نحوه دور کردن پشه ها

چگونه پشه های مزاحم را از خودمان دور کنیم

هیچ چیزی به اندازه صدای وزوز و پشه هایی که دورمان پرسه می زنند نمی تواند آرامش یک شب تابستانی را به هم بریزد. درست است که محصولات زیادی برای مبارزه با پشه ها اختراع و تولید شده اند اما قبل از هر چیزی ابتدا این روش ها که هیچ ماده شیمیایی در آن ها به کار برده نشده است را امتحان کنید.

 

لباس های رنگ روشن بپوشید

هنگام طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان برای تغذیه پشه هاست اما لازم نیست برای دور ماندن از آن ها حتما در خانه خودتان را حبس کنید. رنگ های تیره برای پشه ها هنگامی که دنبال غذا هستند جذابیت دارد اما رنگ های روشن برای آن ها هیچ جذابیتی ندارد زیرا آن ها به دنبال رنگی هستند که خط افق در تضاد باشد. به نظر می رسد دلیل خوبی برای پوشیدن لباس روشن در فصل گرم تابستان باشد.

 

اسطوخودوس دشمن پشه ها

این گیاه معطر پشه ها، مگس ها و پروانه ها را دفع می کند. داخل باغچه اسطوخودوس بکارید یا مقداری روغن اسطوخودوس به پوست خود بمالید. این روغن بوی طبیعی بدن که جذب کننده پشه هاست را می پوشاند.

سیر بخورید

بعد از خوردن سیر از منافذ پوست روغن سیر مشعب می شود و بین پوست و پشه ها به عنوان مانع عمل می کند. البته ممکن است خوردن سیر اطرافیان تان را کمی اذیت کند.

آن ها را با باد دور کنید

شنیده ایم که آب پشه ها را جذب می کند اما آیا تا به حال شنیده بودید که باد پشه ها را دور می کند؟ پشه ها حتی در یک نسیم ملایم هم نمی توانند پرواز کنند. پس با روشن کردن پنکه پشه ها را از خودتان دور کنید.

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of