پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا از انواع جدید و پر طرفدار پرده‌های تزئینی است که نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند.

مختصری درباره پرده زبرا

پرده زبرا یا دبل رول از انواع جدید و پرطرفدار پرده‌های تزئینی است. در طراحی این پرده‌ها، از نوارهای موازی با دو رنگ مختلف استفاده می‌شود. جنس پرده از پارچه و تور است و مونتاژ آن به شکلی است که این نوارهای توری و پارچه‌ای به صورت دوبل روی هم قرار می‌گیرند. به این ترتیب امکان ایجاد سایه روشن وجود خواهد داشت. از پرده‌های زبرا در آشپزخانه و پنجره‌های نورگیر خانه می‌توانید استفاده کنید. به کمک همین نوارها، میزان نور ورودی را از ده تا پنجاه درصد می‌توان تنظیم کرد.

تنوع بالای رنگی، امکان انتخاب از میان طرح‌ها و مدل‌های مختلف، سهولت نصب و استفاده و همچنین زیبایی منحصر به فرد پرده زبرا، آن را تبدیل به یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بازار پرده‌فروشان کرده است. شستشوی فصلی یا سالیانه پرده را هم می‌توانید به یک کارخانه معتبر پرده‌شویی بسپارید تا مانند روز اول تمیز و درخشان شود.

ویژگی‌های پرده زبرا

از مهم‌ترین ویژگی‌های پرده زبرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده زبرا، دوام و طول عمر بالایی دارد.
  • نصب آن به سادگی انجام می‌شود.
  • استفاده کردن از آن راحت است.
  • کارآیی بالایی دارد و نمای خاصی به خانه می‌بخشد.
  • امکان نصب پرده زبرا به‌صورت برقی و کنترل با ریموت هم وجود دارد.
  • با رول کردن پرده، می‌توانید میزان نور ورودی به خانه را تنظیم کنید.
  • در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در دسترس است.
  • به آسانی می‌توانید طرح و رنگ پرده را با چیدمان خانه تطبیق دهید.
  • شستشو و نگهداری پرده زبرا آسان است.

انواع پرده زبرا

پرده زبرا ساده

این نوع پرده طراحی ساده‌ای دارد و برای استفاده در آشپزخانه، اتاق خواب و سالن پذیرایی بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک چیدمان ساده و مینیمال هستید، پرده زبرا ساده انتخاب بسیار خوبی‌ست.

پرده زبرا ترکیبی

ترکیبی زیبا از پارچه‌های زبرا ساده، طرح‌دار و پلیسه در این مدل وجود دارد. معمولا برای تزئینات پرده سالن پذیرایی، اتاق‌های اداری و هتل‌ها از پرده زبرا ترکیبی استفاده می‌شود.

پرده زبرا طرح‌دار

همان‌طور که از نامش پیداست، این نوع پرده زبرا را می‌توان در طرح‌های مختلف سفارش داد. طرح رومن، طرح چوب، طرح گلدار، طرح مخمل ترنج و… تنها گوشه‌ای از طرح‌های موجود از این پرده در بازار است.

پرده زبرا پلیسه

پلیسه جلوه‌ای کلاسیک و خاص به پرده می‌بخشد. اگر طرفدار چیدمان کلاسیک هستید، پرده پارچه‌ای زبرا پلیسه را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع پرده هم در طرح‌های مختلف مانند پلیسه رنگی، طرح‌دار، گلدار، زردار و ساده موجود است.

پرده زبرا سیلوئت

سیلوئت به معنای ضد نور است. مونتاژ ویژه این پرده به گونه‌ای است که دو لایه مخصوص برای نور روز و نور شب دارد. درواقع می‌توان با تغییر زاویه قرارگیری لایه‌ها (لایه مات برای روز و لایه طرح‌دار برای شب) از حالت‌های مختلف آن برای ساعات مختلف شبانه‌روز استفاده کرد.

پرده زبرا کودک

به دلیل داشتن طرح‌های شاد و لطیف از این پرده‌ها، به عنوان پرده زبرا مخصوص اتاق کودک یاد می‌شود. در واقع تفاوت عمده این نوع پرده در طراحی آن متناسب با اتاق کودک است.

شستشو و نگهداری پرده زبرا

شستشوی هفتگی پرده

با یک گردگیری عمومی در آخرهفته، گرد و غبار را از روی پرده بزدایید.

شستشوی فصلی پرده

به کمک بخارشوی یا شامپو فرش می‌توانید به آهستگی و دقت پرده را تمیز کنید.

شستشوی سالیانه پرده

برای شستشوی پرده زبرا در خانه باید از مواد شوینده مخصوص (بدون آنزیم و بدون خاصیت اسیدی) استفاده شود. همچنین بعد از شستشو و آبکشی برای نصب مجدد پرده باید صبر کنید تا کاملا خشک شود. به دلیل سخت بودن فرایند شستشوی پرده در خانه، توصیه می‌کنیم شستشوی پرده زبرا زیرنظر کارخانه‌های پرده‌شویی انجام شود. یک سرویس خوب و معتبر پرده‌شویی ظاهری نو و تمیز به پرده‌های شما خواهد بخشید و خیال شما را از هر جهت آسوده خواهد کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of