چگونه شیر آبی که چکه می کند را تعمیر کنیم؟

سر و صدای آزاردهنده قطرات آب روی سینک و آبی که هدر میرود، دلایل خوبی برای تعمیر چکه کردن شیر آب است. اما اگر به فکر تعمیر آن نباشید احتمالا دردسر های بیشتری ایجاد خواهد شد. شیر آب مکانیزم چندان پیچیده ای ندارد. خوشبختانه تعمیر چکه کردن شیر آب،  فارغ از مدل و نوع شیر، بسیار ساده و کم هزینه است و با در اختیار داشتن ابزار مناسب میتوانید آن را تعمیر نمایید.

تعمیر شیرآلات در شیراز

ابزار مورد نیاز:

    آچار فرانسه یا سرتخت
    پیچ گوشتی دوسو یا چارسو
    واشر های لاستیکی مناسب

قبل از اینکه از آچار و پیچ گوشتی استفاده کنید بهتر است اطمینان حاصل نمایید که خراب کاری بیشتری ایجاد نمیشود. اول از همه جریان آب ورودی را قطع کنید. معمولا دو شلنگ از زیر سینک به لوله کشی آب سرد و گرم خانه متصل شده اند. هر یک از شلنگ ها به یک فلکه کوچک که شیر پیسوال نام دارد متصل است. با بستن شیر پیسوال جریان آب ورودی قطع خواهد شد.

تعمیر شیرآلات در شیراز

معمولا روی سرپیچ های شیرآلات ساختمان قطعات پلاستیکی وجود دارد که روی پیچ ها را می پوشاند. با کمک لبه پیچ گوشتی میتوانید این قطعات پلاستیکی را جدا نمایید. زیر هر کدام از این قطعات یک پیچ وجود دارد که سرپیچ را به شیر متصل نموده است. با پیچ گوشتی، پیچ ها را باز نموده و به آرامی سرپیچ ها را جدا نمایید. اگر پیچ ها زنگ زده اند و سخت باز میشوند، از کمی روغن ترمز کمک بگیرید و اگر گل پیچ ها خورده شده بود سعی کنید با انبر قفلی پیچ ها را باز نمایید. با برداشتن سرپیچ ها به مغزی شیر دسترسی خواهید داشت.

مهره مغزی را با آچار باز کنید. مغزی شیر مخلوط همان قسمتی است که با آن کار دارید. مغزی را به آرامی بیرون بیاورید. بر اساس نوع شیر، دو مدل مغزی چپ گرد و راست گرد وجود دارد. مغزی را خوب برسی کنید که شکستگی یا خورده شدگی نداشته باشد. اگر چنین مشکلی مشاهده نمودید، باید به ابزار فروشی یا فروشگاه لوله و اتصالات مراجعه کنید و یک مغزی جدید بخرید.

اگر مغزی سالم به نظر میرسید و مشکلی نداشت، به احتمال زیاد مشکل از واشر مغزی است. باز و بست شدن مداوم شیرآب به مرور مغزی را مستهلک میکند. واشر به کمک یک پیچ ریز به مغزی متصل است. پیچ را باز کنید، واشر قدیمی را جدا کرده و واشر جدید را جایگزین نمایید. مطمئن شوید سایز واشر کاملا اندازه و متناسب با مغزی باشد. واشر کوچکتر یا بزرگتر نمیتواند جلوی عبور آب را بگیرد. برای اطمینان میتوانید نمونه قبلی واشر را به ابزار فروشی برده و با کمک فروشنده واشر مناسب را تهیه نمایید.

در صورتی که با تعویض واشر و مغزی، شیر آب تعمیر نشد و همچنان چکه میکرد مشکل از جای دیگری است. گاهی اوقات رسوبات و ذرات ریز همراه آب میان روی سطحی که مغزی سوار میشود خطوط و شیار ایجاد میکنند. آب میتواند از این شیارها عبور کند و حتی زمانی که مغزی و واشر نو و کاملا بسته باشند هم شیر را آب بندی نمیکنند. در چنین مواقعی میتوانید از ابزاری خاص به نام کف تراش کمک بگیرید. کف تراش یک لایه از سطح شیر را میتراشد و آن را مجددا هموار و تراز مینماید. کف تراش را میتوانید از ابزار فروشی تهیه نمایید.

شیراز سرویس، اپلیکیشن درخواست خدمات

گاهی شیارهای ایجاد شده آنقدر عمیق هستند که حتی با کف تراشی هم نمیتوان مغزی و کف شیر را مماس نمود؛ د این مواقع باید به فکر خرید شیر آب جدید و تعویض مدل قدیمی باشید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of