کاربردهای جالب جوش شیرین

۱- برای حذف لکه های عرق زرد، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۴ قاشق غذاخوری آب اکسیژینه و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. مخلوط را به لکه بمالید و آن را برای ۱۵-۲۰ دقیقه ثابت قرار بدهید. مراقب باشید با پارچه های نازک مانند کتانی. از این ماده غالبا استفاده نکنید زیرا پارچه می تواند خراب شود.

 

لکه های چمن و خون روی شلوار جین می توانند با جوش شیرین حل شده در مقدار کمی آب گرم حذف شوند. این مخلوط را با استفاده از یک قلم مو به پارچه بمالید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. سپس آن را بشویید و شستشو دهید.

۲- برای نگه داشتن بروکلی به رنگ سبز روشن هنگام پخت و پز، ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب آشامیدنی اضافه کنید. درسته جوش شیرین رنگ سبزیجات را خوب نگه می دارد ولی بهتر است آن را استفاده نکنید.

۳- برای تهیه تکه های ظرفشویی در خانه، به ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱/۲ فنجان نمک و ۱/۳ فنجان اسید سیتریک نیاز دارید. تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و ۲-۳ قاشق غذاخوری از یک مایع ظرفشویی را اضافه کنید. دوباره ماده را خوب مخلوط کرده و ۱٫۵ تا ۲ ساعت آن را هم بزنید. وقتی ماده شروع به زیاد شدن کرد، مخلوط را به قالب های سیلیکونی شکلات یا یخ بگذارید و آن را خشک کنید.

 

۴- برای خلاص شدن از لکه های سفید روی تخته سیاه، شما باید آن را با یک اسفنج مرطوب خیس خورده در جوش شیرین بشویید.

۵- برای از بین بردن سموم دفع آفات و موم از میوه ها و سبزیجات، آنها را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در محلول (۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۳۳ لیتر آب) قرار دهید.

۶- برای نرم شدن لباس ها، لباس ها را در محلول جوش شیرین و آب گرم چند ساعت قرار دهید و سپس آن بشویید هو لباستان نرم می شود و هم تمیز می شود.

۷- برای تمیز کردن کتونی و کفش های اسپرتتان ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱ قاشق غذاخوری آب اکسیژنه و ۱ قاشق غذاخوری آب. را به آرامی مخلوط کنید و به وسیله ی یک برس کوچک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

۸- حمام کردن با جوش شیرین می تواند درد عضلانی را بعد از یک تمرین خوب کاهش دهد. ۱/۲ بسته جوش شیرین را به آب جوش اضافه کنید و منتظر بمانید تا حل شود. سپس این محلول را درون وان خود بریزید و ۲۰ دقیقه خود را بخیسانید و استراحت کنید. خیساندن ۲۰ دقیقه به شما کمک خواهد کرد تا پوست خود را آرام کنید و صاف کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of