چگونه لباس‌های خود را در فضای کوچک کمد جا دهیم؟

معمولاً جا دادن لباس‌ها در فضای کوچک کمد، دردسر‌هایی به همراه دارد و همیشه ذهن ما را به خود مشغول می‌کند، اما نگرانی وجود ندارد، چراکه راهکار‌های مناسب برای برطرف شدن این مشکل کم نیستند.

کمد یکی از مفیدترین وسایلی است که در خانه هر شخصی وجود دارد. اما این وسیله مفید هرقدر هم بزرگ باشد، برای خانواده‌ها فضای کافی ندارد و گاهی اوقات به خاطر وسایل زیاد آن ها، ساماندهی و مرتب کردن آن، بسیار دشوار می‌شود.

با این حال، اگر وسایل زیادی دارید، اما برای ساماندهی و مرتب کردن آن‌ها، در کمد شخصیتان فضایی پیدا نمی‌کنید، با رعایت چند نکته کاربردی می‌توانید فضای کوچک داخل کمد خود را مدیریت کنید و وسایل، کیف‌ها، لباس، کفش‌ها و حتی وسایل جانبی خود را به صورت دسته‌بندی شده و مرتب، داخل کمد قرار دهید. اما قبل از این که انواع ساماندهی و مرتب کردن لباس‌ها در کمد را یاد بگیرید باید چند نکته عمومی را به یاد داشته باشید:

     ۱ – از تمام فضای قابل دسترس استفاده کنید و آن را مرتب نگه دارید.
     ۲ – لباس‌هایی را که مخصوص آن فصل نیستند، به طور کامل از داخل کمد بیرون بگذارید.
     ۳ – شما چیزی را که جلوی چشمتان باشد، می‌پوشید.
     ۴ – همیشه یک یا دو آویز کمد خود را برای لباس‌هایی که زود کثیف و شسته می‌شوند، خالی نگه دارید.
     ۵ – فضای انتهایی قفسه‌های بزرگ کمد خود و قسمت‌های بالایی آن‌ها را هرگز فراموش نکنید.

آویزان کردن لباس‌ها

آویز کردن لباس در کمد

بعد از یادگرفتن این چند نکته اساسی برای ساماندهی و مرتب کردن کمدتان، بهتر است نکاتی را یاد بگیرید که برای آویزان کردن لباس‌ها در کمد، می‌توانند بسیار مفید باشند.

  • سعی کنید یک میله دیگر به کمد خود اضافه کنید، چون اساساً، با این کار فضای آویزان کردن لباس‌هایتان را دو برابر می کنید و بعد از این کار، برای دسترسی آسان به لباس‌هایتان، از چهارپایه یا میله بلند استفاده کنید.
  •  آویز‌های لباستان را یک دست انتخاب کنید تا همه‌چیز در کمدتان زیبا به نظر برسد.
  • آویز‌های آبشاری، بهترین ساخته بشر برای افرادی است که اگرچه لباس زیادی دارند، اما جای کافی برای نگه داشتن آن‌ها ندارند که این آویزها، با همه نوع لباسی سازگاری دارند.
  •  بهترین نگه‌دارنده دامن‌ها در کمد بانوان آویز‌های طبقه‌ای هستند.
  • آویز‌های دامن بهتر است دارای گیره‌های فنری و دسته‌های لاستیکی صاف باشند.

لباس‌های تا شده

تا کردن لباس در کمد

بعد از قرار دادن لباس‌هایی که نیاز به آویز دارند، نوبت به آن دسته از لباس‌هایی می‌رسد که معمولا باید تا شوند و در یک قسمت از کمد قرار بگیرند تا زیاد به چشم نیایند و  نیازی به آویزان کردن آن ها نباشد، چرا که این کار بافت آن‌ها را خراب می‌کند.

– همه لباس‌های بافتنی خود را تا کنید، زیرا با آویزان کردن آن‌ها، برآمدگی‌هایی در پشتشان شکل می‌گیرد؛ پس، بهتر است تیشرت‌ها و برخی از بلوز‌های خود را در کنار سوئیشرت‌هایتان به صورت تا شده نگه دارید.
– لباس‌های خود را به درستی تا بزنید تا بافت و دوخت آن‌ها خراب نشود و به قفسه‌های خود نگاه کنید تا بتوانید آن‌ها را به درستی در قفسه کمد جا دهید. یعنی بزرگترین قفسه کمد را برای لباس‌های خارج از فصلتان در نظر بگیرید.
– هنگام قرار دادن لباس‌هایتان در کشو یا کمد، دقت کنید که پس از تا کردن، آن‌ها را به صورت عمودی روی هم قرار دهید، نه افقی و در نظر داشته باشید که تا کردن لباس باعث می‌شود که در فضا صرفه‌جویی کنید.
– اگر جلوی قفسه کمدتان باز است، نباید ارتفاع لباس‌هایتان زیاد شود، چون احتمال ریزش آن ها بالاست.

کفش‌ها و بوت‌ها

کفش ها و بوت ها در کمد

حالا که همه لباس‌های ما در کمد قرار گرفته‌اند، باید به دنبال راهی برای قرار دادن کفش‌هایمان در کمد‌ها باشیم که بهتر است نکات زیر را دنبال کنیم.

– برای ساماندهی و مرتب کردن بهتر کفش خود، می‌توانید از یک جاکفشی استفاده کنید که به درب کمد آویزان می‌شود و می‌توانید کفش‌هایتان را در آن قرار دهید. اما باید در نظر داشت که هیچ وقت نباید جاکفشی آویزدار خرید چرا که محل آویزان کردن در کمد‌ها بسیار باارزش است و می‌توان لباس‌های بیشتری را در آن آویزان کرد.
– یکی از بهترین راه‌ها برای ساماندهی و مرتب کردن بهتر کفش‌ها، قفسه‌های ارزان‌قیمت و کوچک هستند.
– از نگه داشتن جعبه کفش‌هایی که می‌خرید، اجتناب کنید. چون فضا را برای شما تنگ‌تر می‌کنند.

کیف‌ها

چیدمان کیف در کمد

کیف‌ها هم جزو آن دسته از وسایلی هستند که می‌توانند فضای زیادی از کمد را بگیرند، اما با رعایت کردن چند اصل ساده، می توان جای آن‌ها را هم در کمدمان مشخص کنیم تا هر وقت به خانه بازگشتیم، آن را سر جای خود بگذاریم.

– کیف‌های خود را با دستمال کاغذی پر کنید تا شکل خود را در کمد از دست ندهند و هنگام استفاده از آن کیف‌ها، دستمال کاغذی را در جای آن بگذارید تا جای آن کیف در کمدتان مشخص باشد.
– آن‌ها را روی یک قفسه بگذارید، چون آویزان کردن کیف باعث آسیب رسیدن به دسته‌های آن می‌شود.
– وسیله‌ای را جلوی آن‌ها بگذارید تا مانع از افتادنشان شود.
– سعی کنید کیف‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید، کامل از جلوی دست خود بردارید.

وسایل دیگر

چیدمان وسایل در اتاق

اگرچه کیف‌ها هم جای خود را در کمد پیدا کرده اند، اما وسایل جانبی مانند کراوات، جوراب، کمربند، شال و روسری و …، هم هستند که باید جایی برای آن‌ها در کمد پیدا کرد و با این نکات می‌توانید به خوبی وسایل خود را در کمدتان قرار دهید.

– شال، شال گردن و روسری خود را روی یک رخت آویز اضافه شده روی درب کمد آویزان کنید.
– عینک‌ها، کمربند‌ها و جواهرات خود را روی قفسه‌هایی قرار دهید که وسایل کمتری در آن قرار دارند.
– آیتم‌های کوچک خود را در جعبه، شیشه یا ظرفی مخصوص نگه دارید تا بتوانید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید.

همه این ترفند‌ها باعث می‌شوند که کمی از آن حس ناامیدی که جایی برای قرار دادن لباس‌های خود ندارید، کاسته شود و در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که با کمی صبر و حوصله، می‌توان کوچک ترین فضای کمد را به بهترین محل برای نگهداری لباس تبدیل کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of