روش های ساده رفع بوی بد فاضلاب

از بین بردن بوی بد فاضلاب یکی از معضلات اساسی در راستای تمیز و خوشبو شدن فضای ساختمان خصوصا منازل مسکونی به شمار می‌آید. بهترین روش برای از بین بودن بوی بد فاضلاب با شناسایی محل دقیق انتشار بو که اصولا، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه بوده همراه است.

امروزه یافتن ساده ترین روش از بین بردن بوی بد فاضلاب برای افراد ساکن در منازل آپارتمانی یک ضرورت به حساب می‌آید. راهکارهای زیادی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب ارائه شده که وابسته به شرایط محیط و نوع نشر بو در فضا تاثیر آن متفاوت است. در بیشتر موارد راه از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه و راهکار از بین بردن بوی بد توالت یا فاضلاب لباسشویی مشابه است. اما روش رفع بوی بد کابینت زیر سینک کمی متفاوت است.

اهمیت از بین بردن بوی بد فاضلاب

پیگیری و از بین بردن بوی بد فاضلاب به دلایل اساسی مثل تمیز نگهداشتن فضای خانه، امکان نشت گازهای سمی مثل سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب که با مشکلات زیادی همراه بوده امری ضروری مهم است. بوی فاضلاب که در دو حالت لحظه‌ای یا دائم در فضا به استشمام می‌رسد گاها به اندازه زیادی غلیظ یا رقیق است.

انتشار بویی مشابه تخم مرغ گندیده یا ماهی در فضای آشپزخانه، حمام و یا دیگر قسمت‌های ساختمان به مرور زمان زندگی روزمره را برای شما سخت و نیاز به رفع این مشکل را ضرورت می‌بخشد.

 

راهکارهای ساده‌ای مثل استفاده از تمیز کننده‌های تجاری بیشترین میزان انتخاب را در بین افراد برای از بین برد بوی بد فاضلاب در ساختمان به خود اختصاص داده است. اما این روش‌ها به دلیل آسیب احتمالی به لوله‌های فاضلاب در دراز مدت و انتشار بو و گازهای سمی خطرناک بوجود آورنده آلرژی و آسم خیلی کاربردی نمی‌باشد.

بنابراین بهترین روش از بین بردن بوی بد فاضلاب در کنار سادگی باید بر طبق شرایط نامبرده تشخیص و به کار گرفته شود. در ادامه چندین راهکار مناسب در راستای از بین بردن بوی بد فاضلاب ارائه می‌شود.

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب

ترفندهای ساده و کاربردی بسیاری برای از بین برد بوی بد فاضلاب در محیط خانه معرفی شده که هر کدام متناسب با محل انتشار و دلیل استشمام بو قابل اجراست. در این بخش روش‌های خانگی از بین برد بوی بد فاضلاب از آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و سایر قسمت‌های منزل با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱٫ آب، سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد فاضلاب

برای این کار ۲۰۰ لیتر سرکه، ۱۰۰ گرم جوش شیرین را در لوله فاضلاب ریخته و پس از نیم ساعت نیم لیتر آب گرم را در لوله بریزید. این روش ساده لوله بازکنی برای از بین بردن بوی فاضلاب بسیار کاربردی بوده و علاوه بر آشپزخانه در محیط‌هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی نیز تاثیرگذار است.

۲٫ از بین بردن بوی بد فاضلاب با نمک، یخ و لیمو

از بین بردن بوی بد آشپزخانه یکی از دلایل اساسی روی آوردن افراد به شناخت راهکارهای ساده از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه است. برای این کار می‌توانید از ترکیب نمک، یخ و لیمو برای پاکسازی لوله فاضلاب آشپزخانه بهره برید.

 

تکه‌های یخ را در اطرف لوله دهانه لوله قرارداده و هر چقدر که می‌توانید نمک در فاضلاب بریزید، برای مطبوع شدن بوی فضا از پوست لیمو یا دیگر مرکبات در این ترکیبات استفاده کنید.

۳٫ ترکیب جوش شیرین و سرکه برای از بین بردن بوی بد فاضلاب

این روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب بدین شکل است که ابتدا یک بسته جوش شیرین خشک را درون لوله فاضلاب خالی کرده سپس سرکه را به آن اضافه کنید. واکنش شیمیایی صورت گرفته با فوم تشکیل شده قابل مشاهده است، حال پس از ۱۵ دقیقه آب را درون لوله بریزید.

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب

این روش برای پاکسازی و رفع بوی بد آشپزخانه موثر است.

۴٫ از بین بردن بوی بد فاضلاب با ترکیب آب و مخمر نان

تنها نیاز این ترکیب بسیار کاربردی یک مخمر نان و یک فنجان آب جوش است. آن‌ها را با هم ترکیب کرده و درون فاضلاب آشپزخانه بریزید.

۵٫ از بین بردن بوی بد فاضلاب با ترکیب آب و آهک

برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی مقدار یک کیلو آهک را با ده لیتر آب مخلوط کرده و پس از چند ساعت در دستشویی بریزید. با این روش از میزان بوی بد فاضلاب کاسته می‌شود.

ساده ترین روش از بین بردن “بوی بد فاضلاب”

توصیه‌های زیادی برای رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و فضاهای مختلف ساختمان وجود داشته که هر کدام باید متناسب با شرایط در بهترین و اصولی ترین روش اجرا شود. تمامی روش‌های معرفی شده به نوبه خود ساده و کاربردی هستند اما بهترین راهکار در شرایط عادی توجه کافی به نظافت ساختمان و رفع اصولی گرفتگی لوله‌هاست.

علاوه بر وجود مشکلات در لوله کشی فاضلاب خانه و ساختمان، مهمترین علت بوی بد فاضلاب در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، گرفتگی لوله هاست. پس برای از بین بردن بوی بد فاضلاب اساسی ترین کار رفع گرفتگی و لوله بازکنی است. 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of