شیوه های مواظبت از جاروبرقی

روزهایی نه‌چندان دور، مادربزرگ برای رفت و روب خانه، به مزرعه می‌رفت و گیاهی با ساقه‌های خشن و برگ‌های ظریف می‌چید، آنها را دسته می‌كرد و با پارچه‌ای محكم می‌بست.

 

 

بعد انتهای آن را قیچی می‌كرد و از آن برای نظافت خانه‌اش استفاده می‌كرد. حالا دیگر از آن جاروهای محلی در خانه‌ها خبری نیست و حتی جارودستی‌ها هم پلاستیكی شده‌اند، اما نكته مهم این‌كه دیگر هیچ خانه‌ای را نمی‌توان یافت كه در آن وسیله‌ای به نام جاروبرقی وجود نداشته باشد.

 

 

 

حالا وقتی خانه كثیف می‌شود، خانم یا آقای خانه بسرعت آن را جارو می‌كشد و از كمردردهای ناشی از جاروكردن با جارودستی هم خبری نیست.

جاروبرقی هم مثل هر وسیله دیگر خانه كثیف می‌شود و اتفاقا بیشتر گرد و غبار می‌گیرد. بنابراین لازم است هر چند وقت یك بار گرد و خاك موتور جاروبرقی‌تان را بگیرید و لوله‌های آن را تمیز كنید. در غیر این صورت، فشار زیادی به موتور وارد می‌شود و ممكن است بسوزد.

 


جاروبرقی‌های مختلف كیسه‌های متفاوتی دارند. اگر كیسه جاروبرقی‌تان ثابت و غیرقابل تعویض است، هرچند وقت یك بار آن را جدا كنید و بشویید.

جدا کننده متن

اگر كیسه جاروبرقی‌ شما مقوایی و قابل تعویض است، قبل از پر شدن آن را عوض كنید.

 


مهم‌ترین بخش جاروبرقی برای نظافت، فیلتر آن است. اگر فیلتر جاروبرقی شما گرد و خاك گرفته باشد، قدرت مكندگی زباله‌ها را از دست می‌دهد.

 


میانگین استفاده از جاروبرقی نیم‌ساعت است. اگر خانه بزرگی دارید كه برای جارو كردن به دقت بیشتری نیاز دارد، حتما چند بار جارو را خاموش كنید، چون كار مداوم با جاروبرقی به موتور آن آسیب می‌رساند.


آشغال‌های بزرگ را با جاروبرقی جمع نكنید. این كار موجب گیر كردن زباله‌ها در داخل لوله جاروبرقی می‌شود.

 


جاروبرقی را یكدفعه به این طرف و آن طرف نكشید. بگذارید حركت آن روی فرش، موكت و سنگفرش آرام و كند باشد.

 


همیشه مراقب صدای جاروبرقی خود باشید. به محض تغییر صدای موتور، آن را خاموش و علت را بررسی كنید. البته از دستكاری و تعمیر جاروبرقی بپرهیزید و در صورت بروز اشكال آن را به تعمیركار متخصص بسپارید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of