چه مبل هایی برای خانه شما مناسب است؟

مبلمان: مبلمان از آن دسته وسایلی در خانه است که توجه مهمانان را سریعا به خود جلب می‌کند. مبلمانی که انتخاب می‌کنید نشان‌دهنده شخصیت، سلیقه، و حتی ارزش‌های شماست. در این مطلب گرایش‌های اصلی در مبلمان در سال ۲۰۱۴ را به شما معرفی می‌کنیم.
 
 مبلمان فضاهای بیرونی در داخل خانه
صندلی‌ها و مبل‌های موجود در ایوان خانه خود را درست در اتاق نشیمن قرار دهید. شوخی نمی‌کنم این یکی از گرایش‌های جدید در انتخاب مبلمان است. سعی کنید از این مبلمان به گونه‌ای استفاده کنید که کسی خیال نکند که عقلتان را از دست داده‌اید و یا فقط برای مدت محدودی از آن‌ها می‌خواهید استفاده کنید. فلز، شیشه‌، چوب طبیعی، و چوب ترکه‌ای انتخاب‌های پرطرف‌دار هستند.
ما شاهد استفاده زیادی از مبلمان مخصوص فضاهای بیرونی در درون خانه در طراحی‌ها و نمایشگاه‌ها هستیم، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این گرایش در سال ۲۰۱۴ رشد بیش‌تری خواهد کرد. عکس زیر نمونه جذابی از استفاده از مبلمان چوبی مخصوص فضای بیرونی در اتاق نشیمن است.
زرق و برق
همه ما وجود کمی زرق و برق در خانه را دوست داریم و این همان چیزی است که در چند سال آینده بیش‌تر و بیش‌تر در گرایش‌های موجود در مبلمان وجود خواهد داشت. مبلمانی انتخاب کنید که کمی زرق و برق در خود داشته باشد و اتاق نشیمن شما را برای مهمانان جذاب و دیدنی کند. 
مبلمان سفارشی
فردیت چیز مهمی است و به نظر می‌رسد خیلی از مواقع ما دوست داریم فردیت و هویت‌مان در وسایل خانه‌یمان نمایان باشد. مبلمان سفارشی معمولا گران است اما می‌توان نمونه‌های مناسب‌تر را نیز سفارش داد. مبل سفارشی به این معنی نیست که حتما چیزی که سفارش می‌دهیم گران خواهد بود بلکه به این معنی است که سلیقه شما در در فرایند ساخت آن دخیل است و محصول نهایی چیزی از وجود شما را در خود دارد.
افراد اکنون بیش‌تر و بیش‌تر شخصیت خود را از طریق مبلمان خانه خود بیان می‌کنند. 
چرم متالیک
با استفاده از مبلمانی از چرم متالیک جذابیت و گیرایی خاصی وارد خانه شما خواهد شد. اگرچه می‌توان این کار را از طریق قرار دادن مبلمان در پس‌زمینه‌ای طلایی یا نقره‌ای انجام داد اما استفاده از چرم متالیک این کار را به تنهایی انجام می‌دهد و هر کس به محض ورود به خانه شما توجه‌اش به مبلمان جلب خواهد شد.
اگر خانه شما مانند عکس زیر، کاناپه و دو مبل براق،  طراحی شده باشد زیبایی و صمیمت وارد خانه شما خواهد شد و قطعا تاثیر خوبی هم بر مهمانان خواهد گذاشت. 
میز غذاخوری خودنما
لذت بردن از یک وعده غذایی در کنار خانواده و دوستان بسیار خوب است اما بهتر است با استفاده از یک میز غذاخوری منحصربه‌فرد تاثیر خوبی هم بر روی آن‌ها بگذارید. استفاده از یک میز غذاخوری نامتعارف و خاص گرایشی است که اخیرا در نمایشگاه‌های مبلمان شاهد آن بوده‌ایم.
این میز غذاخوری چوبی برجسته به نظر می‌رسد درست از سالن ضیافت شوالیه‌ها وارد این خانه شده است اما وجود رنگ‌مایه‌های روشن و صندلی‌های سفید رنگ این مجموعه را تبدیل به عنصری مدرن و شیک کرده است که به مهمانان شما اهمیت استفاده از مواد طبیعی را نشان می‌دهد.
 مبلمان دوستدار محیط زیست
جان اف کندی می‌گوید: «حقیقت تلخ زمان ما آسیب‌پذیری سیاره‌مان است.» نوع مبلمانی که انتخاب می‌کنید معمولا نشان‌دهنده میزان اهمیتی است که شما به محیط زندگی‌تان می‌دهید و بیان‌کننده اعتقادات شما در مورد آینده محیط زیست است. 
به همین دلیل هنگام انتخاب مبلمان مورد نظر سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که از مواد قابل بازیافت و یا از منابع مطمئن تهیه شده است تا از این‌که مبلمان شما دوستدار محیط زیست است اطمینان حاصل کنید.
 
جدا کننده متن
مبلمان کوچک
اتاق‌های منظم و فضای باز تم امسال هستند. همان‌طور که می‌دانید با افزایش جمعیت خانه‌ها و آپارتمان‌ها کوچک‌تر می‌شوند و به همین دلیل مبلمان خانه‌ها هم به همان نسبت کوچک‌تر می‌شوند. مبلمان کوچک هم باعث ایجاد فضای باز در خانه و نیز اتاقی منظم می‌شود. به دنبال مبلمان کوچک و در عین حال شیک باشید که مناسب ابعاد خانه شما باشد
مبلمان تکنولوژیکی
گوشی‌های هوشمند به سرعت تبدیل به وسیله‌ای جدایی‌ناپذیر در زندگی ما شده‌اند و مبلمان هم از این روال پیروی می‌کند. از آن‌جایی که استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال ۲۰۱۴ بیش‌تر شده و طرف‌داران زیادی پیدا خواهد کرد مبلمان هم از این گرایش پیروی کرده و به سمت محصولاتی حرکت خواهد کرد که منطبق با نیازهای روز باشد.
اگر به پایه‌های شارژ بی‌سیم که در میزهای کناری پنهان شده‌اند، یا پورت‌های USB موجود در میز غذاخوری، و یا سیم‌های رابط صوتی و تصویری موجود در تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی توجه کنید متوجه این گرایش خواهید شد. این گرایش حتی به سالن‌های استخر نیز وارد شده است.
مبلمان دسته دوم
شاید بهترین راه برای حفظ محیط زیست استفاده از مبلمان دسته دوم باشد. استفاده از مبلمان دسته دوم گرایشی است که هم‌چنان پرطرف‌دار است و شیوه بسیار خوبی برای تضمین این مسئله است که مبلمان در همان سال‌های اولیه عمر خود سر از سایت‌های جمع‌آوری زباله درنمی‌آورد. علاوه‌بر این مسئله معمولا مبلمان قدیمی در مقایسه با مبلمان جدید خوش‌ساخت‌تر و بادوام‌تر هستند.
استفاده از میز و کتاب‌خانه دسته دوم خانه شما را منحصربه‌فرد و یکپارچه می‌سازد و باعث کاهش میزان قطع درختان می‌شود.
مبلمان چین‌دار
همان‌طور که درعکس بالا می‌بینید مبلمان و پرده پشت سر آن چین‌دار است و احتمالا شما هم با من موافق هستید که اگر از این روش به درستی استفاده شود جلوه اتاق خانه ما زیبا و شیک خواهد شد.
 مبلمان چندمنظوره
استفاده از مبلمان چندمنظوره در سال ۲۰۱۴ بسیار بیش‌تر شده است. آیا این مبلمان یک میز پذیرایی، یک قفسه، و یا یک صندلی است؟ جواب هر سه مورد است. این نوع مبلمان با سلیقه همه جور درنمی‌آید اما بسیار مناسب ساختمان‌های مدرن نقلی است و کارایی زیادی در این نوع خانه‌ها دارد.
نوع دیگری از مبلمان چندمنظوره تخت‌خوابی است که تبدیل به میز کار یا صندلی‌هایی می‌شود که در درون خود چند قفسه دارد. این همان مبلمانی است که باید در خانه‌های کوچک به آن توجه شود.
چوب‌های روشن
اگر به عکس‌های مبلمان‌های جدید در مجلات نگاه کرده باشید متوجه محبوبیت مبل‌های چوبی روشن در سال ۲۰۱۴ شده‌اید، بنابراین تعجبی ندارد که این نوع مبل‌ها در بازار مبل حضور چشم‌گیری داشته باشند. استفاده از مبل‌های چوبی روشن که بادوام و باکیفیت هستند (مانند چوب درخت بلوط) جلوه زیبا و قدرتمندی در خانه ایجاد خواهد کرد. نکته مهم در مورد این گرایش این است که استفاده از این مبلمان و ترکیب آن با وسایل دیگر به دلیل داشتن رنگ روشن و زیبا ساده است. 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of