شستشو خودرو با مواد نانو

شستشو خودرو با مواد نانو: کارواشی که به آب و مواد شوینده نیاز ندارد!

شستشوی خودرو بدون آب و تاید نیز ممکن است! اگر می‌خواهید بدانید شوینده‌های نانو چگونه جایگزین آب و انواع دیگر مواد شوینده می‌شوند، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

واژه نانو و شستشو با مواد نانو را زیاد شنیده‌اید؛ از زبان فروشنده‌ای که در واگن‌های مترو دستمال گردگیری نانو می‌فروشد تا تبلیغات کارواش‌های مختلفی که ادعا می‌کندن خودروی شما را با تکنولوژی نانو و بدون مصرف حتی یک قطره آب دوباره براق و درخشان می‌کنند. در حالی‌که روز به روز به تعداد خدمات کارواش در محل  اضافه می‌شود، تشخیص مرز بین واقعیت، سوء استفاده و شعار سخت‌تر می‌شود. بنابراین قبل از ثبت سفارش کارواش نانو باید بتوانید به این سوال‌ها در مورد سرویس‌دهنده‌ای که انتخاب کرده‌اید، پاسخ دهید:

  • آیا واقعا شستشو با مواد نانو صورت می‌گیرد؟
  • رنگ ماشین آسیب نمی‌بیند؟
  • کیفیت شستشو را می‌توان با انواع دیگر کارواش مقایسه کرد؟
  • شستشوی بدون آب، باعث ایجاد خط و خراش روی بدنه خودرو نخواهد شد؟

همراه ما باشید تا بیشتر در مورد واژه نانو و شستشو با مواد نانو در کارواش‌های سیار بدانید.

شوینده نانو چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم نانو به چه معناست. نانو از ریشه‌ای یونانی به نام «نانس» و به معنای کوتوله گرفته شده است. به بیان ساده فناوری نانو یعنی دستکاری مواد در اندازه‌های بسیار کوچک و اتمی. مواد و محصولاتی که به کمک فناوری نانو ساخته می‌شود، از هر نظر بهینه هستند. مثلا در مورد شوینده‌های نانو، باید بدانید هم انرژی کمتری صرف تولید آن‌ها شده و هم قدرت پاک‌کنندگی بالاتری دارند. چرا که دستکاری ذرات در کوچک‌ترین ابعاد ممکن، به متخصصین این امکان را می‌دهد تا خصوصیات مواد را تغییر دهند و بر آن کنترل داشته باشند.

بنابراین دفعه آینده که با عبارت شوینده‌های نانو روبه‌رو شدید، به یاد داشته باشید که نانو به تنهایی معنای خاصی ندارد و جزء واحدهای اندازه‌گیری به حساب می‌آید. در واقع نانو، همان فرایندی است که شوینده مورد نظرتان طی آن تولید شده و به همین دلیل بر خواص محصول تاثیر گذاشته است.

هنگام شستشو با مواد نانو چه اتفاقی می‌افتد؟

کارواش‌های نانو ادعا می‌کنند شستشوی خودرو شما بدون مصرف حتی یک قطره آب نیز امکان‌پذیر است. هنگام شستشو خودرو با آب، مولکول‌های آب به عنوان یک واسط و میانجی، ذرات آلودگی را احاطه می‌کنند و آن‌ها را جابه‌جا می‌کنند. به همین دلیل است که هر چه فشار آب بیشتر باشد، قدرت پاک‌کنندگی آن نیز بیشتر خواهد بود.

هنگام شستشو با مواد نانو نیز همین اتفاق می‌افتد. شوینده‌های نانو نقش همان واسطه را در برابر جرم‌ها و ذرات چسبیده شده روی سطح خودرو ایفا می‌کنند. این شوینده‌ها روی سطح خودرو با ابعاد بسیار ریز مولکولی نفوذ می‌کنند و آلودگی‌ها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل می‌کنند. پس هم ذرات آلودگی از روی خودرو پاک می‌شود و هم با ایجاد یک لایه محافظ توسط شوینده‌های نانو بعد از تمیزکاری، اتومبیل شما در مقایسه با شستشوی خودرو با آب، برای زمان بیشتری تمیز خواهد ماند.

البته باید بدانید شوینده های کارواش بسیار متنوع هستند و برای شستشوی قسمت‌های مختلف خودرو باید از شوینده مخصوص آن استفاده کرد. مثلا انواع خاصی از شوینده‌های نانو برای شستشوی داخل ماشین و لکه‌بری کاربرد دارند در حالی‌که انواع دیگری از شوینده‌های نانو هستند که برای رینگ و لاستیک اتومبیل کاربرد دارد.

خدمات کارواش در محل و شستشو با مواد نانو یکی از گزینه‌های خوب و به صرفه برای شستشوی خودروست. با این کار هم از هدر رفتن آب جلوگیری می‌شود و هم خودروی شما با کیفیت بالاتری تمیز خواهد شد و برای زمان بیشتری هم تمیز باقی خواهد ماند. از طرفی شوینده‌های نانو دوستدار محیط زیست هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم تجربه ثیت سفارش کارواش نانو و استفاده از خدمات باکیفیت کارواش در محل را از دست ندهید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of