ظرف های سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‏ هایی که سوخته و تـَه ‏گرفته، هرگز با قاشق یا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، چون نتیجه چیزی جز خراشیده شدن ته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود.

_ اگر میزان سوختگی غذا بسیار زیاد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبودید ته ِ ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنید که فقط مرطوب شود؛ بگذارید چند ساعت بماند. معمولاً با این اقدام می ‏توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید.

_ اگر از ظروف غیر تفلون استفاده می کنید برای آنکه در حین پختن غذا ظروفتان سیاه نشود کمی آبلیمو به آنها اضافه کنید.

_ لکه ‏های سرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی‏ چسبد می ‏توان به روش زیر از بین برد: دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

_ اگر ظروف روی دارید و به دلیل جوشیدن آب یا آبپز کردن مواد غذایی ظروف شما سیاه شده اند کافیست مقداری آب،نمک و آبلیمو داخل آنها بریزید و آنها را بجوشانید و بعد ظروف را با مایع بشویید تا دوباره سفید شوند.

_ هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه می کنیم و با این عمل هم ظرف سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.

_ اگر غذای شما سوخته و ظرف ته گرفته است مقداری آبجوش و سرکه داخل ظرف ریخته و درب آن را ببندید و ۱تا ۲ ساعت صبر کرده و بعد آن را بشویید.

_ برای پاک کردن لکه قابلمه و ماهی تابه هم می توان داخل آن ریواس یا پوست سیب پخت.

_ برای از بین بردن لکه قابلمه ها و ماهی تابه هایی که زرد شده است می توان با ریختن کمی آب و تمیز کننده و جوشاندن آب، آن را تمیز کرد.

_ اگر میزان سوختگی غذا بسیار زیاد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبودید مقدار زیادی جوش شیرین را در ظرف ریخته و مقدار خیلی کمی آب ( در حدی که مرطوب شود ) به آن اضافه کنید و نیم ساعت صبر کنید و بعد با اسکاچ یا سیم ظرفشویی ظرف را به راحتی تمیز کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of