معرفی بهترین ترفندهای نظافت خانه

 ترفندهای نظافت منزل می توانند با ایجاد خانه ای تمیز زندگی تان را بهتر کنند. پس این ترفندها را امتحان کنید تا خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید. 

تمیز کردن گرد و خاک پنکه سقفی

بهترین راه برای تمیز کردن پنکه سقفی این است که یک روبالشی را روی پره پنکه قرار دهید. در این صورت تمام گرد و خاک توی روبالشی می ماند و دیگر نباید نگران ریختن گرد و خاک روی زمین باشید. در این صورت تنها ابزار مورد استفاده قرار گرفته توسط شما روبالشی است. به علاوه می توانید از روبالشی های کهنه دوباره استفاده کنید. 

نظافت خانه

ترفندی برای خشک کردن لباس

یکی از ترفندهای جالب برای خشک کردن لباس این است که به جای ورقه های خشک کن توپ های فویلی کوچک را توی خشک کن قرار دهید. این ترفند نه تنها به نفع محیط زیست است بلکه اصطکاک لباس را کم می کند. این ترفند احتمال جمع شدن رسوب ناشی از ورقه های خشک کن را کاهش می دهد. 

جایگزین خوبی برای تمیز کردن کف

به جای خریدن اسفنج می توانید از جوراب های کهنه استفاده کنید. جوراب های کرکی بهتر است چون گرد و خاک را جذب می کند، اما استفاده از جوراب های معمولی هم اشکالی ندارد. پس از اتمام کار آنها را شسته و دوباره استفاده کنید. 

رهایی از شر رسوب دوش

با لیمو می توانید حسابی دوش را تمیز کنید. بله درست خوانده اید. آیا می دانستید سیتریک اسید لیمو در ترکیب با نمک تمیز کننده خوبی است؟ فقط باید یک لیمو را از وسط نصف کرده و کلی نمک روی آن بپاشید. سپس لیمو را مثل اسفنج روی دوش بمالید تا تمام رسوب آن تمیز شود. 

نظافت خانه 1

خشک کردن فوری لباس ها

یکی از بهترین و مفیدترین ترفندهای نظافت خانه که می توانید در کوتاه ترین زمان انجامش دهید. فقط کافی است یک حوله خشک را لای لباس های خیس بیندازید تا رطوبت اضافی را جذب کند. این ترفند سریع لباس ها را خشک می کند. 

تمیز کردن فر

کیک پخته و غذاهای دیگر می توانند فر را کثیف کنند. فر کثیف سخت تمیز می شود. اما چه کسی گفته هر روز باید این کار سخت را انجام دهید؟ با یک لیمو و آب می توانید فر را تمیز کنید. یک لیمو را خرد کرده و به یک فنجان آب اضافه کنید. سپس آن را چهار دقیقه حرارت دهید و همانطور که فر روشن است بگذارید پنج دقیقه دیگر بماند (در کل نه دقیقه). بعد از برداشتن فنجان می بینید که توی فر رسوب جمع شده. آن را با حوله تمیز کرده و خواهید دید که ذرات غذا پاک شده اند. لیمو بوی بد را از بین می برد. 

تمیز کردن صفحات دستگاه های برقی

دستمال های تمیز کننده مخصوص صفحه کامپیوتر و تلویزیون موجود هستند. اما اگر بگوییم مجبور نیستید آنها را خریداری کنید چه؟ در اینجا هم می توانید از مواد موجود در خانه استفاده کنید. فیلتر قهوه برای تمیز کردن صفحات کثیف موثر هستند. دلیلش این است که کرک ندارند. همچنین نرم بوده و صفحه را خط نمی اندازند. لازم نیست از اسپری تمیز کننده استفاده کنید. این روش را امتحان کنید تا نتیجه اش را ببینید. 

تمیز کردن لکه های لوازم استیل

معمولا اثر انگشت و لکه های دیگر روی لوازم استیل می ماند و تمیز کردنش هم سخت است. بله تمیز کننده های مخصوص سطوح استیل موجود است، اما ممکن است سطح را روغنی و لغزنده کنند. می توانید از دستمال میکروفیبر استفاده کنید. این دستمال لکه ها را تمیز کرده و سطوح را براق می کند. 

نظافت خانه 2

تمیز کردن لامپ و لوستر

شاید این ترفند آخر متعجب تان کند. چون تصور می کردید تمیز کردن لامپ سخت است. اما می توانید با غلتک کرک گیر آن را تمیز کنید. بله همان غلتکی که برای گرفتن کرک لباس هایتان به کار می بردید. لامپ ها به دلیل ساختارشان کمی سخت تمیز می شوند. اما می توانید با این غلتک ها آنها را تمیز کنید. به علاوه برخی لوسترها قسمت پارچه ای هم دارند که می توانید با این غلتک ها گرد و خاک روی آن را تمیز کنید.

این ترفندها می توانند زندگی تان را راحت تر کنند، پس آنها را به کار ببرید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of