مراقبت ماشین در سرما

مراقبت از ماشین در یخبندان بیشتر شامل شیشه های جلو، برف پاک کن ها، قفل شدن درها و قفل های ماشین و موارد این چنینی می شود

قفل درهای ماشین را در یک ثانیه یخ زدایی کنید

وقتی قفل یک یا چندتا از درهای ماشین یخ بسته، گرمای نفس تان برای باز کردن آن کافی است. از یک نی یا لوله کاغذ و دستمال کاغذی برای هدایت نفس تان به داخل قفل استفاده کنید. همچنین می توانید سوئیچ را با فندک گرم کنید؛ این ترفند برای استفاده در خیابان و اجتماع انتخاب بهتری است. این دو روش ساده و فوری معمولا برای یخ زدایی قفل ماشین کافی هستند.

وقتی نمی توانید وارد ماشین یخ زده بشوید، می توانید از مشتقات الکل برای یخ زدایی درها، قفل ها و برف پاک کن ها استفاده کنید. پس بهتر است ضدعفونی کننده دست یا لاک پاک کن همراه داشته باشید تا مراقبت از ماشین در یخبندان برایتان ساده تر بشود.

مانع یخ بستن درهای ماشین بشوید

اگر درهای ماشین تان در هوای سرد یخ می بندند و بسته می مانند، از اسپری آشپزی برای پیشگیری از چنین وضعیتی استفاده کنید. تمام قسمت های لاستیکی در ماشین را با یک نوع اسپری آشپزی بپوشانید تا سطوح لاستیکی لیز بشوند و یخ روی آنها شکل نگیرد. درهایی که بعد از یخبندان باز نمی شوند، ناشی از ایجاد یخ در منافذ باز بین درهای ماشین هستند که این ترفند مانع از ایجاد آنها می شود.

از برف پاک کن ها محافظت کنید

بهترین راه برای جلوگیری از نشستن یک لایه برف روی برف پاک کن ها و چسبیدن آنها به شیشه جلوی ماشین، پوشاندن آنها با جوراب است. تیغه هر برف پاک کن را با یک لنگه جوراب بپوشانید و برای اطمینان بیشتر آنها را کمی از شیشه جلو فاصله بدهید.

از کرم اصلاح برای جلوگیری از بخار شیشه ماشین استفاده کنید

اگر شیشه های ماشین از داخل بخار می گیرند، یک لایه کرم اصلاح به آنها بزنید. کرم اصلاح و محصولات ضدبخار مخصوص ماشین مواد تشکیل دهنده مشترک دارند. بنابراین بدون خرید اسپری ضدبخار هم می توانید از بخار کردن شیشه های ماشی جلوگیری کنید.

آب شیشه شور ضدیخ بسازید

در خانه همه ما یک ماده وجود دارد که در شدیدترین یخبندان ها هم یخ نمی زند: الکل. پس اگر به آب شیشه شور ضدیخ نیاز دارید، با ترکیب الکل ایزوپروپیل و صابون مایع خودتان این آب شیشه شور را بسازید. این مایع آسیبی به ماشین تان نمی زند و پاسخگوی نیازهای رانندگی در زمستان نیز هست. الکل نمی گذارد مایع یخ بزند و صابون هم کیفیت تمیزکنندگی شیشه شور را افزایش می دهد.

شیشه ها را ضدیخ کنید

اگر نمی خواهید آب شیشه شور ماشین را تغییر بدهید، می توانید شیشه های جلو را از بیرون ضدیخ کنید. برای اینکار باید یک لایه از ترکیب آب و سرکه روی شیشه های جلوی ماشین بزنید و بگذارید در طول شب روی شیشه بماند. برای ساخت این ترکیب ضدیخ، سه چهارم فنجان سرکه را با یک چهارم آب مخلوط کنید‌ (مجموعا یک فنجان). این محلول را داخل آب پاش بریزید و روی شیشه جلوی ماشین اسپری کنید.

رطوبت اضافی ماشین را جذب کنید

همه ترفندهای پیشگیری از بخار کردن شیشه های ماشین را امتحان کردید و هنوز به خاطر بخار دید خوبی ندارید؟ یک جوراب را از خاک گربه پر کنید و نزدیک شیشه ای بگذارید که بیش از همه بخار می گیرد. این خاک برای جذب رطوبت قفس گربه طراحی شده اما می تواند رطوبت اضافی ماشین را هم جذب کند.

روی چرخ ها را سنگین کنید

چند بسته خاک، ماسه یا هر چیز سنگین دیگری را دو طرف صندوق عقب بگذارید تا وزن مستقیم روی چرخ ها بیشتر بشود. به این ترتیب قدرت کشش ماشین روی سطح یخبندان جاده ها بیشتر می شود و شانس لیز خوردن ماشین کمتر می شود.

پنجره ها را در حین رانندگی تمیز نگه دارید

یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از ماشین در یخبندان که باید هر روز تکرار بشود، خشک نگه داشتن داخل ماشین است. برای اینکه شیشه های ماشین از داخل بخار نگیرند، باید هر از چندگاهی پنجره ها را پایین بکشید و اجازه بدهید هوای بیرون وارد ماشین بشود. هوای زمستان به شدت خشک است و برای تمیز نگه داشتن شیشه ها بسیار مناسب است.

اگر باید فورا رطوبت داخل ماشین را کاهش بدهید، برای چند دقیقه کولر را روشن کنید. شاید کمی سردتان بشود اما بلافاصله بخار روی شیشه ها را تمیز می کند. کولر رطوبت هوا را می گیرد و اثر ضدبخار آن بلندمدت خواهد بود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of