همه چیز در مورد پارافین تراپی

پارافین تراپی یا پارافین درمانی پوست یه روش جدید برای جوانسازی پوست که به دلیل فرآیندهایی که در اثر گرما و حرارت ایجاد میشه باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شده و روند پیری رو به تعویق میندازه! استفاده از این روش برای پوست صورت علاوه بر جوانسازی پوست صورت، باعث از بین رفتن تیرگی های پوست میشه و همچنین شفافیت و لطافت بسیار خوبی رو هم برای پوست صورت ایجاد می کنه. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی و زیبایی بهتره که این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید!

پارافین تراپی صورت یک کار تخصصی است و نیاز به مهات زیادی داره و بهتره برای انجام این روش به متخصصین مراجعه کنید. در این روش از پارافین گرم بر روی پوست استفاده میشه و با تاثیر حرارت بر روی لایه های زیری پوست، کلاژن سازی در پوست تحریک و فعال میشه. علاوه بر این حرارت پارافین بهداشتی روی پوست باعث باز شدن منافذ پوستی میشه و کمک می کنه تا پوست تنفس عمیق تری داشته باشه! به همین دلیله که به پارافین تراپی، لایه برداری عمیق از پوست هم گفته میشه. این لایه برداری عمیق از پوست کمک می کنه تا تیرگی هایی که روی پوست ایجاد شده محو و کمرنگ بشن و با افزایش خون رسانی به پوست شفافیت، نرمی و لطافت خوبی برای پوست صورت ایجاد میشه. 

مواد و وسایل پارافین تراپی

برای پارافین تراپی صورت به دستگاه گرم کننده پارافین، پارافین بهداشتی مخصوص صورت، کاور مخصوص پوست صورت برای پارافین تراپی، قلم پهن و مخصوص این کار و کرم مرطوب کننده و روغن ماساژ صورت نیاز است.

مراحل پارافین تراپی صورت

ابتدا فرد کارشناس و متخصص پارافین تراپی نوع پوست از نطر جنس و حساسیت را تشخیص می دهد و متناسب با آن پارافین بهداشتی را تا درجه حرارت معینی گرم می کند. پارافین تراپی باید با استفاده از یک لایه محافظ روی صورت انجام شود تا باعث سوختگی پوست صورت نشود. قبل از انجام پارافین تراپی ابتدا پوست صورت را با کرم های مخصوص و رطوبت زا ماساژ می دهند تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود. مراحل انجام پارافین تراپی پوست به ترتیب زیر است:

۱٫ ابتدا پوست صورت رو با استفاده از صابون آنتی باکتریال از مواد آرایشی، آلودگی ها و گرد و غبار تمیز و ضدعفونی می کنند و بعد با استفاده از کرم مرطوب کننده تمام قسمت های پوست صورت و گردن رو مرطوب می کنندو به مدت ۲ تا ۳ دقیقه پوست رو با این کرم ماساژ میدن.

۲٫ برای اینکه پوست در اثر استفاده از پارافین گرم دچار سوختگی و حرارت نشه تمام قسمت های پوست رو با یه لایه محافظتی که یه نوع پارچه نازک با بافت درشت هست، پوشش میدن! این پارچه چشم ها، بینی و دهان رو پوشش نمیده و توصیه میشه در طول پارافین تراپی چشم هاتون رو ببنیدید و صحبت هم نکنید!

در این مرحله پارفین بهداشتی گرم شده رو بعد از تست حرارت با استفاده از یه قلم پهن و مخصوص روی پوست قرار میدن و تمام قسمت های پوست که با لایه محافظتی پوشش داده شده به پارافین آغشته میشه. در این مرحله به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پارافین روی پوست میمونه تا حرارت پارافین به پوست منتقل بشه و تاثیراتش رو روی پوست بزاره.

۳٫ در مرحله آخر بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده لایه محافظتی و پارافین روی آن، به آرامی از روی پوست برداشته میشه و بعد پوست صورت رو با یه روغن طبیعی و گیاهی که حساسیتی هم برای پوست ایجاد نمی کنه ماساژ میدن تا رطوبت و چربی در پوست بازسازی بشه.

پارافین تراپی در خانه بدون دستگاه

پارافین تراپی یا پارفین درمانی را می توانید در خانه نیز انجام دهید اما باید به توصیه های مهمی در این زمینه توجه داشته باشید تا هیچگونه آسیبی برای پوستتان ایجاد نشود. بهتر است پارافین تراپی برای پوست دست و پا یا سایر قسمت های بدن را در خانه انجام دهید و برای پارافین تراپی پوست صورت به مراکز تخصصی مراجعه کنید

پارافین تراپی در خانه بدون دستگاه

برای پارافین تراپی در خانه باید ابتدا مقدار کافی از پارافین بهداشتی را تهیه کنید و آن را درون دستگاه گرم کننده پارافین یا وکس یا درون ظرف مناسب و روی اجاق گاز گرم کنید. بهتر است درجه حرارت پارافین برای استفاده بر روی دست و پا به ۵۰ درجه برسد. 

قبل از پارافین تراپی لازم است پوست دست یا پاهای خود را به طور کامل شست و شو داده و خشک کنید. پوست خود را به خوبی با لوسیون مرطوب کنید. این کار کمک می کند تا پارافین به راحتی از روی پوست جدا شود. 

اکنون دست، پا و یا هر قسمت از بدن خود را که تمایل دارید به پارافین گرم شده آغشته نمایید. کمی صبر کنید تا پارافین خود را بگیرد و سپس لایه دوباره این کار را انجام دهید تا لایه نازیکی از پارافین روی پوست قرار بگیرد. بهتر است این کار را چندین بار تکرار کنید تا لایه ضخیمی از پارافین روی پوست جمع شود. در این مرحله باید پوست خود را ابتدا با یک لایه پلاستیکی و سپس با یک حوله پوشش دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت پوشش حوله ای و پلاستیکی را از روی دست بردارید و سپس پارافین سرد شده را از روی پوست جدا کنید. پارافین تراپی علاوه بر نرمی و شادابی پوست باعث بهبود دردهای مفصلی، آرتروز، درد زانو و بهبود برخی دردهای مزمن نیز می شود.

پارافین تراپی زانو

این روش برای افرادی که از دردهای آرتروزی و به ویژه درد زانو رنج می برند بسیار مناسب بوده و تاثیر زیادی در بهبود در زانو دارد. پارافین تراپی برای زانو را همانطور که در بالا توضیح دادیم انجام دهید و این درد آزار دهنده را تا حد زیادی کاهش دهید.

جهت ثبت درخواست می توانید از خدمات آرایش و پیرایش اپلیکیشن شیراز سرویس استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of