نکات جادویی خانه داری

۱٫ رفع لکه هاي شمع از فرش :
اگر تکه شمع داغي روي فرش افتاده ، يک برگ کاغذ خشک کن يا کاغذ قهوه اي برداريد و روي سطح سوخته يا شمع بگذاريد . اتو را داغ کنيد . و روي محل مورد نظر قرار دهيد تا شمع جذب کاغذ شود .

 

۲٫ شستشوي گل مصنوعي :
براي نظافت گلهاي مصنوعي از آب نيمه گرم همراه با مخلوطي از مايع ظرفشويي استفاده کنيد . و گلها را داخل اين محلول درست شده قرار دهيد و سپس با گذشت چند دقيقه ، با اب نيمه گرم ، شست و شوي دهيد .

 

۳٫ باران و شوره کفش :
اگر نشاسته اي از سفيدي يا شوره هايي روي کفش خود ديديد ، مخلوط آب و سرکه که يکي از نتيجه بخش ترين محلولهاي شيميايي دست ساز است را آماده کنيد و روي کفش بماليد . خواهيد ديد که هيچ اثري از شوره باقي نخواهد ماند

 

۴٫ نکته هايي بر تزئين منزل به سبک مدرن :
مدرنيسم سبکي است که بيشتر به شييوه تفکر ارتباط دارد تا منزل ارايي . اما سبکي نيز به نام مدرنيسم در طراحي منزل به وجود آمده که طراحي ساده را توصيه مي کند . هر وسيله بنا به کاربرد خود در خانه قرار داده مي شود و وسايل زائد در اين سبک جايي ندارد .

جدا کننده متن

۵٫ ديوارها :
تا حد امکان بايد گچکاريها را محو کرد . به همين منظور بايد رنگ گچبري ديوار را به رنگ سفيد درآوريم تا مشخص نباشد . از کاغذ ديواري نبايد در سبک مدرن استفاده شود ، براي تنوع مي توانيد به يکي از ديوارها اينه نصب کنيد .

 

۶٫ پنجره ها :
براي داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه ، پنجره ها حتي الامکان بايد ساده باشند . و پرده اي که به آنها نصب مي شود ، از جنس کتان ابريشمي يا حتي از کرکره هاي بسيار ظريف سفيد رنگ باشد . در سبک مدرن ، نور نقش مهمي ايفا مي کند ، به همين منظور با سفيد کردن ديوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر مي رسد .

 

۷٫ کف :
کف خانه حتي الامکان بايد يکپارچه و بدون درز باشد . مي توانيد يا فرش بزرگ پهن کنيد . که کف را يکپارچه بپوشاند يا اينکه کف را سنگ کنيد و يک قاليچه ساده روي آن پهن کنيد .

 

۸٫ اسباب خانه :
در سبک مدرن مسلماً بايد از جنس چرم و چوب بباشند و نبايد از مبلهاي بزرگ راحتي در خانه استفاده کرد . تعداد گياهاني که در خانه قرار داده مي شوند ، نبايد از يک يا دو عدد بيشتر شود . بلکه بايد از گياهان با طراوت استفاده شود . در سبک مدرن وسايل تزئيني بسيار کم در خانه به کار مي روند و مي توانند شامل نقاشيهاي مدرن يا مجموعه هاي ظريف باشند .

۹٫ طريقه تميز کردن گلدان
براي تميز کردن گلداني که خاک آن را خالي کرده ايد ، ولي هنوز جرم دارد، لازمست آن را ابتدا با آب سرد بشوييد و سپس محلول غليظي از سرکه ونمک را داخل گلدان بريزيد و مدتي صبر کنيد ، تا اينکه جرم ها از ديواره گلدان جدا شود.

جدا کننده متن

۱۰٫ طريقه تميز کردن ظروف چيني
اگر مي خواهيد ظروف چيني شما تميز و براق شود ، آنها را داخل ديگي که پر از آب سرد و پودر لباسشويي است ، قرار دهيد و زير ديگ را روشن کنيد تا آب به جوش آيد . و چند دقيقه اي به همان حالت بجوشد.

 

۱۱٫ لکه هاي کهنه
لکه هايي را که از مدتها پيش بر روي روميزي و يا لباس باقي مانده اند را با محلول زير پاک کنيد : دو تا قاشق غذا خوري پودر لباسشويي ، سه قاشق غذا خوري سرکه و يک ليتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشوييد .

 

۱۲٫ لکه قير :
براي از بين لکه قير روي پارچه ، از بنزين و کره مي توان استفاده کرد .

 

۱۳٫ لکه ناشي از زنگ زدگي :
اثر زنگ فلزات ، به خصوص رگه هاي فلزي بر روي لباس را مي توان با ليمو ترش از بين برد . ليمو ترش را از وسط به دونيم کنيد و آن را روي لکه مورد نظر فشار دهيد ، و آب آن روي لک زدگي بريزد . سپس يک لايه نمک روي آن ريخته و لباس را در مقابل آفتاب آويزان کنيد .

 

۱۴٫ چرا مربا کپک مي زند ؟
يکي از دلايل کپک زدن مربا آنست که کاملاً پخته نشده است . اگر مرباي شما کپک زده يک لايه از روي آن را با قاشق برداريد . و بقيه مربارا دوباره بپزيد . هنگام تهيه مربا ، از قاشق چوبي استفاده کنيد .

 

۱۵٫ يخچال را کجا بگذاريم؟
هرگز يخچال را در نزديکي اجاق گاز يا آبگرمکن قرار ندهيد ، زيرا حرارت ناشي از پخت و پز اجاق گاز ، باعث کاهش عمر دستگاه مي شود . محل استقرار يخچال بايد بين ۱۵ تا ۲۰ سانتي متر از ديوار فاصله داشته باشد .

 
 

۱۶٫ راه مناسب براي باز کردن يخ مواد منجمد شده
براي آب کردن يخ خوراکي منجمد شده ، آنها را در يخچال بگذاريد . اين کار علاوه بر اينکه باعث مي شود مواد غذايي با سرعت کمتري از حالت انجماد خارج شوند، در انرژي مصرفي توسط يخچال نيز صرفه جويي خواهد کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of