راه های از بین بردن موریانه

ثبت درخواست “سمپاشی منازل و اماکن

روش های از بین بردن موریانه

با دیدن نشانه های وجود موریانه در منزل و یا محلی که در آن هستید؛ نگرانی، ترس و همین طور آثار مخرب به جای مانده از تولید مثل و حضور موریانه در کمد و همین طور قسمت های مختلف منزل شما را وادار به پیدا کردن راهی برای از بین بردن موریانه می کند. یکی از خطرناک ترین موارد حضور این حشرات موذی نداشتن صدا و همین طور نشانه های وجود موریانه در منزل است. این حشرات می‌توانند تا مدت ها در وسایل و خانه شما لانه کرده و به مرور زمان به وسایل و منزل و لباس های شما آسیب جدی وارد کند.

از بین بردن موریانه با نفت

برای از بین بردن موریانه می توانید از نفت استفاده کنید، پیدا کردن محل تجمع و کلونی اصلی موریانه‌ها و ریختن نفت و یا سوزاندن آنها یک راه حل قدیمی و کارساز در از بین بردن موریانه هاست. برای پیداکردن کلونی موریانه ها باید نشانه های وجود موریانه را بشناسید. نفتالین و موریانه از سری موارد کاربردی برای جلوگیری از ایجاد موریانه در بین وسایل است که کاربرد بسیار قدیمی دارد. نفتالین از مشتقات نفتی بوده بناربراین در از بین بردن موریانه نقش موثری دارد. نفت در حال حاضر در اکثر حشره کش ها جزو ترکیبات مهم و اصلی است.

تنباکو و موریانه

برای از بین بردن موریانه می‌توانید؛ از ترکیبات تنباکو با مواد دیگر استفاده نمود و از آن بعنوان یک روش از بین برنده حشرات مخصوصا موریانه اثبات شده در آزمایشگاه‌های کشاورزی و سم شناسی یاد می کنند. در معرفی انواع سم های موثرئ تاثیر گذار در از بین بردن موریانه می توان به سم کامن برای موریانه اشاره کرد.

سم اختصاصی موریانه

از جایی به بعد دیگر استفاده از روش های قدیمی و تجربی در از بین بردن موریانه در منزل تاثیر ندارد؛ همه ما به دنبال یک راه سریع برای از بین بردن موریانه‌ها هستیم، امروزه تولید قرص موریانه، سم اختصاصی موریانه و حشره کش مخصوص موریانه برای از بین بردن موریانه در منزل تولید وبسیار کاربردی می‌باشد.

اقدامات لازم برای از بین بردن موریانه

با مشاهده نشانه های وجود موریانه در منزل اقدامات لازم برای از بین بردن موریانه ها را آغاز کنید از اقدامات مهم در از بین برد موریانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای از بین بردن موریانه هم روش های تجربی وجود دارد هم استفاده از سم‌های مخصوص و مواد شیمایی مثل نفتالین و یا مواد طبیعی مثل تنباکو و مشتقات نفتی مثل خود نفت که بسیار کاربرد دارد. در این قسمت ابتدا به چند روش تخصصی برای از بین بردن موریانه می‌پردازیم.

استفاده از دمای بالا و پایین برای از بین بردن موریانه؛

 با استفاده از متخصصین در این حوزه صورت گرفته و می تواند برای کل منزل و یا مبلمان صورت گیرد؛ در این مواقع متخصصان بعد از بازدید کل منزل و تشخیص حضور موریانه در کدام قسمت ها وسایل سالم و آلوده را از هم تمییز داده، با بالا بردن و یا خیلی پایین آوردن دما به از بین بردن موریانه ها کمک می کنند. در روش دمای بالا با بردن دما تا بالای ۱۲۰ فارنهایت و در دمای پایین با استفاده از نیتروژن مایع در دمای زیر ۲۰ درجه فارنهایت از بین بردن موریانه انجام می گیرد.

 

استفاده از اسید بوریک برای از بین بردن موریانه

اسید بوریک سیستم عصبی حشرات را مختل می کند؛ با اسپری کردن اسید بوریک روی لوازم چوبی در منزل از بین بردن موریانه را تسریع بخشیده؛ و از حضور موریانه‌ها این لوازم را در امان دارید. در هنگام استفاده از این اسید سمی پوشیدن کلاه و دستکش فراموش نشو

چند روش تجربی:

ایجاد تله موریانه برای از بین بردن موریانه

از مقوا خیس برای به دام انداختن موریانه‌ها در این روش بهره ببرید؛ یک مقوا را خیس کرده و در مسیر احتمالی حضور موریانه ها قرار دهید؛ موریانه از سلولز تغذیه می کند به همین دلیل به مقوا هجوم اورده و به دام میافتد؛ بهترین راه در این موقعیت سوزاندن موریانه هاست؛ این روش باید چندین بار به همین شکل تکرار شود تا کلیه موریانه ها از بین بروند. بنابراین راه سریعی برای از بین بردن موریانه نیست.

طعمه گذاری برای از بین بردن موریانه

استفاده از طعمه های سمی که در راه موریانه ها گذاشته میشود، منجر به کشته شدن این موریانه‌ها شده اما بیشتر به درد پیدا کردن محل اصلی لانه گذاری موریانه‌ها می خورد و یک پیش زمینه برای از بین بردن موریانه ها به شمار می آید.

حذف رطوبت برای از بین بردن موریانه

به یاد داشته باشید رطوبت بالا یعنی ایجاد شرایط مساعد جهت رشد موریانه ها ؛ پس سطح لوازم چوبی را از رطوبت در امان نگه دارید. خشک نکهداشتن سطوح چوبی در از بین رفتن موریانه بسیار موثر است.

نور خورشید برای از بین بردن موریانه

موریانه ها به شدت به تاریکی بعد از رطوبت علاقمند هستند؛ استفاده از تکنیک های نور و پنجره های نور گیر بزررگ در منزل در عدم رشد موریانه ها بسیار تاثیر دارد.

استفاده از روغن پرتقال برای از بین بردن موریانه

روغن پرتقال، عصاره پوست پرتقال است. در آب حل نمی شود. ریختن یک مقدار روغن پرتقال؛ در مسیر موریانه ها منجر به از بین رفتن موریانه میشود؛ استفاده و استنشاق این روغن برای انسان خطرناک بوده و کاربرد اشتباهی آن مشکلات معده و شکمی را به دنبال دارد و هم چنین پوست و یا چشمان شما را تحریک می کند.

ترکیب سرکه و آب لیمو برای از بین بردن موریانه

سرکه یک ماده قوی و موثر برای از بین بردن حشرات و همین طور از بین بردن موریانه است؛ اضافه کردن لیمو به مخلوط، آن را حتی موثرتر می‌سازد چون حاوی دی – لیمونن است، همان ترکیب طبیعی که در روغن پرتقال یافت می‌شود.

در نهایت استفاده از متخصصین در از بین بردن موریانه در منزل و سم پاشی با لوازم مخصوص بهترین انتخاب برای از بین بردن موریانه در منازل باشد، اپلیکیشن شیراز سرویس به شما در این امر کمک خواهد کرد.

ثبت درخواست سم پاشی منزل از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس در شیراز 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of