حرفه ای شویم: نگهداری درست و سرویس کولر گازی

 
حرفه ای شویم: نگهداری درست و سرویس کولر گازی

سیستم تهویه برای خنک نگه داشتن هوا در تابستان طراحی شده اما مانند سیستم های دیگر به نگهداری نیاز دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. گرچه برخی از خدمات توسط متخصص سیستم تهویه انجام می شود، برخی از آنها را می توانید خودتان انجام دهید. در اینجا ۴ نکته برای نگهداری از این سیستم را به شما معرفی می کنیم:

۱٫ فیلتر هوای کولر گازی را تعویض کنید

پیش از روشن کردن سیستم تهویه فیلتر هوا را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. فیلتر هوا هم هوای داخل خانه را تمیزتر و تازه تر کرده و هم به عملکرد و جریان هوای سیستم کمک می کند.

۲٫ کندانسور را تمیز کنید

از آنجایی که کندانسور بیرون است با گذشت زمان به گرد و خاک آلوده می شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود. به همین دلیل بهتر است پیش از روشن کردن در فصل تابستان تمیز شود. پس از خاموش کردن یونیت، فن را برداشته و با گردگیر ذرات و گرد و غبار آن را تمیز کنید. همچنین می توانید تار عنکبوت یا هرچیزی را که در عملکرد کندانسور اختلال ایجاد می کند را تمیز کنید.

سپس سیم پیچ کندانسور را که در پشت بوده، تمیز نمایید. پس از تمیز کردن آن با برس، با یک شوینده آن را تمیز نمایید. بگذارید شوینده ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سیم پیچ بماند و سپس آن را با شیلنگ آبکشی کنید. اگر هر کدام از سیم ها خم شده اند، می توانید با انبر آن را صاف کنید.

۳٫ سیم پیچ تبخیر کننده را تمیز کنید

سیم پیچ تبخیر کننده هم مانند قسمتی از سیستم تهویه که دما برای تولید هوای سرد جذب می شود، باید به طور مرتب تمیز شود تا عملکرد خود را حفظ کند. برای دسترسی به سیم پیچ تبخیر کننده درب یونیت مکنده (شاید نیاز باشد چند پیچ و مهره را بردارید) را باز کنید. پس از گردگیری سیم پیچ با برس دندانه نرم، آن را با شوینده اسپری نمایید. در اینجا نیاز نیست سیم پیچ را آبکشی کنید، پس از گذاشتن فوم  روی آن قطرات شوینده روی سینی زیر میریزد.

۴٫ لوله تخلیه را تمیز کنید

با کار کردن سیستم رطوبت و آب در لوله کندانسور جریان می یابد تا به بیرون خانه برود. با گذشت زمان، این لوله به دلیل این مواد گرفته می شود، بنابراین باید به طور مرتب لوله را تمیز کرد. سر لوله را یافته (لوله PVC که از خانه خارج می شود) و با یک جاروبرقی خیس/خشک مواد جمع شده در آن را خارج کنید. روش های دیگر عبارتند از فرو کردن یک سیم بلند در لوله و شستشوی آن با محلول آب و سفیدکننده.

گرچه تمام این روش ها را می توانید جداگانه انجام دهید اما اگر از پس آن بر نمی آیید می توانید از یک متخصص تاسیسات که سرویس کولر گازی ارائه می کند، کمک بگیرید تا این کار را انجام دهد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket