اکالیپتوس حمام را به سالن اسپا تبدیل می کند

به‌جای استفاده از اسانس‌ها و ترکیبات معطر شیمیایی، این‌بار یک دستور خانگی و طبیعی را برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی امتحان کنید!

اکالیپتوس! گیاه معطری که کاربردهای فراوانی دارد. مثلا روغن طبیعی آن به عنوان ترفند آخر برای خوشبو کردن اتاق مهمان پیشنهاد می‌شود. یا از ترکیب اکالیپتوس، آب و سرکه می‌توانید برای ضدعفونی کردن برس و شانه‌ی موهایتان استفاده کنید.

جای خالی اکالیپتوس در حمام شما

در کنار تمام استفاده‌هایی که از این گیاه معطر در فضای خانه می‌شود داشت، جای آن در حمام خانه خالی‌ست. رایحه‌ی خوش اکالیپتوس در چنین فضایی آرامش‌بخش خواهد بود. به خاطر دارید زمانی که سرما می‌خورید، اکالیپتوس چگونه یک تنه به شما کمک می‌کند تا از شر گرفتگی بینی و مجاری تنفسی راحت شوید؟ پس حتی اگر در حال حاضر قصد ندارید سراغ این گیاه بروید، برای فصل سرما و زمستان از آن غافل نشوید.

بسیار خب. ببینیم این ترفند چگونه کار می‌کند. ابتدا یک دسته اکالیپتوس تهیه کنید. نهال آن را می‌توانید از گلخانه‌ها و یا بعضی گل‌فروشی‌های خاص تهیه کنید. حالا فقط به چند تکه نخ کتانی نیاز دارید. اگر به نخ‌های مخصوص باغبانی که از آن برای قلمه‌زدن و … گیاهان استفاده می‌شود دسترسی دارید، بهتر است از آن نخ‌ها استفاده کنید. چرا که این نخ‌ها ضدآب هستند و مدت بیشتری در رطوبت حمام دوام خواهند آورد.

حالا چند شاخه اکالیپتوس را بردارید و با نخ از پایین‌ترین قسمت ساقه به هم وصلشان کنید و نخ را چند بار دور آن بپیچید. حالا یک دسته اکالیپتوس دارید که به کمک همان نخ آن را مطابق شکل به سرِ دوش ببندید. شاخه‌ها نباید مانع از ریزش آب شوند، اما به نحوی بسته شوند که در تماس با بخار آب باشند. چرا که بخار آب باعث می‌شود روغن موجود در گیاه از برگ‌های آن خارج شود و وارد هوا و مجاری تنفسی شما شود. در نهایت، دقیقا همان احساسی به شما دست خواهد داد که بعد از جویدن یک آدامس تند نعنایی دست می‌دهد.

بعد از چند روز استفاده خواهید دید که حمام شما معطر شده و رایحه‌ی خوش آن مدت زمان حمام کردن شما را هر بار طولانی‌تر خواهد کرد!

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of