کاربردهای جالب مایع ظرفشویی

کاربردهای مایع ظرفشویی

مایع ظرف‌شویی یکی از موادی است که در همه خانه یافت خواهد شد، در واقع این مایع یک جز جدانشدنی از آشپزخانه در هر خانه ای بشمار می رود. اما یادتان باشد این ماده تنها برای برق انداختن بر روی ظرفشویی و ظروف نیست و می‌توان از این ماده شوینده برای نقاط مختلفی بهره برد.

 

۱- لکه های چربی روی لباس ها را با مایع ظرفشویی پاک کنید. 

مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های چربی انتخاب مناسبی است؛ این بار که لکه‌ای از چربی بر روی لباستان ایجاد شد از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

۲- کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید.

کافی است دو قطره مایع ظرفشویی داخل سطل آب گرمی بریزید و بعد با آن کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید.

 

۳- زیورآلات خود را درخشان کنید.

اگر به دنبال راهی هستید تا زیورآلات خود را بدون آسیب پاکسازی کنید توصیه می کنیم مقداری آب گازدار تهیه کنید و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس زیورآلات را در حدود ۵ دقیقه داخل این محلول قرار داده و پس‌ از آن به خوبی توسط یک مسواک بشویید.

 

۴- مبلمان فلزی پاسیو خود را تمیز کنید.

برای شستن و تمیز کردن مبلمان فلزی پاسیو از یک سطل آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید و سپس آن را آب بکشید.

 

۵- شانه و برس خود را تمیز کنید.

وسایل پیرایشی همانند برس مو و شانه‌ها اغلب پاک‌سازی سختی دارند. برای پاک سازی چنین وسایلی مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و شانه و برس ها را داخل این محلول قرار دهید. پس از گذر مدت زمانی کوتاه آن ها را بشویید و با خیالی راحت بدون ذره ای چربی آن ها را مجدداً مورداستفاده قرار دهید.

۶- لباس هایی که باید با دست شسته شوند را بشویید.

لباس هایی که به خاطر ظریف بودن باید با دست بشویید را می توانید به جای استفاده از مایع یا پودر دستی با مایع ظرفشویی بشویید.

 

۷- میوه ها را ضدعفونی کنید.

سه قطره از مایع ظرفشویی می تواند در داخل ظرفی از سرکه منجر به جذب حشرات موجود در میوه ها می شود.

 

۸- لکه های روی فرش یا موکت را از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه های روی فرش یا موکت دو قاشق مایع ظرفشویی را داخل دو فنجان آب گرم بریزید و دستمال سفیدی که به آن آغشته کرده اید را آنقدر روی لکه بکشید تا آن را به خود جذب کند. سپس با اسفنج آغشته به آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.

 

۹- کابینت های خود را تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت ها مایع ظرفشویی از هر ماده شوینده دیگری بهتر عمل می‌کند؛ بهتر است برای از بین بردن لکه ‌های چربی از مایع ظرفشویی و مقداری آب گرم استفاده کنید!

 

۱۰- لکه های روغن کف پارکینگ را تمیز کنید.

اگر کف پارکینگ لکه های روغن ریخته شده است، برای تمیز کردن آن ها ابتدا روی آن ها جوش شیرین بپاشید و سپس چند قطره مایع ظرف‌شویی روی آن بریزید و آن را با یک فرچه پلاستیکی بسابید. سپس اجازه دهید این مخلوط برای چند ساعت روی آن بماند. سپس بشویید اگر لکه هنوز از بین نرفته بود آنقدر این کار را تکرار کنید تا از بین برود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of