لوله کشی upvc

لوله کشی upvc نمونه‌ای از لوله‌های پلاستیکی تهیه شده در محیط آزمایشگاه با ترکیب چندین ماده شیمیایی قوی و کاربردی است. لوله کشی یو پی وی سی تمامی علاوه بر ترکیبات بی نظیر پی وی سی خصوصیات موادی مانند رزین، استابلایزر حرارتی و فیلترهای معدنی و موادی از این قبیل را داراست.

لوله کشی یو پی وی سی که مخفف un plasticized poly vinyl chloride است، که برای اجرای لوله کشی استخر در ساختمان و محیط‌های مشابه کاربرد دارد. نحوه لوله کشی upvc و اجرای لوله UPVC از جدیدترین موارد کاربرد لوله‌های پلاستیکی سخت در لوله کشی آب ساختمان و دیگر مصارف کاربردی است.

از سبک و جنس لوله علاوه بر اجرای پروسه لوله کشی ساختمانی برای ساخت درب و پنجره نیز استفاده می‌شود. رویه لوله UPVC سفید و سیاه می‌باشد.

استفاده از لوله کشی upvc نمونه‌ای از کابرد لوله‌های پلاستیکی تولید شده از چندین ترکیبات مختلف می‌‌باشد. در این مطلب ماهیت لوله کشی upvc و کاربرد آن در ساخت و ساز و تجهیزات لوله کشی ساختمان اشاره خواهیم داشت.

 

معرفی لوله کشی upvc

لوله کشی یو پی وی سی تشکیل شده از پروفیل‌های اکسترود شده بر پایه پلی وینیل کلراید سخت است. مقاومت بالا در برابر ضربه این قبیل لوله کشی را برای محیط‌های سخت و درجه دمای متفاوت مناسب کرده است.

ساخت درب و پنجره، اتصالات و اجرای لوله کشی در ساختمان از نمونه‌های کاربردی متنوع لوله کشی upvc می‌باشد. استفاده از مواد بازیافتی در کنار مواد خام در ساخت لوله upvc این سبک لوله کشی را مقرون به صرفه کرده است.

 

اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این لوله‌ها پروفیل (Polyvinyl Chloride) است. ترکیبات اضافه شده به پی وی سی خالص مثل رزین بر سختی و مقاومت لوله کشی upvc در هنگام اجرا در ساختمان افزوده است. اتصالات انجام شده در لوله کشی upvc آن را برای اجرای تقسیمات لوله کشی آب در ساختمان به روش‌های نوین مناسب کرده است.

نحوه لوله کشی upvc

 اجرای لوله کشی UPVC همانند دیگر روش‌های لوله کشی با یک سری اقدامات اصولی همراه است. برش لوله‌ها، انجام اتصالات و روش اجرای نهایی لوله کشی همگی در قالب نکات زیر برای نحوه لوله کشی یو پی وی سی قابل ارائه است.

  • در گام اول لوله‌های UPVC را به اندازه لازم در زاویه ۹۰ درجه برش می‌دهند.
  • لوله‌های برش خورده را با دستگاه مخصوصی به نام فرز به اندازه چهار تا شش میلی میتر بدون درصدی خطا از لبه لوله با زاویه ۱۵ درجه برش می‌دهند.
  • از ماده کلینر مخصوص برای تمیز کاری لبه اتصالات لوله UPVC استفاده می‌شود.
  • از پرایمر برای نرم کردن سطح سخت لوله‌ها برای نفوذ هر چه بهتر چسب مخصوص در برقراری اتصالات استفاده می‌شود.
  • چسب کاری که مرحله مهمی در لوله کشی UPVC در این حالت بصورت اصولی و با فشار قوی روی لوله‌ها انجام می‌شود. (لوله‌ها در جهت معکوسی که برش داده شده بهم متصل می‌شوند.)
  • توجه داشته باشید مرحله چسب کاری باید بلافاصله پس از نرم کردن سطح لوله UPVC با پرایمر در دو سر اتصالات انجام شود.

 

توجه داشته باشید مراحل نصب و نحوه لوله کشی UPVC همانند دیگر روش‌های نوین لوله کشی بظاهر ساده اما با حساسیت‌ها و ظریف‌کاری های تخصصی همراه است. بنابراین در صورت عدم سر رشته در این زمینه با افراد متخصص برای اجرای لوله کشی در ارتباط باشید.

ویژگی‌های کاربردی لوله UPVC

خصوصیات کاربردی لوله UPVC بر دامنه مصارف کاربردی این قبیل تجهیزات افزوده است. به کارگیری ترکیبات شیمیایی قوی و دوست دار محیط زیست به جای مواد تخریبی گذشته علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و خریداری تجهیزات از آسیب جدی به محیط زیست جلوگیری می‌کند. 

 

در این بخش به نمونه‌های بارز مزایای استفاده از لوله UPVC در ساختمان به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت.

  • بهینه سازی مصرف انرژی با درصد حدودی ۴۰%
  • ۱۰۰% مقاومت در برابر باران، گرد و غبار و تغییرات آب و هوایی 
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و عدم نیاز به رنگ
  • عــایـق صدا، حرارت و سرما برای محیط‌های مختلف
  • مقاوم در برابر آتش سوزی و غیر قابل اشتعال
  • انعطاف بالا، نظافت آسان و تنوع در ساخت و نگهداری
  • عمر استفاده بالا و شرایط ساده نصب و اجرا در ساختمان
  • هماهنگ با ساختار طبیعت و بدون ضرر برای محیط زیست

تمامی موارد بیان شده تاثیرات اجرای لوله کشی UPVC در ساختمان‌های مختلف در طولانی مدت است. به کارگیری این سبک لوله کشی در مقابل روش‌های قدیمی بسیار کارآمد و مناسب تر است.

قیمت لوله کشی upvc

هزینه و قیمت اجرای لوله کشی UPVC در ساختمان‌های مختلف بر اساس نوع استفاده و متراژ تجهیزات به کار رفته متغیر می‌باشد. در حالت کلی قیمت تمام شده این سبک لوله کشی وابسته به کار انجام شده در محیط تعیین می‌شود.

 

مصارف کاربردی لوله کشی یو پی وی سی مانند آبرسانی شهری، کشاورزی، صنعتی، فاضلاب شهری، خانگی و صنعتی و همین طور انتقال سیالات شیمیایی . حفاظت از کابل برق و مخابرات به همراه زهکشی و جمع آوری آب سطحی در تعیین قیمت لوله کشی UPVC بی تاثیر نیست.

برای سرویس لوله کشی آب و ساختمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of