مزایا و معایب ماشین ظرفشویی

آیا تا بحال از خود پرسیده اید که مهمترین مزایا و معایب ماشین ظرفشویی در خانه چیست؟ اصولا چرا باید از چنین دستگاه هایی استفاده کنیم؟ یا به عبارت بهتر به چه دلایلی باید اقدام به خرید ماشین ظرفشویی کنیم؟ اگر برای شما چنین سئوالاتی پیش آمده، این مقاله برای شماست تا کاملا بی طرفانه کلیه موارد مهم در زمینه مزایای دستگاه های ظرفشویی و همچنین معایب آنها را بررسی و برای شما شرح دهد.

 پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید:
مزایای ماشین ظرفشویی:

استفاده از ماشین ظرفشویی در منازل و یا مراکز مختلفی از جمله رستوران ها امروزه کمک بزرگی به زندگی ما کرده است. تصور اینکه در روزگار قدیم مادربزرگ های ما چگونه با داشتن چند فرزند، با دست شستشوی بسیاری از ظروف آشپزخانه، بشقاب ها، لیوان ها، قاشق و چنگال و موارد مشابه دیگر را انجام می دادند، شاید برای ما دور از ذهن باشد. چرا که امروزه بسیاری از مردم به وجود دستگاه ظرفشویی در منزل عادت کرده اند و تنها در شرایطی ظروف را بطور دستی می شویند که تعداد آنها بسیار کم و انگشت شمار باشد.

اما شرایطی را تصور کنید که به هر دلیلی امکان خرید ماشین ظرفشویی را ندارید و یا هنوز در منزل جدید شما دستگاه ظرفشویی نصب نشده است، در این صورت در غیاب این دستگاه، می توانید کل ظرفهای آشپزخانه را هر روز و هر شب بطور مرتب بشویید؟ این مسئله به ویژه برای افرادی که مهمانی های متعددی در منزل خود برگزار می کنند و یا خانواده هایی که حداقل دو فرزند دارند، مهم است. از طرف دیگر، از آنجایی که در دنیای امروز وقت اهمیت زیادی دارد و افراد در بسیاری از مواقع فرصت رسیدگی مناسب به امور خانه را ندارند و یا در برخی از رستوران های بزرگ نیاز به سرویس دهی هر چه سریع به مشتریان وجود دارد، لذا شستشوی ظروف با دستگاه ظرفشویی می تواند کمک موثری کند.

به همین جهت هر چه افراد بیشتری در جامعه از مزایای این دستگاه ها، مطلع شوند و یا با کمک مطالب ذکر شده در وب سایت ها و یا راهنمای خرید ماشین ظرفشویی استفاده بهینه تری از این دستگاه ها کنند، در درازمدت به نفع آنها خواهد بود. در نهایت با در نظر گرفتن تمام نکات مهم و همچنین مزایا و معایب، قضاوت با خود شما خواهد بود:

ماشین ظرفشویی

صرفه جویی در وقت:

همانطور که اشاره کردیم، وقت و زمان اهمیت زیادی در دنیای امروز دارد و با توجه به گرفتاری ها و خستگی بسیاری از افراد، به خصوص هنگام شب معمولا بسیاری از پدران و مادران وقت و یا حوصله کافی جهت شستن تعداد زیادی از ظروف آشپزخانه را ندارند. اما دستگاه ظرفشویی در این زمینه کمک بزرگی به آنها می کند.

همچنین امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، در رستوران ها و یا دانشگاه ها نیز جهت شستن ظروف و بشقاب های مشتریان و یا دانشجویان از دستگاه های ظرفشویی استفاده می شود. چرا که تعداد زیادی از افراد غذای خود را در چنین مراکزی در بشقاب ها صرف می کنند و در نهایت خدمتکاران رستوران، ظروف کثیف را جمع آوری کرده و جهت شستشو به بخش مربوطه انتقال می دهند که یا کارگران رستوران باید به سرعت ظروف بشویند و یا دستگاه ظرفشویی. در صورتی که رستوران مشتریان زیادی دارد و نیاز به سرعت در سرویس دهی باشد، معمولا گزینه دوم یعنی خرید ماشین ظرفشویی برای رستوران و استفاده از آن، انجام می شود. چیزی که هم به نفع کارکنان چنین مجموعه هایی است و هم برای مدیران آن مفید است.

بهداشتی بودن:

یکی از نکات مهم دیگر در استفاده از دستگاه های ظرفشویی، که موجب شده بسیاری از افراد راغب به خرید و استفاده از آن باشند، شستشوی ظروف و لیوان ها بصورت کاملا بهداشتی است. بطوری که با خیال راحت می توانید با رعایت دستورالعمل های ذکر شده در دفترچه راهنمای دستگاه و یا نکات مهم نوشته شده در وب سایت شرکت سازنده، این کار را به دستگاه ظرفشویی خود بسپارید. کلیه ظروف، لیوان ها، قاشق و چنگال و سایر اقلام به خوبی و بطور یکدست شسته و حتی خشک می شوند.

ولی این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از اسفنج و یا ابرهایی که در شستشوی دستی مورد استفاده قرار می گیرند، پس از مدتی مقدار زیادی باکتری و آلودگی ها را به خود جذب می کنند و در این رابطه کسانی که هنوز اقدام به شستن ظروف آشپزخانه بصورت دستی می کنند، باید توجه کافی را داشته باشند و هر چند روز اسفنج یا ابر مورد استفاده را تعویض کنند (به ویژه اگر فردی از اعضای خانواده بیمار است و همراه آنها غذا می خورد)
بنابراین حتی از لحاظ در نظر گرفتن نکات بهداشتی نیز خرید ماشین ظرفشویی به نفع مصرف کنندگان است.

تمیزتر شدن ظروف:

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که شستشو با دستگاه ظرفشویی موجب تمیزتر شدن سطح ظروف نسبت به شستن دستی می شود. یکی از دلایل این امر دمای بالای مخزن ظرفشویی است که گاهی تا ۷۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد و موجب نابودی تقریبا اکثر قریب به اتفاق میکروب ها، باکتری ها و پاک شدن هر نوع آلودگی می شود.

در صورتی که در شستن ظروف آشپزخانه با دست به دلایل متعددی از جمله دمای پایین تر آب – نسبت به دمای آب ظرفشویی – پاکیزگی و زدوده شدن سطح بشقاب ها و ظروف از باکتری ها ممکن است به خوبی شستن با دستگاه ظرفشویی نباشد. لذا اگر به فکر تمیز شدن قاشق، چنگال و یا بشقاب های خود در آشپزخانه هستید و در این زمینه حساس هستید، باز هم دستگاه ظرفشویی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

صرفه جویی در مصرف آب:

اگر مقایسه ای بین مصرف آب ماشین ظرفشویی و شستن دستی داشته باشید براحتی متوجه خواهید شد که شستن ظروف با کمک دستگاه های ظرفشویی جدید آب کمتری مصرف می کند و این مسئله به خصوص برای مناطقی که دچار کمبود آب هستند، می تواند کمک موثری باشد. به ویژه بهترین برندهای ماشین ظرفشویی که همیشه تلاش می کنند با کاهش مصرف آب و انرژی در محصولات جدید خود تا حد زیادی به نفع مشتریان خود عمل کنند و بازار را به سمت محصولات خود سوق دهند.

داشتن برنامه های متعدد شستشو:

برنامه های شستشوی مختلف دستگاه های ظرفشویی به شما کمک می کنند تا بر حسب نیاز و تعداد ظروف و حتی زمان بندی مورد نظر از دستگاه استفاده کنید. این امکان نیز موجب صرفه جویی در وقت و زمان شما می شود.

حق انتخاب بین مدلهای ظرفشویی:

خوشبختانه افرادی که قصد خرید ظرفشویی را دارند، حق انتخاب های متعددی دارند. با توجه به بودجه، سایز دستگاه، نوع رومیزی یا ایستاده، چند نفره بودن دستگاه (مثلا ظرفشویی ۸ نفره یا ۱۲ نفره) و موارد دیگر می توانید انتخاب کنید. بطوری که حتی بین انتخاب های متعدد، سردرگم و مردد بمانید چرا که محصولات جدید شرکت های تولید کننده معمولا با کیفیت عالی و امکانات مناسبی به بازارهای جهان عرضه می شوند.

ماشین ظرفشویی
معایب ماشین ظرفشویی:
اشغال فضا در آشپزخانه:

برای نصب ظرفشویی در آشپزخانه باید فضایی را در آشپزخانه اختصاص دهید. که البته این فضا می تواند بخشی از فضای کابینت و یا بخشی از فضای روی میز باشد. به همین جهت امروزه جهت خرید از بین ماشین های ظرفشویی رومیزی و ایستاده حق انتخاب دارید.

نیاز به سرویس در صورت خرابی:

همانند سایر وسایل و لوازم خانگی، دستگاه های ظرفشویی نیز هر چند سال یکبار نیاز به سرویس و در صورت خرابی نیاز به تعمیرات دارند. در صورت پایان ضمانتنامه گارانتی، طبیعتا باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید که معمولا هزینه های چندان بالایی نخواهد بود.

مصرف برق:

در شستشوی دستی طبیعتا نیازی به استفاده از برق نیست ولی دستگاه های ظرفشویی با برق شهری کار می کنند. البته همانطور که بالاتر نوشتیم شرکت های سازنده این محصولات تلاش دارند تا مصرف انرژی را در محصولات خانگی جدید خود کاهش دهند.

اگر می خواهید نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به بهترین متخصصین شیراز بسپارید همین الان این کار را از طریق اپلیکیشن شیراز سرویس انجام بدهید.
قیمت نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی  در بازار شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰ تماس بگیرید
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شیراز سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از ۲۰۰ خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در ۳ گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی […]