چرا آب پکیج سرد می شود؟

سوالات متداول در خصوص گرم نشدن پکیج:

۱)گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور به چه دلیل رخ می‌دهد؟

۲)گرم نشدن آب پکیج بوتان به چه دلیل رخ می‌دهد؟

۳)گرم نشدن آب پکیج ایساتیس به چه دلیل رخ می‌دهد؟

دلایل گرم نشدن آب پکیج و دلایل سرد شدن آب پکیج:

گرم نشدن آب پکیج و خرابی فلوسویچ

حتما مشاهده کرده اید که در اکثر پکیج ها آب گرم مصرفی را که باز می‌کنید؛ یک نشانگر شروع به چشمک زدن خواهد کرد و یا در برخی دیگر از مدل ها، یک علامت شبیه به شیر آب در صفحه نمایشگر چشمک می‌زند. اگر مشاهده کردید که این نشانگر به‌درستی عمل نمی‌کند، احتمالا گرم نشدن آب پکیج می‌تواند به دلیل خرابی فلوسویچ یا فلومتر باشد.

کارکرد اصلی فلوسویچ یا فلومتر برای تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی پکیچ است. اگر علت گرم نشدن آب پکیج به دلیل خرابی این قطعه باشد برای تشخیص آن یک روش وجود دارد؛ آن هم اینکه سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. اگر پکیج روشن شد، پس یعنی اینکه فلوسویچ خراب است. البته توصیه می‌کنیم اگر تجربه و مهارت کافی ندارید اینکار را به یک تکنسین حرفه ای شیراز سرویس بسپارید.

گرم نشدن آب پکیج و خرابی سنسور دما NTC

ابتدا کمی در مورد سنسور دما یا NTC و نحوه کارکرد آن برایتان توضیح می‌دهیم. همانطور که گفته شد زمانی که آب را باز می‌کنیم؛ قطعه ای به‌نام فلوسویچ، باز شدن آب را تشخیص می‌دهد و در صورتی که دمای آب کمتر از میزان تنطیم شده بر روی برد پکیج باشد؛ پکیج بلافاصله بعد از آن روشن خواهد شد.

وظیفه قطعه NTC یا همان سنسور دما، تشخیص دمای آب است. از طرفی اگر سنسور دما خراب شده باشد و به‌درستی کار نکند، دمای اشتباه به برد پکیج ارسال خواهد شد و سیستم پکیج به اشتباهی فکر می‌کند که آب سرد است و همین می‌تواند یکی از علت های گرم نشدن آب پکیج بشمارد رود.

معمولا تعمیرکاران برای چک کردن سالم بودن سنسور دما یک روش زیر را امتحان می‌کنند. ابتدا پکیج را خاموش کرده؛ دو سر یک اهم متر را به دو سر سنسور دمای پکیج وصل می‌کنند و سپس از طریق شعله غیر مستقیم دمای NTC را افزایش می‌دهند. مقاوت در دمای ۲۵ درجه باید حدود ۱۰ کیلو اهم باشد. با افزایش دما این مقدار اهم باید کاهش یابد. همچنین اگر مشاهده کردید که روی یک اهم خاص گیر کرده باشد و یا اهم صفر را نشان می‌دهد، یعنی سنسور دما معیوب است. اگر تشخیص به خرابی سنسور دما باشد راه حل برطرف کردن گرم نشدن آب پکیج تعویض این قطعه است.

گرم نشدن آب پکیج و خرابی شیر سه طرفه موتوری

ابتدا توجه داشته باشید که پکیج تک مبدل، شیر سه طرفه موتوری ندارد. معمولا در پکیج دو مبدل، اگر شیر سه طرفه گیر معیوب باشد و به درستی باز و بسته نشود، حتی اگر مشعل هم شعله بگیرد، به دلیل اینکه آب گرم وارد مبدل ثانویه نمی‌شود، آب پکیج گرم نخواهد شد و همین می‌تواند علت سرد شدن آب پکیج باشد.

برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه موتوری، یک راه حل وجود دارد. قبل از شروع حتما از برق ۲۲۰ ولت AC شیر سه طرفه موتوری اظمینان حاصل کنید. برای شروع پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید، سپس محرک شیر موتوری را باز کرده و آب گرم را باز کنید.مطمئن شوید که زبانه های آن به‌درستی حرکت می‌کنند. در صورت نیاز آن را باز کرده و شستشو دهید تا رسوبات آن برطرف شود.

با توجه به اینکه شیر سه طرفه موتوری، درون آب داغ مدار گرمایش قرار دارد. نوع پلاستیکی آن با وجود اینکه استحکامکمتری دارد؛ اما به دلیل رسوی پذیری کمتر آن از نوع برنجی بهتراست.

گرم نشدن آب پکیج و خرابی سوپاپ بای پاس

اگر وظیفه سوپاپ بای پاس را بدانید به راحتی میتوانید به عیب یابی آن بپردازید. این قطعه در شرایط خاص کاربرد دارد. برای زمان های که مسیر گرمایش با افت فشار زیاد مواجه می‌شود و یا بطور کلی مسدود می شود، برای اینکه به پمپ پکیج فشار زیادی وارد نشود، سوپاپ بای پس در مدار تعبیه شده تا مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به هم متصل کند و روند گردش آب راحت‌تر انجام شود.

اما چطور خرابی سوپاپ بای پاس می‌تواند موجب گرم نشدن آب پکیج شود؟ زمانی که سوپاپ بای پاس، حالت خود را از دست داده و باز بماند، همواره مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان چرخش کرده و همین امر موجب می‌شود که آبگرم مصرفی دمای مطلوبی نداشته باشد و باعث سرد شدن آب پکیج شود.

راه حل چیست؟ شما می‌توانید سوپاپ بای پاس را باز کرده و لوله مسی که درون قرار دارد را تمیز کرده و یا تعویض نمایید. توجه داشته باشید که در بیشتر مدل های پکیج دو مبدل، به جای مسیر بای پاس از مبدل ثانویه پکیج استفاده می‌شود.

۵ علت مهم گرم نشدن آب پکیج

موارد گفته شده در بالا همه از علل اصلی گرم نشدن آب پکیج هستند، اما این مشکل علل دیگری نظیر موارد زیر نیز می‌تواند داشته باشد:

  1. یکی از علل ساده ای که ممکن است نادیده گرفته شود و بسیار در سرد شدن آب پکیج نیز موثر باشد، طولانی بودن مسیر لوله کشی ها پکیج است. به دلیل اتلاف حرارتی زیاد در طول مسیر دمای آب کاهش می‌یابد.
  2. یکی ازعلل زیرساختی گرم نشدن آب پکیج، پدیده ای است به‌نام کوپل بودن مدار آبگرم و آب سرد ساختمان، که به این معنا است که مسیر آب سرد ساختمان به مسیر آب گرم راه پیدا کرده است. در اینگونه موارد حتما باید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.
  3. بالا بودن دبی آب سرد ورودی پکیچ، که در این صورت دمای آب سرد به اندازه کافی بالا نمی رود و از علل مهم گرم نشدن آب پکیج است.
  4. پایین بودن بیش از اندازه دمای آب سرد ورودی، نیز یکی دیگر از علل سرد شدن آب پکیج است.
  5. پایین بودن فشار گاز و موارد دیگری نظیر، کم بودن ارتفاع شعله مشعل و کوچک بودن قطر لوله گاز همگی می‌تواند از علل سرد شدن آب پکیج بشمار روند.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

قبل از بررسی و رفع مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج حتما توضیحات گفته شده در بالا را مطالعه کنید. در صورتی که مشکلات حل نشد نکات زیر در مورد علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور بسیار برایتان کمک کننده خواهد بود.

در اغلب موارد اولین موردی که برای گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور باید بررسی کنید، رسوب گرفتن مبدل پکیج ایران رادیاتور است که نشانه آن چشمک زدن چراغ ۷۰ می‌باشد. همین مورد می‌تواند دلیل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتورباشد. البته توجه داشته باشید که باید هر دو سال یکبار رسوب زدایی را باید انجام دهید.

چشمک زدن چراغ های ۴۰ و ۷۰:

معمولا در این حالت نشانگر فشار به روی صفر می‌آید که ممکن است به‌دلیل کمبود فشار و یا باز بودن پیچ فشار آب باشد. برای حل این مشکل، فقط کافیست شیر آبی رنگ زیر رادیاتور را باز کرده تا صدای خارج شدن هوا را بشنوید. به محض اینکه فشار کمی از عدد ۱ بیشتر شد، باید شیر را ببندید.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

برای بررسی علت گرم نشدن پکیج بوتان و بطور خاص علت گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما اول تمام نکات گفته شده در بالا را بخوانید سپس عوامل زیر را بررسی کنید.

  1. اولین نکته مربوط به علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان، ممکن است ناشی از فشار پایین گاز باشد که در این صورت پکیچ توانایی ایجاد گرمای بیش از اندازه را ندارد و نمی‌تواند آب را داغ کند.
  2. رسوب گرفتن لوله ها و مبدل حرارتی می‌تواند از علل تاثیر گذار در علت گرم نشدن پکیج بوتان باشد. البته توجه کنید که به دلیل جمع شدن کربن در داخل مبدل بهتر است بطور سالیانه پکیج بوتان سرویس شود.
  3. خرابی حسگرها و کنترل کننده ها نیز ممکن است از علل گرم نشدن آب پکیج باشد.
  4. علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان ممکن است، ناشی از تنظیم اشتباه دمای پکیج باشد.
  5. کوچک بودن قطر لوله گاز این مشکل است که مکن است زیاد به‌چشم نیاید اما توجه داشته باشید که قطر لوله ورودی گاز باید کاملا دقیق تعیین شده باشد.

اگر تخصص و تجربه لازم را ندارید، از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. سایت “خدمت از ما” به شما برای پیدا کردن بهترین و مقرون به‌صرفه ترین متخصص ها کمک می‌کند؛ فقط کافیست که اولین درخواست خود را ثبت کنید.

نکته آخر:

اگر تخصص و تجربه لازم را ندارید، از متخصصین حرفه ای شیراز سرویس کمک بگیرید. اپلیکیشن “شیراز سرویس” به شما برای پیدا کردن بهترین و مقرون به‌صرفه ترین متخصص ها کمک می‌کند؛ فقط کافیست که اولین درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of