نصب چراغ و روشنایی مد روز

 
نصب چراغ و روشنایی مد روز

نور iconic هرگز از مد نمی افتد

مدهای دکوراسیون یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما اگر بخواهیم صادق باشیم، دکوراسیون مدرن نیمه قرن و بخصوص نورپردازی الهام گرفته از این دوران نمادین، تا ابد با ما خواهند ماند. به همین دلیل است که هنوز هم اثرات این دوران که در ۱۹۷۴ شروع شد را خیلی قوی حس می کنیم، با اینکه ۷۰ سال و یا بیشتر گذشته است. اگر به دنبال راهی برای ماندگار کردن دکوراسیون فعلی تان هستید، این فضاهای زیبا به شما ایده هایی برای روشن تر کردن فضا و نورپردازی مدرن نیمه قرن خواهند داد.

لوستر اسپوتنیک کلاسیک

به غیر از میز نهارخوری لوبیایی شکل، هیچ چیز دیگری مثل لوستر اسپوتنیک ، سبک نیمه قرن را تعریف نمی کند. انواع بسیار مختلفی از این سازه کلاسیک بوجود آمده اند. اما همه از اولین ماهواره فضایی که دورتادور کره زمین را در پاییز سال ۱۹۵۷ پیمود، الهام گرفته شده و نامشان را وامدار آن هستند. این ماهواره به اندازه یک توپ بادی ساحلی بود و آنتن هایی از مرکز آن بیرون زده بودند. این طرح از لوستر اسپوتنیک مناسب اتاق غذاخوری است که توسط گروه طراحان داخلی کلی مارتین طراحی شده ودارای ویژگی هایی از قبیل کریستال، کره حبابی، و روکش برنجی است. رنگ و لعاب طلایی اش هم با کاغذ دیواری آبی در تضاد بوده، و هم با چوب و چرم اثاثیه اتاق هماهنگ است.

نورپردازی صنعتی اما رنگانگ

استفاده از طبقات بالایی ساختمان این اتاق زیر شیروانی فراموش شده را به یک اتاق بازی لذتبخش تبدیل کرده است. نور آفتاب قسمت اعظمی از نور طبیعی اتاق را در طول روز تامین می کند. شب ها هم دو لامپ صنعتی قدیمی همه چیز را روشن می کند. قطعات زرد واقع در وسط اتاق هم یک مشت رنگ روشن به این اتاق پر رنگ هدیه داده اند.

نورپردازی تجسمی مدرن 

این اتاق نشیمن کوچک که طراحی تیم هومپولیش است، از اثاثیه وینتیج که از جاهای مختلف جمع آوری شده اند پر شده است. آباژور متعلق به نیمه این قرن که در سمت چپ قرار دارد، پایه  سفالی دوست داشتنی و طراحی شبکه ای دارد. در سمت راست هم آباژور ایستاده چند رنگ با روکش طلایی قرار دارد. هر دو اینها عنصری سفالی دارند که به جذابیت منحصر بفرد این اتاق افزوده است.

گیره آویز لوستر به سبک مدرنیسم

این لوسترهای طلای پلازا لبریز از سبک الهام گرفته شده از مردان خشمگین هستند. سقف سیاه این اتاق غذاخوری که طراحی زویی فلدمن است موجب جلوه زیبای این ساختارها شده است. به دیگر منابع نوری تزئینی اتاق دقت کنید. همه ذره ای طلایی در خود دارند که به یکدست شدن نقشه رنگ اتاق کمک می کنند.

ساعت شنی؛ نورپردازی مدرن

یکی دیگر از اشکال شناخته شده مدرن بری نورپردازی، ساعت شنی است. نقطه قوت این اتاق ناهارخوری شیک که توسط لزلی کاتر طراحی شده است، یک لوستر ساعت شنی نسبتا قدیمی است با روکش پودری سفید. این لوستر به همراه کاغذ دیواری به این فضای غذاخوری حسی چندگانه بخشیده است.

مدرن سازی نورپردازی کلاسیک

لوستر اسپوتنیک، عنصر مدرنیستی غیرتکراری که قبل تر به آن اشاره کردیم، مایه الهام این عنصر نورپردازی لوله ای شکل برنجی با حباب لامپ های ادیسونی است. این وسیله با روکش وینتیج این اتاق نشیمن سبک قدیمی همخوانی زیبایی دارد و کاری از گروه طراحی داخلی شییر و کامپنی است.

لوستر کره ای طلایی پرنور

نوربخشی دلربای آویز کره ای به یکی از اعضای اصلی دکوراسیون تبدیل شده است. در اینجا آویز طلاکوب یک فضا کوچک غذاخوری یک رستوران را روشن می کند که کار طراح داخلی، کیمبرلی مِری است. خطوط و شیار های شفاف و تمیز، هردو نشانه های جدایی ناپذیر سبک نیم قرن در این اتاق غدذاخوری نقلی هستند.

لامپ سقفی مدرسه ای 

به گفته شرکت استودیومکجی “نورپردازی سقفی می تواند به اندازه نورپردازی آویز دار خاص باشد.” و این فضای آشپزخانه که آنها طراحی کرده اند منظور آنها را تمام و کمال می رساند. این قطعه مدرسه ای با راه راه های آبی پررنگ به این آشپزخانه سفید الهام گرفته از خانه های کشاورزان احساسی فریبنده می بخشد.

لوستر کریستالی مدرن 

در اینجا یک لوستر مدرن کریستالی متعلق به نیمه قرن به این اتاق غذاخوری تحت تاثیر هالیوود که طراحی نولن هومز می باشد، درخشندگی بخشیده است. پایه رنگ طلایی این قطعه آن را با دیگر وسایل فلزی این مکان از جمله آینه اسپوتنیکی و قاب عکس های برنجی هماهنگ می کند.

نورپردازی اتاق نوزاد به سبک آدم بزرگ ها

دیوارکوب ها همیشه احساس مدرن و نیمه قرنی را همانطور که در این طراحی از هالی ویدنبام به نام “اتاق شیردهی قدیمی” دیده می شود، منتقل می کنند. این قطعات گنبدی شکل برنجی کودکانه نیستند –که البته چیز خوبی است. خریداری اثاثیه و دکوراسیونی که لازم نباشد یکی دو سال بعد متناسب با سن کودک تعویض شوند، خود سرمایه گذاری خوبی است.

آباژور ایستاده خمیده

طراح داخلی مالی بی، خانه مدرن الهام گرفته از نیمه قرنش را با استفاده از آباژوری ایستاده از جنس برنج که تا سقف رفته و خم شده است، به مرحله ای بالاتر برده است. این عنصر در شب نور کافی برای مطالعه فراهم کرده و در عین حال به بقیه نقاط اتاق نوری آرامش بخش می پراکند.

اثایه نیمه قرنی به رنگ قهوه ای روشن

شاید اثاثیه نیم قرن رنگارنگ باشند، اما اغلب تکه های وسایل کلاسیک به رنگ قهوه ای هستند (به چوب و چرم فکر کنید) و تزئیناتی مشکی یا طلایی متضاد دارند. این اتاق نشیمن طراحی شده توسط هونلی بسیار خیر کننده است. آباژورهای رومیزی سفید که با کل فضا هماهنگی دارند، طبق مد بوده و از تیرگی اجزای سیاه رنگ می کاهند.

آباژور رومیزی مدرن نیم قرن

اتاق خواب شما باید برایتان مکانی دنج و پناهگاهی گریزناپذیر باشد. به همین دلیل است که انتخاب لامپ رومیزی مناسب برای زمان مطالعه ضروری است. به لامپ رومیزی این طراحی از استودیو موجی که بهشت آسوده نام دارد توجه کنید. این یکی از عناصر مدرن نیمه قرن است که به عنوان چراغ خوابی شیک کارکرد دارد.

یک عنصر نورپردازی اعجاب انگیز

لوسترهای فانتزی فقط مختص فضاهای اصلی خانه نیستند. این اتاق خواب راحت الهام گرفته از سبک اسکاندیناویایی که توسط شرکت مارتا اوهارا ارائه شده، یک لوستر اسپوتنیک از جنس برنج و نیکل را به نمایش می گذارد. این لوستر به این فضای پر از آرامش خواب آور، کمی شیطنت می بخشد.

نوآوری در لوستر اسپوتنیک

ما شیفته ایده هایی هستیم که در اشیاء کلاسیک نوعی تغییر ایجاد می کنند، مثل همین تغییر جالب که در لوستر اسپوتنیک ایجاد شده است. بث از طرف شرکت طراحی داخلی  لاکی و کامپنی این چراغ تزئینی متحیرکننده را برای سرویس بهداشتی جدید خود برگزیده است. این عنصر متضاد باعث بوجود آمدن تعادل بین دو آینه می شود. ما فضاهایی که در آنها فلزات با هم ترکیب شده اند را دوست داریم. به این دقت کنید که سینک و کشوها چه دستگیره های نیکلی براق، و آینه ها و دیوارکوب چه روکش برنجی صیقل داده تجملی ای دارند.

دکوراسیون دوتایی به فضا تقارن و تعادل می بخشد

خیلی سخت می شود دکوراسیونی که اجزا در آن به هم شبیه باشند را اجرا کرد، مگر آنکه صحبت از اشیاء کلاسیکی مثل یک جفت آباژور رومیزی نیم قرنی باشد. آنها به این فضای اداری طراحی شده توسط انجلا بلت، تقارن و تعادل آورده اند.

نوربخشی به فضا با الهام از دوران معاصر

این لامپ های آویز آبی مثال دیگری از دکوراسیون مدرنیستی تحت تاثیر دوران معاصر هستند. در این آشپزخانه که توسط هومپولیش طراحی شده، لامپ ها این اتاق سفید را با مشتی از رنگ آبی زیبا تر کرده اند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Shopping Basket