درمان برق زدگی چشم در اثر جوش کاری

برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری، یک التهاب و سوزش دردناک قرنیه چشم است. قرنیه چشم، بافتی شفاف و نازک است که جلوی چشم را می پوشاند. برق زدگی چشم زمانی اتفاق می افتد که شما در معرض نور فرابنفش (اشعه (UV قرار می گیرید. برق زدگی چشم می تواند ناشی از انواع نور UV باشد، اما متداول ترین عامل آن شعله جوشکاری است.

برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری مانند آفتاب سوختگی چشم است که هر دوی آنها می توانند روی چشم تاثیر بگذارند. قرنیه چشم انسان می تواند در طول یکی دو روز خود را درمان کند و معمولا بدون به جا ماندن هیچ گونه جراحتی التیام یابد. با این حال، اگر برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری درمان نشود، ممکن است چشم شما عفونت کند. این امر می تواند جدی شده و حتی ممکن است منجر به کاهش بینایی شود.

علائم برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری

این علائم عبارتند از:
• چشم درد که ممکن است خفیف یا شدید باشد و معمولا چند ساعت بعد از حادثه شروع می شود.
• چشم قرمز شده و ورم می کند.
• چشم ها به نور حساس می شوند.
• اشک آلود شدن چشمان
• تاری دید
• احساس می کنید که در چشم شما چیزی افتاده است.

• فشار آمدن به چشم ها (احساس این که چیزی پشت چشمان شما هست.)

درمان برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری

۱- قطره های گشادکننده مردمک چشم مانند تروپیکامید:

این قطره گاهی اوقات برای شل کردن ماهیچه های چشم مورد استفاده قرار می گیرد که به نوبه خود باعث کاهش درد می شوند و به چشمان شما اجازه می دهند که استراحت کرده و درمان شوند. با مصرف این قطره ها قرنیه چشمان شما بزرگ تر از اندازه طبیعی خواهند شد. این اثر ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد.

۲- پد چشمی:

چشمان شما ممکن است با یک پد چشمی پوشانده شده تا استراحت کرده و بهبود یابند. حواستان باشد که با بستن پد چشمی و با یک چشم رانندگی نکنید.

۳- آنتی بیوتیک ها:

برای جلوگیری از عفونت توصیه می شود که در خانه از قطره های آنتی بیوتیک یا پمادهای چشمی استفاده کنید. توصیه های پزشک خود را در مورد چگونگی و زمان مصرف قطره یا پماد چشمی انجام دهید. همچنین ممکن است به شما یک قطره ضد التهاب و سوزش با پایه استروئید خفیف داده شود.

۴- بررسی چشم:

چشم شما باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت بررسی می شود تا مطمئن شوید که چشمان شما در حال بهبودی است. برخی از مشکلات و آسیب ها مانند عفونت چشم، سریعا خودشان را نشان نمی دهند. اگر مشکلات جدی وجود داشته باشد، پزشک معالج شما را نزد یک متخصص چشم پزشکی می فرستد.

 


۱۰ درمان خانگی برای برق زدگی چشم


 

درمان برق زدگی جوشکاری، در خانه نیز ممکن است. در این ادامه با ۱۰ روش درمان سوزش چشم، برق زدگی ، آشنا می شوید. این روشها از درمان برق زدگی چشم طب سنتی ، استفاده از سیب زمینی تا گلاب متغیر هستند و همگی خانگی و برای درمان برق زدگی چشم مفید هستند.

۱-درمان برق زدگی چشم با سیب زمینی

درمان برق زدگی چشم با سیب زمینی بسیار موثر ساده و اثر گذار است. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک عدد سیب زمینی، یک لیوان آب سرد و دستمال کاغذی است. ابتدا سیب زمینی را برش بزنید. – سیب زمینی باید خنک باشد سپس دستمال را خیس کنید، برش های سیب زمینی را بین دولایه دستمال خیس قرار دهید و آن را بر روی چشم ها بگذارید و با پارچه ببندید. سیب زمینی ها را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشمان تان نگه دارید. این کار را به فاصله چند ساعت، دو بار در روز انجام دهید.

درمان برق زدگی چشم با سیب زمینی به دلیل اینکه سیب زمینی اثر خنک کننده گی دارد و همچنین التهاب و خارش را از بین می برد ، یکی از بهترین درمانهای فوری برق زدگی جوشکاری است.

۲- گذاشتن چای کیسه ای روی چشم

چای کیسه ای را بعد از استفاده دور نیندازید، آن را در یخچال بگذارید تا سرد و کمی خشک شود. بعد آن را برای مدت ۱۵ دقیقه رو چشم قرار دهید. برای این کار بهتر است از چای سبز یا چای کیسه ای بابونه استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. می توانید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

کیسه های چای به خاطر دارا بودن آنتی اکسیدان ها و همچنین خنک بودن، بلافاصله التهاب و سوزش چشم ها را کاهش می دهد.

۳- استفاده از استامینوفن

برق زدگی چشم ممکن است درد و سوزش شدیدی برای شما به همراه داشته باشد. استفاده از استامینوفن یا ایبروفن درد شما را تسکین می دهد. استامینیون برای درمان برق زدگی چشم استفاده می شود.

۴- درمان برق زدگی چشم با شیر

درمان برق زدگی چشم با شیر یک درمان ساده خانگی است. برای این کار شما به شیر (شیر خنک) و مقداری پنبه نیاز دارید. پنبه را به شیر آغشته کنید و آن را بر روی چشمان آسیب دیده مالش دهید. قبل از این که آن را پاک کنید برای چند دقیقه با پارچه نرم نگه دارید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

شیر به خاطر آنزیم های طبیعی که دارد می تواند خشکی و خارش چشم ها را کاهش دهد. پس شیر یک درمان فوری خانگی سوزش چشمان است.

۵- استفاده از Ice Pack (کیسه یخ)

در درمان برق زدگی چشمان می توانید از کیسه یخ یا بسته یخ استفاده کنید. این محصول به خاطر دمای پایین و ایجاد محیطی سرد از انتقال باکتری ها جلوگیری می کند و همچنین برای کاهش درد، التهاب و سوختگی چشم استفاده می شود. شما می توانید این کیسه های یخی را تهیه کنید و آنها را بر روی چشمان آسیب دیده بگذارید.

کیسه یخ یک درمان فوری سوزش چشمان است.

۶- درمان با  استفاده خیار

درمان برق زدگی چشم با خیار یک در مان ساده خانگی است. ابتدا خیار را به تکه های ضخیم تقسیم کنید. بعد تکه های خیار را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شوند. حالا می توانید تکه های خیار را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشمان تان بگذارید.

خیار هم یک روش ساده درمان فوری برق زدگی چشم است.

۷-درمان برق زدگی چشم با گلاب

از گلاب هم برای درمان سوزش چشم استفاده می شود. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید، مقداری گلاب و پنبه است. پنبه را به گلاب آغشته کنید و برای مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان تان قرار دهید. گلاب شما باید خنک باشد. گلاب یک درمان خانگی برق زدگی چشمان است.

استفاده گلاب خارش و تورم چشمان را کاهش می دهد.

۸- درمان با استفاده از روغن بادام

بادام از منابع غنی ویتامین E14 است و به عنوان یک روان کننده برای چشم عمل می کند. شما می توانید روغن بادام را با انگشت بر روی پلک های بسته و زیر چشمان تان بمالید. تا جایی که امکان دارد آن را تحمل کنید. روزی دو بار می توانید این کار را تکرار کنید.

روغن بادام در درمان فوری برق زدگی و سوزش چشم موثر است.

۹ – درمان سوزش چشم با دستمال خیس

استفاده از دستمال خیس برای درمان فوری برق زدگی چشم یک روش ساده خانگی است. شما فقط به یک دستمال نرم و یک لیوان آب خنگ نیاز دارید. دستمال را خیس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان تان قرار دهید، البته بعد از هر بار استفاده آب را عوض کنید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

دستمال خیس، درد و تورم چشم ها را کاهش می دهد.

دستمال خیس و خنک یک درمان خانگی ساده برای سوزش چشم است.

۱۰- استفاده از موز

شما می توانید از موز هم به عنوان یک درمان برق ردگی چشم استفاده کنید. ابتدا موز را قاچ قاچ کنید بعد آن را له کنید تا کاملا خمیر شود. موز کاملا له شده را بر روی پلک های بسته بگذارید و برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه نگه دارید. بعد از ۵ دقیقه آن را با آب خنک بشویید.

خمیر موز سرشار از ویتامین B2 است که خشکی و التهاب چشم ها را کاهش می دهد و از پوسته پوسته شدن آن ها جلوگیری می کند.

توصیه های مهم!

  • به هیچ وجه از قطره های بی حس کننده، برای برق زدگی چشم استفاده نکنید. بسیاری از بیماران از قطره (تتراکایین) استفاده می کنند. استفاده از این نوع قطره بی حسی ممنوع است. از این قطره فقط برای جراحی چشم استفاده می شود.
  • شما در روز های اول می توانید از مسکن کدئین و یا ایبروفن استفاده کنید. اما از دارو ها ی چند گانه استفاده نکنید.
  • تلویزیون تماشا نکنید.
  •  بدون از عینک آفتابی بیرون نروید.

پیشگیری از برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری

پیشگیری بهتر از درمان است. در زیر پیشنهاداتی برای جلوگیری از برق زدگی چشم بر اثر دستگاه جوشکاری ارائه می دهیم.
۱- در هنگام جوشکاری، با پوشیدن عینک ایمنی و ماسک جوشکاری، از قرنیه چشم خود در برابر اشعه  UV محافظت کنید.
۲- مطمئن شوید که عینک های ایمنی جوشکاری با استانداردهای استرالیا ساخته شده اند و چشم های شما را به طور کامل می پوشانند.
۳- اگر برای جلوگیری از برق زدگی چشم در حین جوشکاری، از عینک آفتابی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها پلاریزه هستند و مانع رسیدن اشعه فرابنفش جوش به چشم شما می شوند. هنگام خرید عینک آفتابی حتما برچسب روی آن را چک کنید.

شیراز سرویس

به کمک اپلیکیشن شیراز سرویس :

۱- می تونید خدمات منزل و محل کار خود  را به راحتی و از صدها متخصص حرفه ای دریافت کنید.

سایت شیراز سرویس : www.shahr-service.ir

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of