دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی

ثبت درخواست ” نصب و تعمیر توالت فرنگی در شیراز سرویس

دلایل گیر کردن توالت فرنگی:

به هر حال این امکان وجود دارد که توالت فرنگی همانند سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی دچار گرفتگی شده و در نتیجه نیاز به تخلیه توالت فرنگی وجود داشته باشد. اما در ابتدا لازم است بدانید که دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی چیست تا حتی المقدور از این اتفاق جلوگیری شده و با عوارض عدم تخلیه توالت فرنگی آن مواجه نشوید:

  • یکی از مهمترین دلایلی که منجر به گیر کردن و نیاز به تخلیه توالت فرنگی می‌شود، گیر کردن مواد در داخل لوله‌هایی است که به توالت اتصال دارد. برای مثال رسوب مواد در سیفون، لوله‌ها و یا حتی افتادن اشیا داخل آن، منجر می‌شود که در هر بار استفاده از توالت فرنگی متوجه شوید که تخلیه انجام نمی‌شود.
  • یکی در گیر از دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی ممکن است به خاطر این باشد که نصب و قرار دادن توالت فرنگی به درستی انجام نشده باشد و در نتیجه زمانی که قرار است تخلیه توالت فرنگی صورت گیرد، انحراف در مسیر منجر به گیر کردن مواد می‌شود.
  • کم بودن قطر توالت فرنگی هم می‌تواند دلیل دیگری عدم تخلیه توالت فرنگی باشد.

دلایل تخلیه توالت فرنگی ولی نامطلوب:

همان گونه که متوجه شدید، توالت فرنگی ممکن است در اثر عوامل مختلفی گیر کرده و در نتیجه تخلیه انجام نشود. اما گاهی نیز تخلیه توالت فرنگی انجام می‌شود اما به سرعت نبوده و به حدی کند است که بو در محیط پخش می‌شود. این مشکل می‌تواند در اثر چندین عامل رخ بدهد. این عوامل عبارتند از:

  • ممکن است که سیفون نکردن دلیل دیگری بر عدم تخلیه توالت فرنگی آن باشد. لذا زمانی که با مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی مواجه می‌شوید، بهترین کار این است که در ابتدا به سراغ چک کردن وضعیت سیفون کردن بروید و اگر از سالم بودن آن مطمئن شدید، اکنون باید تنظیمات توالت فرنگی را بررسی کنید.
  • زمانی که قرار است تخلیه توالت فرنگی انجام شود و مواد از سیفون رد شود. حال هر چه تعداد زانوها در سیفون زیاد باشد، تخلیه هم کندتر انجام می‌شود.

    دلایل سیفون نکردن توالت فرنگی:

    شما اکنون می‌دانید که عدم سیفون نکردن توالت فرنگی عامل مهمی است که منجر به عدم تخلیه توالت فرنگی می‌شود. این عامل خودش عوامل مختلفی دارد که در بروز این مشکل دخالت دارند:

    • عدم عایق بندی سیفون توالت فرنگی

    اگر سیفون را به درستی عایق بندی نکرده باشید، هر بار که آب وارد آن می‌شود تخلیه شده و در نتیجه در زمانی که می‌خواهید از آب داخل آن استفاده کنید، با کمبود آب مواجه می‌شود که این حجم آب نمی‌تواند به تخلیه توالت فرنگی کمک کند. بنابراین قبل از این که از توالت فرنگی استفاده کنید، باید از عایق بندی استاندارد آن مطمئن شوید.

    • عدم بسته بودن دریچه خروجی سیفون توالت فرنگی

    این مشکل مانع از از این میشود که عمل تخلیه و همچنین پمپ آن به درستی کار کنند. در نتیجه سیفون نمی‌تواند کارایی خود را داشته باشد. با این کار در زمان استفاده از توالت فرنگی، نمی‌تواند به درستی آن را تخلیه کند.

    برای نصب توالت فرنگی باید از یک نصاب حرف‌های کمک بگیرید. تا در آینده‌ای نه چندان دور خرابی به بار نشیند.

    • کم بودن آب داخل تانک توالت فرنگی

    یک بار زمانی که از توالت فرنگی استفاده و فلاش تانک را کشیدید، ۳-۲ دقیقه بعد مجددا از آن استفاده کنید. اکنون متوجه میشوید که آب فشار کافی نداشته و به همان شدت ابتدایی نیست. لذا همان گونه ک متوجه شدید، کم بودن آب در داخل تانک منجر به عدم تخلیه توالت فرنگی می‌شود. البته ممکن است که خراب بودن پر کن فرنگی هم مانع از آب گیری تانک شده و تخلیه توالت فرنگی را با اختلال روبرو کند.

    • خرابی در تنظیمات سیفون توالت فرنگی

    حتما نیازی نیست که خرابی‌های بزرگ در سیفون رخ بدهد تا از عمل آن جلوگیری نماید. بلکه گاهی اوقات اگر چند پیچ به درستی بسته نشده باشند، به شدت بر روی تخلیه توالت فرنگی تاثیر می‌گذارد. با توجه به آن چه گفته شد شما باید نصب توالت فرنگی را به فرد متخصص سپرده و خودتان از انجام آن خودداری کنید.


    مشکلات عدم تخلیه سریع توالت فرنگی:

    اکنون این سوال مطرح میشود که چر لازم است توالت فرنگی به سرعت تخلیه گردد:

    • مهمترین مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی این است که بو در فضا پخش شده و این بدترین حالت ممکن خواهد بود. مسلما اگر مدفوع و ادرار در داخل کاسه توالت فرنگی باقی مانده و چند دقیقه زمان برای تخلیه آن‌ها نیاز باشد، بود کل خانه را فرا می‌گیرد که خوشایند نیست به ویژه اگر در خانه شما مهمان حضور داشته باشد.
    • همچنین عدم تخلیه توالت فرنگی با سرعت مناسب منجر به این میشود که به مرور زمان داخل آن جرم گرفته و بستر برای رشد میکروبها فراهم گردد. رد چنین شرایطی استفاده از این توالت فرنگی منجر به بیماری‌های عفونی در افراد خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of