زیبا ترین شهر زیر زمینی دنیا

اگر اهل گردشگری و بازدید از مکان های خاص باشید، قطعا نام شهر زیرزمینی کاریز را شنیده اید. این مکان توریستی و زیبا، جذابیت های خاصی را در دل خود جای داده که توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.


این شهر که دارای قدمتی ۲۵۰۰ ساله می باشد، در عمق ۱۶ متری زمین واقع شده و هنر ایرانیان را به رخ می کشد. قدمت بالای کاریز یکی از مهم ترین دلایل جذابیت آن است، چرا که ساختاری مرجانی و وجود فسیل های قدیمی دلیل همین قدمت بالا می باشد. همچنین سقف آن هم که زمانی بستر دریا بوده، کاملا مرجانی بوده به طوری که می توانید فسیل آبزیان گوناگون را در آن مشاهده نمایید.

شهر زیرزمینی کاریز دارای هوایی خنک بوده که در گرمای تابستان مکانی دلپذیر به حساب می آید. در کف این مکان هم آبی زلال جریان دارد که زیبایی های محیطی را دوچندان نموده است. در بازدید از این مکان خاص، چاه های کاریز، پایاب کهن کاریز، موزه خلیج فارس و لایه های مختلف زمین را از قلم نیندازید. گردشگران تور کیش برای بازدید از این مکان دل انگیز باید مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت نمایند؛ همچنین در ساعات ۹ الی ۲۲ می توانید به این قنات دوست داشتنی مراجعه کنید

این قنات سال های زیادی در جزیره کیش قرار داشت، ولی توجه زیادی به آن نمی شد. در سال ۱۳۷۸ شخصی به نام مهندس حاجی حسینی متوجه وجود این قنات در جزیره شد و بررسی هایی روی آن انجام داد و در نهایت تصمیم گرفت با مشارکت یک سرمایه گذار خصوصی این کاریز را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کند، از همین رو تغییراتی در آن ایجاد کردند تا بتوانند نظر توریست ها را به این سو جلب نمایند. در مراحل مختلف بازسازی این مکان، محافظی بر روی کانال های آب قرار داده شد تا از کیفیت آب کاسته نشود و عواملی در آن دخیل نباشد.

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of