چند اشتباه درمورد سرویس کولر گازی

چند اشتباه درمورد سرویس کولر گازی

 فیلتر هوا را تعویض نمی کنید

هر  کولر گازی دارای یک فیلتر هواست که لازم است هر چند ماه یک بار تعویض شود. بسیاری از مردم با این تصور که بدون هزینه اضافه برای فیلتر جدید، کولر گازی آنها به خوبی به عملکرد خود ادامه خواهد داد، این مورد را از قلم می‌اندازند. در حالیکه این نظریه ممکن است برای مدتی درست باشد، اگر شما فیلتر هوا را به طور منظم تعویض کنید، کولر گازی شما به مراتب دوام بیشتری خواهد داشت. فیلتر هوا طراحی شده تا، نه تنها از ورود گرد و غبار و خاک شناور در هوا کولر گازی جلوگیری کند، بلکه مانع ورود آن به منزل شما نیز بشود. هنگامیکه به طور معمول فیلتر را تعویض کنید، خانه شما بی گرد و خاک تر و دوام کولر گازی شما بیشتر خواهد بود.

دستگاهی با سایز اشتباه دارید

افرادی که کولر گازی تهیه می کنند ممکن است تصور کنند که دستگاهی بزرگتر و صنعتی تر منزلشان را بسیار سریع تر و به روشی موثر تر خنک خواهد کرد. با اینکه دستگاه بزرگتر قدرت بیشتری دارد، ولی نکته مهم این است که شما دستگاهی را بخرید که برای سایز منزل شما طراحی شده است. اگر کولر گازی خیلی بزرگ باشد، مدام به سرعت آغاز به کار می کند، خانه را خنک می کند و فورا خاموش می شود که منجر به سریع سوختن آن خواهد شد. دستگاه کوچک نیز به شیوه ای مشابه، سخت کار خواهد کرد و خواهد سوخت. پس سایز خانه مشخص شده برای دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید را چک کنید.

از ترموستات اشتباه استفاده می کنید

ممکن است متعجبانه فکر کنید که چطور می شود از ترموستات اشتباه استفاده کرد؟ مگر نه اینکه فقط باید آن را روی دمای مورد نظرم تنظیم کنم و اجازه دهم کولر گازی کار کند؟ حقیقت ماجرا این ست که ترموستات وسیله ای است برای کمک به کولر گازی، تا انرژی را حفظ کند و عمر بیشتر ی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که ترموستات را روی دمایی که می خواهید منزلتان داشته باشد تنظیم کنید، به طور مثال ۲۵ درجه سانتیگراد. با این تصور که کولر گازی در این حالت منزل شما را سریع تر به ۲۵ درجه میرساند ، ترموستات را روی ۲۱ درجه تنظیم نکنید. در این حالت شما فشار بیشتری به دستگاه خود وارد می کنید و دستگاه شما با سرعت از ۲۵ درجه می گذرد که موجب هدر رفتن نیرو می شود و فشاری غیر ضروری به کولر گازی شما وارد می شود.

از  کولر گازی بیش از حد استفاده می کنید

کولر گازی طراحی شده تا تمام وقت کار کند و منزل را خنک نگاه دارد ، این طور نیست؟ اشتباه است. بله، این دستگاه طراحی شده تا منزل شما را خنک نگاه دارد- ولی نه تمام اوقات. هیچ قطعه مکانیکی ای جهت کار بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته ساخته نشده. به این منظور که کولر گازی خود را، در بهترین وضعیت نگاه دارید، گهگاهی به آن استراحت دهید. اواخر شب که هوای بیرون خنک است دستگاه خود را خاموش کنید و پنجره ها را باز کنید. به طور منظم در زمانهایی که خارج از منزل هستید یا هنگام شب ترموستات را روی دمای بالاتر تنظیم کنید. اجازه ندهید دستگاه شما هر روز، تمام روز را با نهایت قدرت کار کند زیرا در این صورت به زودی خواهد سوخت. از ترموستات به نفع خود استفاده کنید.

در مقابل ، ایده خوبی هم نیست که کولر گازی خود را برای زمانی طولانی خاموش رها کنید، زیرا ممکن است رطوبت درون دستگاه افزایش یابد و به آن صدمه بزند.

محل قرار گیری کولر گازی مناسب نیست

کولر گازی‌ها بزرگ هستند و منظره زیبایی را در مقابل چشم ایجاد نمیکنند. با این حال محل قرار گیری دستگاه شما نکته ای اساسی در طول عمر آن است  و میدانیم که کولر گازی ها ارزان نیستند. اکثر نصاب ها پیشنهاد می کنند دستگاه در ضلع شمالی یا جنوبی منزل نصب شود تا به هنگام صبح و عصر در معرض نور مستقسم آفتاب نباشد.

به طور منظم  سرویس کولر گازی را انجام نمی‌دهید

با این حال که سرویس کولر گازی به طور منظم هزینه بر است، ولی ایده ی خوبی است. یک تکنیسین می تواند اطمینان حاصل کند که فیلترها سر جای خود قرار دارند و دستگاه به طرز مناسب کار می کند و قطعه ای نیاز به تعویض ندارد. حواستان باشد تا به محض شنیدن صداهای تقه مانند از دستگاه تان یا دریچه هایش با یک تکنیسین شهر سرویس تماس بگیرید تا از خرابی های بیشتر جلوگیری کنید.

پشتیبانی آنلاین: ۰۹۰۳۲۲۲۶۹۱۰

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of