بیش از ۲ جفت کفش را حمل نکنید؛ این شامل جفت کفشی که به پا دارید نیز میشود ، کفش بزرگتر را بپوشید و کفش سبکتر / کوچکتر را بسته کنید.
۷٫ از ( فقط برای وقتی که … ) به شدت اجتناب کنید:
بهم ریختگی در جمع آوری وسایل مورد نیاز دقیقا از همین جمله ی ( فقط واسه وقتی که … ) حاصل میشود بنابراین فقط وسایلی را که باید ، جمع آوری کنید درغیر اینصورت،بهتر است که کمد لباس اصلی خود را که در منزل یا محل کار قرار دارد را با خود ببرید .
۸٫ برای یک هفته جمع آوری کرده و آماده باشید:
بادرنظر گرفتن این که شما چه برای یک هفته یا یک ماه از خانه بیرون می روید، بسته بندی را به جزء های کوچک و قابل کنترل برای استفاده در یک هفته تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که اگر بیش از یک هفته به دور از خانه می روید، همیشه به لباس های شسته شده دسترسی خواهید داشت. (در مقایسه با حمل تعداد زیادی چمدان و یا پرداخت اضافه بار در هواپیما ، در اکثر کشورها خشکشویی بسیار ارزان است .)
۹٫ قبل از شروع، یک لیست تهیه کنید:
یک راه آسان برای بسته بندی موثر، تهیه فهرست های دقیق قبل از بسته بندی است.
لیست ها را به صورت زیر تقسیم کنید:


– اوراق کاری – گذرنامه، اسناد مسافرتی، مقررات بیمه و غیره.
– همچنین کپی اسناد مهم را نیز بهمراه داشته باشید.
– کارت شناسایی و کارت سوار شدن به هواپیما ، کارتهای فارکس، نقدی، اعتباری نیز در این دسته قرار دارند.
– تلفن همراه ، شارژر، دوربین، باتری، لپ تاپ و شارژر آن، قرص اگر شما به آن نیاز دارید.
– و لوازم آرایشی و بهداشتی- اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم آرایشی خود را در یک کیسه کوچک قرار دهید.
– خطوط هوایی اجازه می دهد که مایعات و ژل در بطری های ۳ تا ۴ اونس یا کمتر استفاده شود.
– مسواک، خمیردندان ، مرطوب کننده ، همه چیزهایی هستند که شما نیاز دارید تا زمانی که به مقصد میرسید، حس انسان بودن خود را ازدست ندهید.
– شما می توانید بقیه وسایل مورد نیاز را پس از فرود خریداری کنید.
چمدان های قفل دار ( از قوانین مربوط به چمدان های قفل دار ر خطوط پروازی خود حتما مطلع باشید ) نوت بوک، قلم برای پر کردن فرم های شناسایی ، محافظ گوش و ماسک چشم، بطری آب که مجبور به خرید بطری های یکبارمصرف نباشید.

لباس:
همانطور که در بالا ذکر شد، فقط لباس هایی را که برای یک هفته نیاز دارید، بردارید .
یک عدد حوله کوچک انتخاب کنید . جلیقه ، دو تا چهار عدد تی شرت ، بلوز و تاپ برای خانم ها ، ۲ پیراهن آستین بلند ، ۲ جفت شلوار ، دامن ، شورت، دمبل و وزنه ی تمرین ، لباس شنا، لباس زیر، بارانی، ژاکت گرم زمستانی ؛ این فهرست موارد مورد نیاز و اساسی در سفر برای شماست .
لوازم جانبی :
روسری، کلاه، عینک آفتابی و غیره..
هنگامی که اقلام مورد نیاز خود را فهرست کرده اید، می توانید بسته بندی خود را شروع کنید.
۱۰- لباس های خود را رول کنید و از تاکردن آنها اجتناب کنید:
رول کردن لباس ها ،فضای کمتری را اشغال کرده و دسترسی به آنها نیز آسانتر خواهد بود .
۱۱- از جعبه ها ، پوشه ها ویا دیگر ابزار مخصوص بسته بندی استفاده کنید .
جعبه های دوسویه، مخصوص بسته بندی برای قراردادن جوراب ها و لباس های زیر بسیار سودمند خواهند بود بااستفاده از این وسایل، میتوانید یک بسته بندی حرفه ای برای چمدان های خود انجام دهید . سبک سفر کردن ، تنها جنبه ی مالی ندارد ، بلکه بار فیزیکی و ذهنی کمتری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت پس تنها وسایل ضروری و مورد نیاز خود را بهمراه داشته باشید .
به یاد داشته باشید :
مسافرت یک تفریح و تجربه بحساب می آید و نه صرفا یک باربری ! امیدواریم این راه های ساده برای داشتن یک بسته بندی خوب و موثر برای شما سودمند واقع شده باشد .
اگر می خواهید خدمات منزل خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت خدمات منزل در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه خدمات منزل ” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of